NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

bert l. schreef: di 27 oktober 2020, 15:56 Hoeveel bidons heeft mijn hond dit jaar al op de route gevonden?
Ik kan v/d week wel een rondje lopen en wat verzamelen voor je hond..... de rest gaat in de kliko, plastic a.s. woensdag meen ik.
Stamppot with weaksauce!
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Vandaag voor het eerst op de UHR geweest en 't geplande rondje Amerongen - Hoge Ginkel - Leersum - Kwintelooijen - Rhenen gereden.

Begin aardig te snappen waar het enthousiasme hier voor dat gebied vandaan komt. Enorm genoten! :-q
72km en 1000hm na de start met een grote :D van m'n fiets gestapt.

Ik vond Kwintelooijen eigenlijk nog best meevallen, mooie technische stukjes en klimmetjes maar door de beperkte lengte rij ik me daar niet op stuk. Ik zou daar 's ochtends niet mee moeten beginnen want heb in het begin altijd wat moeite met doseren en heb meestal toch een km of 5 nodig om echt lekker in m'n ritme te komen.

Harry Slinger, daar ga ik vannacht over dromen (en nee, niet over die zanger) . Ongehoord dikke lol gehad op dat stuk en op nog veel meer geweldige afdalingen waarvan ik echt niet meer precies weet waar het was en hoe ze heten.

Een ding is zeker: I will be back! :-D
(hoewel ik deze ene dag de aanschaf van het vignetje al waard vond)
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Primar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 16 december 2019, 18:04

Primar schreef: ma 26 oktober 2020, 21:11
Giant-E schreef: ma 26 oktober 2020, 18:59

Leersum is voor mij handiger met parkeren, opwarmen op stukje LDS pad voor je bij Heidestein komt, en als je na die UHR-3 of 4 kapot zit kan je nog voor Ginkelduin linksaf afsteken naar de Utrechtse baan.
Ik heb een keer een hongerklop gehad en dan is Ginkelduin, en 't stuk erna een lijdensweg. Ik dacht dat TenZNL daar toen ook bij was.
Thanks all dit is ook een optie,
Ga parkeren bij LSD pad/maasbergseweg en van daar uit naar de track.
Vanmiddag gefietst track lag er goed bij super aangelegd en het was niet druk op de 3 ltracks in totaal maar een man of 10 gezien.
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

KTManiac schreef: di 27 oktober 2020, 18:37 Een ding is zeker: I will be back! :-D
(hoewel ik deze ene dag de aanschaf van het vignetje al waard vond)
Het ligt er nu ook echt fantastisch bij qua grip.
Sneeuwmonster
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Ben aan het twijfelen tussen Amerongen en Groesbeek/Nijmegen. Zelf denk ik dat Amerongen na al dat regen deze week er beter bij ligt dan Groesbeek, wat betreft modderige stukken. Maar of dat zo is weet ik natuurlijk niet zeker. Hmmmm straks even een nachtje over slapen.
Morgenvroeg weet ik het vast wel :lol:
Bleiswijker
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 27 januari 2015, 16:48

Een vraagje voor de "locals", morgen ben ik van plan de UHR5 te rijden, Leersum, Amerongen, Hoge Ginkel, Rhenen en Kwintelooijen.
Nu lukt het mij helaas maar een paar keer per jaar op de UHR te fietsen, daarom kan ik helaas zelf niet goed inschatten hoe nat of droog het er morgen bij zal liggen met de regen van vandaag en gisteren.

Hier rond Rotterdam is het drijfnat en al een behoorlijke modderpoel op de lokale rondjes aan het worden. Hoe schatten jullie het in voor de UHR als ik vrijdagochtend rond 10.30 uur wil starten? Normaal parkeer ik in Leesum en start daar mijn rit. Maar ik kan ook op een andere plek starten en pas in de middag Leersum aandoen.

Graag jullie advies en inschatting of het al te doen is morgenochtend op de genoemde trails.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vorige week donderdag had het behoorlijk geregend nog in de ochtend. In de middag klaarde het op maar op Amerongen was het echt nat. Te nat en veel plassen. Leersum viel me toen mee. Maar het regent hier nu nog steeds en ik denk dat je morgen heel veel nattigheid en modder tegenkomt.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Ik denk dat je moet rekenen op een natte boel en hoop blaadjes.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Bos, herfst.... niet geheel ongebruikelijk dus. :wink:
Maar het zal er na afgelopen paar regendagen wel wat minder bij liggen dan dinsdag, dat was helemaal top.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

KTManiac schreef: di 27 oktober 2020, 18:37 Harry Slinger, daar ga ik vannacht over dromen (en nee, niet over die zanger) . Ongehoord dikke lol gehad op dat stuk en op nog veel meer geweldige afdalingen waarvan ik echt niet meer precies weet waar het was en hoe ze heten.
Waarschijnlijk Leersums snakerun? Die vind ik veruit de leukste. :winkie:
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Inderdaad ook helemaal geweldig! :-q
Krijg al door dat zodra een afdaling een naam heeft, weet je dat er wat moois aankomt.

Beetje vergelijkbaar met motorrijden in Duitsland, bij een bord "Rasen ist aus!" of "Gefahrliche Strecke!" weet je dat je d'r even voor kunt gaan zitten omdat er een stukje 'circuitwaardig' asfalt aankomt. :D
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

KTManiac schreef: vr 30 oktober 2020, 09:50 Inderdaad ook helemaal geweldig! :-q
Krijg al door dat zodra een afdaling een naam heeft, weet je dat er wat moois aankomt.

Beetje vergelijkbaar met motorrijden in Duitsland, bij een bord "Rasen ist aus!" of "Gefahrliche Strecke!" weet je dat je d'r even voor kunt gaan zitten omdat er een stukje 'circuitwaardig' asfalt aankomt. :D
En dan pauzeren op die welbekende parkeerplaats met de naam "Bitte sauberhalten" :tong
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

:D Idd ja, die parkeerplaats!
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

emeel schreef: do 29 oktober 2020, 22:35 Ik denk dat je moet rekenen op een natte boel en hoop blaadjes.
Check, druk met werk geweest dus niet zo opgelet deze week qua weer. Wel van plan de weekenddrukte te ontwijken dus vanmorgen in de auto gesprongen en op naar Amerongen. Het was wat natter dan trailrespecttechnisch verantwoord maat stiekem erg leuk rijden! Als je alle wortels meepakt (net alsof je er niet langs zou kunnen zeg maar) vraagt een ronde hoge Ginkel + Amerongen de nodige aandacht, bijna on-nederlands leuk!

Daarnaast is het bos echt mooi zo in de herfst!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

KTManiac schreef: vr 30 oktober 2020, 09:50Beetje vergelijkbaar met motorrijden in Duitsland, bij een bord "Rasen ist aus!" of "Gefahrliche Strecke!" weet je dat je d'r even voor kunt gaan zitten omdat er een stukje 'circuitwaardig' asfalt aankomt. :D
Die ken ik, maar aantal in het weekend gesloten........ Daarom is ook die vrije vrijdag handig :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie