NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En wat te denken van slechte metingen. :-)
Ik zou de tijden niet te serieus nemen.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

awinkel schreef: wo 8 juni 2022, 12:22 En wat te denken van slechte metingen. :-)
Ik zou de tijden niet te serieus nemen.
Volgens mijn Garmin 530 was het rondje Leersum-Amerongen 37.1 KM met een gemiddelde van 19.7 KM (gisteren gereden)
De week ervoor exact hetzelfde rondje 38.6 met een gemiddelde van 20.1 KM.
Terwijl ik gisteren sneller reed dan vorige week (was eerder terug bij start).

Strava/GPS is leuk om je voortgang een beetje in de gaten te houden en enigzins te bepalen waar je staat. Maar die klassementen zijn een wassen neus.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik rij op een willekeurige route onder een bladerdek :-D geeft de gps een snelheid van 17km/u aan :-{ en ik rij op dat moment boven de 20km/u :(
Je hebt met een gps alleen geen goede metingen van km/u, avg, en totaal km's kloppen dan ook niet :roll:
En ook nog hééle korte bochten en vooral dicht achterelkaar :roll: daar snapt een gps ook de ballen van :lol: :lol: als het maar snel genoeg gaat zien de satellieten je stil staan of gewoon rechtdoor rijden :roll: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik heb een segment in de buurt waar ik gegarandeerd sneller ben dan de nr.1 op de lijst.
Alleen heeft mij Suunto Ambit2 perfect GPS bereik en polt ie om de seconde waar ik ben.
De nr.1 heeft het gemeten met een mobiel en aan de meting op strava te zien polt die zeker niet elke seconde.
Aan het eind van het segment zit een bijna 90 graden bocht waar ik met 27km/h doorheen ga en de nr. 1 met dik 40km/h.
No way dat dat daar mogelijk is. :lol:
Net voor de bocht zou ik 3 seconden voorliggen en na de bocht 2 seconden achter en dat op een afstand van nog 8 meter. :-D
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

:-{ ooh ja altijd weer dat strava dingetje 😩
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Strava is best leuk, maar je moet de tijden niet te serieus nemen.
Het is leuk om bij te houden hoeveel je gefietst hebt en het is -in ieder geval voor mij- motiverend om te zien dat anderen ook sporten.
Dat is mijn virtuele schop onder de kont om ook te blijven sporten.
Met de MTB In het buitenland kan je de tijden sowieso vergeten door de opkomst van de E-MTB.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

awinkel schreef: wo 8 juni 2022, 14:44 Strava is best leuk, maar je moet de tijden niet te serieus nemen.
Het is leuk om bij te houden hoeveel je gefietst hebt en het is -in ieder geval voor mij- motiverend om te zien dat anderen ook sporten.
Dat is mijn virtuele schop onder de kont om ook te blijven sporten.
Met de MTB In het buitenland kan je de tijden sowieso vergeten door de opkomst van de E-MTB.
Dat punt van Strava gebruiken ben ik al een tijdje gepasseerd :tong , het bijhouden van de Km's e.d zijn ook zo veel andere app's voor ,in mij geval de smartwatch , zonder de druk van sneller e.d :-D , het bijhouden van sporten , heb ik een baas voor rond lopen , en als die geen actie onderneemt , doet mn smartwatch het wel :roll: :lol: ......, Maar ieder zijn ding ... :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Bij ons in en om het park ligt een asfaltweg voor recreatief gebruikt (wandelen, hardlopen, skaten, fietsen, racefietsen, mountainbiken) en daar liggen een aantal van die MyLaps meetpunten in en er staan matrixborden voor je resultaat.
Maar laten we dat maar niet op de UHR doen
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Snelle Buffer schreef: wo 8 juni 2022, 15:52 Dat punt van Strava gebruiken ben ik al een tijdje gepasseerd :tong , het bijhouden van de Km's e.d zijn ook zo veel andere app's voor ,in mij geval de smartwatch , zonder de druk van sneller e.d :-D , het bijhouden van sporten , heb ik een baas voor rond lopen , en als die geen actie onderneemt , doet mn smartwatch het wel :roll: :lol: ......, Maar ieder zijn ding ... :-q
Gewoon de kale Strava gebruiken.

Geen live segments of vergelijkingen met vrienden waardoor je puur en alleen met jezelf vergelijkt. Geeft een hoop rust. En scheelt je nog 6 tientjes per jaar ook. Ik zeg win-win.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Mario070 schreef: wo 8 juni 2022, 13:31 Ik rij op een willekeurige route onder een bladerdek :-D geeft de gps een snelheid van 17km/u aan :-{ en ik rij op dat moment boven de 20km/u :(
Je hebt met een gps alleen geen goede metingen van km/u, avg, en totaal km's kloppen dan ook niet :roll:
En ook nog hééle korte bochten en vooral dicht achterelkaar :roll: daar snapt een gps ook de ballen van :lol: :lol: als het maar snel genoeg gaat zien de satellieten je stil staan of gewoon rechtdoor rijden :roll: :wink:
Daarom een wielsensor.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

At1 schreef: wo 8 juni 2022, 17:30
Mario070 schreef: wo 8 juni 2022, 13:31 Ik rij op een willekeurige route onder een bladerdek :-D geeft de gps een snelheid van 17km/u aan :-{ en ik rij op dat moment boven de 20km/u :(
Je hebt met een gps alleen geen goede metingen van km/u, avg, en totaal km's kloppen dan ook niet :roll:
En ook nog hééle korte bochten en vooral dicht achterelkaar :roll: daar snapt een gps ook de ballen van :lol: :lol: als het maar snel genoeg gaat zien de satellieten je stil staan of gewoon rechtdoor rijden :roll: :wink:
Daarom een wielsensor.
Even met de zoekfunctie....op dit forum blijft niets onbesproken :wink:
Hieronder een linkje met goede uitleg....kan nog ff lekker lui blijven :-q
viewtopic.php?f=27&t=151811&sid=c288da1 ... 69c136d22c
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Als je lui wilt zijn Mario070 moet je überhaupt niet fietsen :bier:
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

On the other hand....bestaan er veel verschillende soorten luiheid :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Wayne77
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 22:16
Mijn mountainbike: Canyon Spectral CF7 2022

Zojuist een heerlijk rondje Rhenen-Amerongen gereden.
Bijna op het Let de Stigterpad (vlak voor de Westerlaan) een hondje aangereden. Beestje zat wellicht iets achterna en kwam met een rotgang het fietspad over stuiven. Gelukkig kon ik nog net op tijd in de ho-ijzers. Baasjes liepen een 50 meter terug in het bos..... had geen zin om in gesprek te gaan...

Verder een paar keer Harry gereden.
Misschien is het handig om net voor het begin van de Harry (Kruising Noorderlaan) wat bordjes neer te zetten voor gevaarlijke kruising.
Voor zowel bikers als wandelaars. Vandaag ging het net goed. Mountainbiker die geconcentreerd bezig was met het goed nemen van die prachtig nieuwe kombochten en wandelaars die op een routekaart kijken waar ze naar toe moeten.

Verder heerlijk genoten!! :-q
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

In de situatie die je schetst zouden de bordjes zeer waarschijnlijk ook onopgemerkt blijven 😬😉

Harry slingert weer heerlijk inderdaad!
Plaats reactie