NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dan is nu de vraag hoe lang het nog een scootmobiel is... ? :bier:

Afbeelding
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 366
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Lars TB schreef: zo 1 december 2019, 13:41 Dan is nu de vraag hoe lang het nog een scootmobiel is... ? :bier:

Afbeelding
Sorry, deze is net te breed :lol:

https://rzr.polaris.com/en-us/rzr-s-1000/
KEY SPECS
100 HP ProStar 1000
60" Width
https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/ ... Artikel1.1
Regeling voertuigen
Artikel 1.1 gehandicaptenvoertuig: voertuig dat is ingericht voor het vervoer van een gehandicapte, niet breder is dan 1,10 m en niet is uitgerust met een motor, dan wel is uitgerust met een motor waarvan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid niet meer dan 45 km/h bedraagt, en niet zijnde een motorrijtuig met beperkte snelheid of landbouw- of bosbouwtrekker;
Maar verder lijkt deze terechte vraag wel op Biro-discussie uit Amsterdam
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

openkaart schreef: zo 1 december 2019, 14:17 Maar verder lijkt deze terechte vraag wel op Biro-discussie uit Amsterdam
Het is opvallend hoeveel jonge dames/dames van gemiddelde leeftijd slecht ter been zijn in Amsterdam. Alsof er iets in het water zit of zo... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Er worden gewoon off road scootmobielen verkocht (zoals de
MacX Extreme). Er zijn ook electrische off road rolstoelen (zoals de Country Rider). Er is dus perspectief.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Zelf denk ik eerder aan zoiets https://youtu.be/xSbc4Z-wvcs
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 366
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Willem Altes schreef: zo 1 december 2019, 15:18 Er worden gewoon off road scootmobielen verkocht (zoals de
MacX Extreme). Er zijn ook electrische off road rolstoelen (zoals de Country Rider). Er is dus perspectief.
En gelukkig maar :-q want je moet er toch niet aan denken dat je niet meer zelfstandig het bos in kan, ik wordt helemaal akelig bij de gedachte. Ik gun de man die ik die afdaling af zag hobbelen ook een meer geschikt voertuig (heb hem beneden nog wel geprezen om zijn moed).

Zag ook dit filmpje wat de menselijke kant van de zaak ook goed belicht, betere voertuigen voor mensen die dat echt nodig hebben lijkt me inderdaad beter dan meer paden verharden:
https://www.gelderlander.nl/rheden/maak ... ~ac535cea/

Zelf ben ik overigens vanwege lichamelijke beperkingen dit jaar ook overgestapt van een starre vork naar een verende voorvork :)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

openkaart schreef: zo 1 december 2019, 15:41 Zelf ben ik overigens vanwege lichamelijke beperkingen dit jaar ook overgestapt van een starre vork naar een verende voorvork :)
Dat heb ik 30 jaar geleden om die reden ook gedaan! Bij 60 km/u werd het allemaal een beetje wazig en kon ik de voorkant niet goed meer controleren...



Edit: typo
Laatst gewijzigd door Lars TB op zo 1 december 2019, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 366
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Lars TB schreef: zo 1 december 2019, 21:41 Dat heb ik 30 jaar om die reden ook gedaan! Bij 60 km/u werd het allemaal een beetje wazig en kon ik de voorkant niet goed meer controleren...
:lol:
Ja ik merk ook dat mijn nieren en vullingen nu veel beter op hun plek blijven zitten, zeker omdat die verende vork kwam met een fiets waarin ik weer brede banden kan zetten die geen 3 bar nodig hebben :winkie:
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Het was afgelopen zondag bij Harry Slinger weer druk met grote groep baggy rijders (wellicht trainen of afgesproken) die een blokje hadden uitgezet. Dus meteen naar links, niet zo handig op zondag en in grote aantallen of uberhuapt voor goodwill. Baggy zegt overigens niks over rijkwaliteit bleek maar weer eens
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

NelizRijn schreef: di 3 december 2019, 12:04 Het was afgelopen zondag bij Harry Slinger weer druk met grote groep baggy rijders (wellicht trainen of afgesproken) die een blokje hadden uitgezet. Dus meteen naar links, niet zo handig op zondag en in grote aantallen of uberhuapt voor goodwill. Baggy zegt overigens niks over rijkwaliteit bleek maar weer eens
Wat maar voor de 100.000e keer aangeeft dat er voor dit 'type' rijder - dat gefocussed is op techniek (bijleren) - ruim onvoldoende mogelijkheden zijn. Wat je hierboven omschrijft ben ik ook al vaker in Rhenen tegen gekomen. Alle kritiek op de nieuwe Posbank route terzijde is dit een aspect dat ze daar wél mee hebben genomen. De wat lastigere zijspoortjes zijn daar allemaal makkelijker als rondje te rijden, zonder dat je vervalt in de illegaliteit.
Stamppot with weaksauce!
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Ja vind ik ook een lastig punt. Zou graag gedeeltes wat vaker willen herhalen zonder daarvoor eerst een gigantisch stuk legaal om te moeten fietsen.
Als je in de gelegenheid bent om stukken makkelijk te herhalen, kun je echt goed werken aan je techniek en zelfvertrouwen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

NelizRijn schreef: di 3 december 2019, 12:04 Het was afgelopen zondag bij Harry Slinger weer druk met grote groep baggy rijders (wellicht trainen of afgesproken) die een blokje hadden uitgezet. Dus meteen naar links, niet zo handig op zondag en in grote aantallen of uberhuapt voor goodwill. Baggy zegt overigens niks over rijkwaliteit bleek maar weer eens
Ik begrijp niet dat iedereen zo enorm lyrisch over die Harry Slinger is. Hij is leuk, maar Amerongen heeft leukere en brutere stukken omlaag.
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Sasha1103 schreef: di 3 december 2019, 12:37 Ja vind ik ook een lastig punt. Zou graag gedeeltes wat vaker willen herhalen zonder daarvoor eerst een gigantisch stuk legaal om te moeten fietsen.
Als je in de gelegenheid bent om stukken makkelijk te herhalen, kun je echt goed werken aan je techniek en zelfvertrouwen.
Volg een MTB clinic, heb je de hele dag herhaling. Daar leer je ontzettend veel van. Wil je dit niet, dan zijn er heus wel plekjes waar je legaal kan oefenen. Denk ook aan een urban omgeving. Maar een UHR route is daar nu eenmaal niet geschikt voor.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Grappige is dat de trails op de UHR zijn aangelegd om illegaal rijden op te lossen, maar doordat bepaalde stukken nu zo leuk zijn geworden werkt het weer illegaal rijden in de hand. Vorige week ook bij alle leuke afdalingen een constante stroom van fietsers die via wandelpaden weer naar het begin van een afdaling reden. Oplossing lijkt me niet bijster ingewikkeld, maar op de een of andere manier is dit voor de grondeigenaren/UHR directie een gevoelig punt. Wat me dan weer verbaasd, gezien de oorspronkelijke reden om de routes aan te leggen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

In het weekend een hele dag een boa opstellen is niet zo sympathiek maar wel bijzonder effectief.

Een extra bordje met verboden te fietsen op het wandelpad geeft al inzicht dat het niet de bedoeling is.

En een legale route weer omhoog is iets dat we graag zouden zien maar die komt er gewoon niet.
Plaats reactie