NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Tja wat je natuurlijk het liefste zou hebben is vroegah en nu gemixed.

Ofwel lekker vrij in de bossen rondfietsen op zoek naar leuke trails. En dat je dan om de zoveel km vette trails like Harry Slinger en Y tell etc kunt vinden. En dan elke week weer nieuwe vinden. Man dat zou bijna hemel op aarde zijn :lol: :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

En dat kan misschien wel in Ede, maar op de heuvelrug niet meer. Daarvoor is de recreatiedruk veel te hoog hier.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Ede. wie heeft het over Ede? Laat de droom heel.

Dadelijk gaan nieuwe bikers dat dat echt niet kan.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Flink veel negativiteit hier. En vroeger was alles beter. En dat allemaal vanwege een paar afgesloten parkeerplaatsen.

Ga een eindje fietsen, zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Blastfromthepast schreef: do 2 april 2020, 22:32 Flink veel negativiteit hier. En vroeger was alles beter. En dat allemaal vanwege een paar afgesloten parkeerplaatsen.

Ga een eindje fietsen, zou ik zeggen.
Laat ik het positief maken. Ik weet niet of het vroeger beter was, want bij de vroeger die Fred bijvoorbeeld noemt bestond ik nog niet eens. En op een paar uitzonderingen na weet ik ook niet beter als het gaat om verplicht rijden over vaste routes. Wat er was ken ik niet. En ik heb de grootste lol die je kan bedenken in de sport. En ook geen gevoel dat ik iets mis of gemist heb.

Positief genoeg?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Mijn bericht was ironisch dus niets negatiefs aan ... :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

hanjovdberg schreef: do 2 april 2020, 22:55 Mijn bericht was ironisch dus niets negatiefs aan ... :winkie:
Zet dat in je onderschrift dan weten degene die je nog niet kennen dat ook :lol:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Jammer maar wel begrijpelijk. Vanochtend gelukkig nog een rondje hoge ginkel gedaan, de laatste voor een tijdje blijkt
Snap de frustraties van een aantal maar het is gewoon even niet anders. Niemand neemt deze maatregelen met plezier, ik geloof echt dat hier een goede redenering achter zit.
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

corex schreef: do 2 april 2020, 22:13 Ede. wie heeft het over Ede? Laat de droom heel.

Dadelijk gaan nieuwe bikers dat dat echt niet kan.
Niet allemaal deze (Ede) kant op komen hè... :wink:
...vanuit Ede vind ik persoonlijk de UHR routes (Rhenen/Amerongen/Leersum) net wat te ver op de MTB en pak ik normaal gesproken dan ook meestal de auto. Kan ik tenminste ook vooral onverharde km’s maken in plaats van een eind over het asfalt te gaan. Met de MTB niet heel enerverend, want daar heb ik de racefiets voor...

...de laatste weekenden pak ik de racefiets ook wel meer, zodat ik de bossen nu meer ontwijk. Daarmee voor mij even geen UHR routes meer, maar dan eerder een rondje UHR (of juist de andere kant op) over het asfalt. Normaal ga ik overigens ook het liefst op een zaterdagmiddag die kant op met name den lusjes Amerongen/Hoge Ginkel/Leersum, dan is het toch het meest rustig voor mijn gevoel, al zal dat nu ook niet heel veel uit maken met de huidige omstandigheden.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Als die " thuiszitters" vandaag massaal een rondje doen ivm de afsluitingen dit weekend , kan ik morgen vanuit huis een rustig rondje rijden :tong
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Nou het laatste bericht is er nog veel duidelijker over: KOM NIET NAAR DE HEUVELRUG.

Hoopte nog een keertje te kunnen gaan morgen, maar dat doen we dan maar niet :-{
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

MVMVML schreef: vr 3 april 2020, 08:55 Nou het laatste bericht is er nog veel duidelijker over: KOM NIET NAAR DE HEUVELRUG.

Hoopte nog een keertje te kunnen gaan morgen, maar dat doen we dan maar niet :-{
En de laatste regel is dan weer dubieus.
bouwpakket schreef: do 2 april 2020, 13:57 Met de auto richting de heuvelrug komen is komende weken dus absoluut niet de bedoeling. Niemand zit te wachten op verdere aanscherping van de noodverordening, met alle gevolgen van dien.
Hoe ik het allemaal interpreteer: blijf allemaal in je eigen buurt en/of kom op de fiets naar de trails.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Als die " thuiszitters" vandaag massaal een rondje doen ivm de afsluitingen dit weekend , kan ik morgen vanuit huis een rustig rondje rijden :tong
:-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

The Flying V schreef: vr 3 april 2020, 09:08
MVMVML schreef: vr 3 april 2020, 08:55 Nou het laatste bericht is er nog veel duidelijker over: KOM NIET NAAR DE HEUVELRUG.

Hoopte nog een keertje te kunnen gaan morgen, maar dat doen we dan maar niet :-{
En de laatste regel is dan weer dubieus.
bouwpakket schreef: do 2 april 2020, 13:57 Met de auto richting de heuvelrug komen is komende weken dus absoluut niet de bedoeling. Niemand zit te wachten op verdere aanscherping van de noodverordening, met alle gevolgen van dien.
Hoe ik het allemaal interpreteer: blijf allemaal in je eigen buurt en/of kom op de fiets naar de trails.
Ze willen gewoon geen drukte, dus geen mensen vanuit de rest vh land.

En op de fiets, ik vind 80 km verhard fietspad op mijn geveerde MTB net iets teveel vh goede om op de fiets naar Amerongen te gaan :winkie:
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

MVMVML schreef: vr 3 april 2020, 09:11 Ze willen gewoon geen drukte, dus geen mensen vanuit de rest vh land.

En op de fiets, ik vind 80 km verhard fietspad op mijn geveerde MTB net iets teveel vh goede om op de fiets naar Amerongen te gaan :winkie:
Ik fiets altijd vanuit Scherpenzeel zo'n 7km verhard richting Amerongen / Leersum. Voor de rest geef ik geen hints ofzo.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Plaats reactie