NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Lars TB schreef: za 24 augustus 2019, 09:16 Ik geloof dat de definitie van flow een beetje begint te verwateren... . Er is weinig flow aan de nieuwe HS, het is gewoon hard werken, krappe, dikke kombochten, heeft weinig met flow te maken.

Flow is lekker van kombocht naar kombocht gaan, waar je een soort van automatisch op de juiste lijn doorheen rolt.
Is er dan überhaupt n exacte definitie van flow... dat kan toch n wat persoonlijke beleving zijn en is mijn inziens dus niet zo vastomlijnd...ok, dit is misschien wat meer werken dan n gemiddelde reeks kombochten aaneen, maar toch vind ik er zeker n mate van flow in zitten. 8)
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

De betekenis van een ieders Flow vinden. Dan raken we toch echt het filosofische zelfbewustzijn van dit forum 😉.

Het is idd helemaal wat je er zelf van maakt. En wat je eigen techniek toestaat. Ik vind zelf het stuk na HS en voor Y tell me Y de meeste Flow hebben. Maar anderen vinden dat stuk mss weer wat te saai en zweren bij de flow die Snake Run geeft.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Och ja, dat stuk knallen door het berkenbos, heerlijk. :-q Al is wat mij betreft Zeist de ultieme flow route, die loopt zo mooi dat ik me altijd helemaal het zuur trap.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Afdaling naar de eerste tarzanbocht toe loopt het heerlijkst :)
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Wat mij betreft is flow een stuk waar je niet of nauwelijks hoeft te trappen of remmen, met de juiste bochtentechniek is dit zeker van toepassing
op HS.
Stukje waar denk ik wel meeste flow in zit op de UHR liggen denk ik wel in rondje Rhenen, en dan vooral de leemkuil.

Maar wat Amerongen/Hoge Ginkel betreft vind ik de ballans nu wel heel goed worden, sommige stukken beginnen nu toch echt in te slijten en wat ruiger geworden en dan is HS daar weer een hele leuke afwisseling op.
Ik ben niet zo van de glad getrokken aangeharkte trails maar deze mag niet vaak genoeg onderhouden worden :lol:
Wat nog wel een leuke afwisseling zou kunnen zijn is dat de kleine stukjes omhoog en het laatste stuk dan wel weer wat ruiger kunnen zijn.

In bike park Wales heb je daar paar mooie voorbeelden van, trail begint dan met super gladde rollers en berms om vervolgens na paar honderd meter over te gaan in een stukje technisch natuurlijke trail van 50meter en daarna weer berm to berm.

Maar Harry staat zeker bij mijn favoriete stukjes naast:
Crazy singletrack (lekker old skool)
Snakerun
Downhill XX (vooral het begin, helaas is dit wat kort)
Van Bergje
Singletrack Elst
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ja, min of meer alles wat na mijn vorige post hier nog gepost is sluit wel aan bij wat ik bedoel. En met de juiste bochtentechniek is er dan ook zeker wat meer flow te ervaren.

En daarover gesproken: een rondje Rhenen heeft dat van de UHR idd misschien wel het meest...alleen al in de uitspraak van die 2 woorden zit die flow ;)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Er zal zeker een bepaalde definitie van flow moeten zijn. Die zal niet keihard zijn. Maar als je een stuk als HS als flow gaat omschrijven, dan zet je een hoop mensen op het verkeerde been. Inderdaad is dat veel meer het berkenbos, stukken Rhenen en zeker Zeist en Austerlitz.

Flow is gemoedelijker dan wat je op HS tegen komt. Hoewel ik hem nog niet echt langzaam gereden heb, misschien is het dan inderdaad flow. Maar dan moet je nu gaan toegeven dat je hem heel langzaam rijdt :winkie: :kiss:

(of - maar dat ga ik niet toegeven - jij bent zo gigantisch goed, dat het je geen enkele inspanning kost om op volle snelheid van bocht tot bocht te dansen. En in werkelijkheid heet je gewoon Joost Wichmans...)


