NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Giant-E schreef: zo 8 september 2019, 21:37 Levensgevaarlijk zoiets. Een bordje plaatsen is zeker noodzakelijk, maar de klim linksom legaal opnemen in de route blijft ‘t veiligst. Anders zal dit probleem zich blijven voordoen.
Zeker maar volgens mij had bouwpakket al gemeld dat de eigenaar dat niet wilt.. Dus dat maakt het lastig op dit moment.. maar omhoog lopen is gedoogd. Nou zit niet iedereen die op de route komt ook hier mee te lezen. dus een bordje zou miss wel het beste zijn
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik vermoed dat de eigenaar ook niet echt zit te wachten op elke maand een ambulance op zijn terrein, toch?
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Giant-E schreef: zo 8 september 2019, 22:26 Ik vermoed dat de eigenaar ook niet echt zit te wachten op elke maand een ambulance op zijn terrein, toch?
Omhoog fietsen op het naastliggende wandelpad ;)
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

funride schreef: zo 8 september 2019, 22:38
Giant-E schreef: zo 8 september 2019, 22:26 Ik vermoed dat de eigenaar ook niet echt zit te wachten op elke maand een ambulance op zijn terrein, toch?
Omhoog fietsen op het naastliggende wandelpad ;)
Dat bedoelde ik ook dat dat dus NIET mag...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Misschien een klein rondje ervan maken door het aanleggen van een simpel smal lijntje omhoog ernaast?
Dan kunnen mensen hun skills oefenen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ja, dat bedoel ik toch ook? :wink:
Dat wandelpad linksom ligt zowat tegen HS aan. Ik zie daar nooit wandelaars. Wel bovenop bij de bankjes.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Giant-E schreef: ma 9 september 2019, 06:55 Ja, dat bedoel ik toch ook? :wink:
Dat wandelpad linksom ligt zowat tegen HS aan. Ik zie daar nooit wandelaars. Wel bovenop bij de bankjes.
Rayb81 schreef: ma 9 september 2019, 02:51 Misschien een klein rondje ervan maken door het aanleggen van een simpel smal lijntje omhoog ernaast?
Dan kunnen mensen hun skills oefenen.
We bedoelen allemaal hetzelfde.

Ook wij hebben vrijwel direct de wens voor een legaal retourpad bij de eigenaar geuit toen bleek dat de afdaling meerdere keren gereden werd. Deze geeft aan dat dit niet mogelijk is. We mogen al zoveel wél van de eigenaar dat we dit vanzelfsprekend respecteren.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Oké, duidelijk. Dan zou ik wel een bordje neerzetten beneden, tegen spookrijders.
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Over een tijdje is de nieuwigheid er af, en zitten er remkuilen in de route. Dan zal het wel meevallen.

Wat mij op viel: van het weekend tijdens slecht weer (ik was zelf te voet) zag ik (weer) legio huurfietsen rijden. Komen vrijwel allemaal van 1 partij, en de fietsjes draaien echt door weer en wind hun rondjes daar. Geen trailrespect dus. Dragen de populaire verhuurders eigenlijk wat bij aan de route, of verdienen ze alleen maar aan? Het zijn immers de huurders die de track vaak oneigenlijk gebruiken. Denk aan slippen, sporen trekken door de modder ect.
Misschien wat muggenziften van mij, maar ik vroeg het me af.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Blastfromthepast schreef: ma 9 september 2019, 08:38 Over een tijdje is de nieuwigheid er af, en zitten er remkuilen in de route. Dan zal het wel meevallen.

Wat mij op viel: van het weekend tijdens slecht weer (ik was zelf te voet) zag ik (weer) legio huurfietsen rijden. Komen vrijwel allemaal van 1 partij, en de fietsjes draaien echt door weer en wind hun rondjes daar. Geen trailrespect dus. Dragen de populaire verhuurders eigenlijk wat bij aan de route, of verdienen ze alleen maar aan? Het zijn immers de huurders die de track vaak oneigenlijk gebruiken. Denk aan slippen, sporen trekken door de modder ect.
Misschien wat muggenziften van mij, maar ik vroeg het me af.
Zou idd wel een idee zijn, de verhuurders verplicht minstens eenmaal per seizoen mee te laten helpen met het onderhoud. Dan krijgen ze misschien een beter beeld van de staat van de route en zodoende ook van het begrip trailrespect. ;)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Blastfromthepast schreef: ma 9 september 2019, 08:38 Wat mij op viel: van het weekend tijdens slecht weer (ik was zelf te voet) zag ik (weer) legio huurfietsen rijden. Komen vrijwel allemaal van 1 partij, en de fietsjes draaien echt door weer en wind hun rondjes daar. Geen trailrespect dus. Dragen de populaire verhuurders eigenlijk wat bij aan de route, of verdienen ze alleen maar aan? Het zijn immers de huurders die de track vaak oneigenlijk gebruiken. Denk aan slippen, sporen trekken door de modder ect.
Misschien wat muggenziften van mij, maar ik vroeg het me af.
Dit jaar heeft de 'leiding' nog niet gevraagd om thuis te blijven vanwege de staat van het parcours, dus van trailrespect is nog geen sprake geweest.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Ah, onder trailrespect versta ik niet door de modder banjeren, maar je hebt ook nog het officiële trailrespect, da's waar. Op die manier kan je het verschillend uitleggen, goede toevoeging.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

RoySmit schreef: zo 8 september 2019, 22:09 (...)
Zeker maar volgens mij had bouwpakket al gemeld dat de eigenaar dat niet wilt.. Dus dat maakt het lastig op dit moment.. maar omhoog lopen is gedoogd. Nou zit niet iedereen die op de route komt ook hier mee te lezen. dus een bordje zou miss wel het beste zijn
Ik snap het hoor, dat als de eigenaar van het gebied niet wilt dat er gefietst wordt omhoog, dat je daar dan maar beter gehoor aan kan geven, maar het is wel een beetje Nederland op zijn smalst natuurlijk. Alsof stapvoets omhoog rijden meer schade/overlast veroorzaakt dan lopen naast de fiets...

Een sleepliftje terug omhoog lijkt mij dan wel weer wat. Bij wie moet er dan gelobbied worden? :winkie: :wink:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bouwpakket schreef: ma 9 september 2019, 08:19Ook wij hebben vrijwel direct de wens voor een legaal retourpad bij de eigenaar geuit toen bleek dat de afdaling meerdere keren gereden werd. Deze geeft aan dat dit niet mogelijk is. We mogen al zoveel wél van de eigenaar dat we dit vanzelfsprekend respecteren.
Legaal retourpad ligt er toch? Jij hebt recentelijk toch ook 10 x de Harry Slinger gedaan inclusief "wat langer" retourpad van 19 km.....
Je moet er gewoon wat voor over hebben, hoe makkelijk kan het zijn :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

:-q
Er is zelfs een website voor, Ronde ridders :bier:
Plaats reactie