Dat de bochten lekker lopen is wat anders, hoeft niet perse flow te zijn.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Lars TB schreef: za 24 augustus 2019, 13:53

Flow is gemoedelijker dan wat je op HS tegen komt. Hoewel ik hem nog niet echt langzaam gereden heb, misschien is het dan inderdaad flow. Maar dan moet je nu gaan toegeven dat je hem heel langzaam rijdt :winkie: :kiss:
ik heb hem inderdaad nog niet hard gereden, zag op strava dat de snelste tijden zo rond de 50seconden liggen. ik doe er toch zo'n 15 seconden langer over.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

funride schreef: za 24 augustus 2019, 18:23
Lars TB schreef: za 24 augustus 2019, 13:53

Flow is gemoedelijker dan wat je op HS tegen komt. Hoewel ik hem nog niet echt langzaam gereden heb, misschien is het dan inderdaad flow. Maar dan moet je nu gaan toegeven dat je hem heel langzaam rijdt :winkie: :kiss:
ik heb hem inderdaad nog niet hard gereden, zag op strava dat de snelste tijden zo rond de 50seconden liggen. ik doe er toch zo'n 15 seconden langer over.
De afwijkingen op Strava zijn zo groot op dit segment. Moet je je niet op blindstaren. Rond een minuut is rap zat. Alles wat sneller is heeft een dubieuze registratie
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Is er toevallig vandaag een Multitankcard gevonden bij de Harry Slinger? Ben `m wss verloren met foto`s maken :(
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Lars TB schreef: za 24 augustus 2019, 13:53 Er zal zeker een bepaalde definitie van flow moeten zijn. Die zal niet keihard zijn. Maar als je een stuk als HS als flow gaat omschrijven, dan zet je een hoop mensen op het verkeerde been. Inderdaad is dat veel meer het berkenbos, stukken Rhenen en zeker Zeist en Austerlitz.

Flow is gemoedelijker dan wat je op HS tegen komt. Hoewel ik hem nog niet echt langzaam gereden heb, misschien is het dan inderdaad flow. Maar dan moet je nu gaan toegeven dat je hem heel langzaam rijdt :winkie: :kiss:

(of - maar dat ga ik niet toegeven - jij bent zo gigantisch goed, dat het je geen enkele inspanning kost om op volle snelheid van bocht tot bocht te dansen. En in werkelijkheid heet je gewoon Joost Wichmans...)


Dat de bochten lekker lopen is wat anders, hoeft niet perse flow te zijn.
Ok je hebt wel n punt Lars, het is misschien niet n stuk wat je direct met (wat over t algemeen wordt aangemerkt als) flow zou associëren...maar ik ervaar er wel n bepaalde mate van vloeiendheid in, laat ik t dan zo omschrijven. En dat is dan zeker niet omdat ik em zo langzaam rij want ik hou er echt wel tempo in...oh en nee, Joost Wichman ben ik overigens niet. ;)

Het is iig bij uitstek n stuk om je bochtentechniek es goed uit de kast te halen - én te verfijnen. 8)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

TenZNL schreef: za 24 augustus 2019, 20:24 Is er toevallig vandaag een Multitankcard gevonden bij de Harry Slinger? Ben `m wss verloren met foto`s maken :(
Kun je de pincode even geven om te bewijzen dat 'ie van jou is?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

TenZNL schreef: za 24 augustus 2019, 20:24 Is er toevallig vandaag een Multitankcard gevonden bij de Harry Slinger? Ben `m wss verloren met foto`s maken :(
Welke foto's :-D
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Victor1977 schreef: za 24 augustus 2019, 22:09 Welke foto's :-D
Oh, nix bijzonders, gewoon met de telefoon wat actiefoto`s gemaakt van HdB, Roy, Kermit, Wamske en nog iemand (weet z`n forumnic zo ff niet) op de Harry Slinger. Zie Strava.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

TenZNL schreef: za 24 augustus 2019, 22:26
Victor1977 schreef: za 24 augustus 2019, 22:09 Welke foto's :-D
Oh, nix bijzonders, gewoon met de telefoon wat actiefoto`s gemaakt van HdB, Roy, Kermit, Wamske en nog iemand (weet z`n forumnic zo ff niet) op de Harry Slinger. Zie Strava.
De foto's niet bijzonder maar was wel bijzonder gezellig 😁...
En er is al zoveel gezegd over Harrie maar man man wat heb ik er weer genoten vandaag.. Duidelijk een populair stukje!!
Plaats reactie