NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

vibemaker schreef: zo 18 april 2021, 21:38
Lars TB schreef: zo 18 april 2021, 21:30

Vroeger kon je Fred nog wel eens tegenkomen op vrijdag. Maar dat is niet meer, dus zo heel rare zaken kom je eigenlijk niet tegen. :bier:
Is Freds vrijdag verleden tijd? 😱 Dan is er echt niets meer om in te geloven...
Geen zorgen, die vrije vrijdag gaat nooit verloren. Alleen ga soms ook “vreemd” op de Veluwe zoals afgelopen vrijdag.......https://www.strava.com/activities/5136517277
Zal me leven beteren en de UHR maar weer eens pakken :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
VMA
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 21 december 2020, 08:16
Mijn mountainbike: 2020 Karate Monkey

At1 schreef: wo 14 april 2021, 20:38 Leuker is om op dag 2 Zeist/Austerlitz met Den Treek te combineren. Let wel op dit is wel duurder. Den Treek vraagt namelijk 25 euro voor een jaarkaart of 7,5 Euro voor een dagkaart.

Hotel Bergsche Bossen ligt op kruipafstand van route Zeist/ Den Treek.
Dank voor de suggestie, dat wordt dag 2.
Heb je een goede suggestie als startpunt? Rij er toch met de auto heen vanaf de B&B dus bij een parkeerplaats is fijn :-)
Zie op de google maps kaart hier dat bijna al die route's door elkaar heen geborduurd zijn (veel overlap) Weet niet zo goed waar te beginnen haha.

Heb een leuke B&B gevonden in Leersum, dat wordt het vertrek punt voor dag 1.
Leersum/Austerlitz/Rhenen/Kwintelooyen. Pak hem op op de parking Scherpenzeelseweg.
:bier:
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Vandaag is het precies een maand geleden dat ik een aardige klapper heb gemaakt op de route Leersum. Ik heb een hersenschudding en een gekneusd oog opgelopen bij de val. Ik ben met mijn voorwiel nét naast de route gekomen, weggegleden en gevallen. Dat is een van de vage herinneringen die ik nog heb: het slipspoor dat mij uiteindelijk de grond deed kussen.

Ik weet er eigenlijk bijzonder weinig meer van, en ben alles van een half uur voor de klap volledig kwijt. Misschien ben ik wel even buiten westen geweest. Ik ben opgeraapt door een stel passerende bikers. Ik kan me nog herinneren dat ze vroegen wat voor dag het was. Die vraag beantwoordde ik goed. Nadien ben ik weer gaan rijden, en wist ik niet meer dat ik gevallen was. Die conclusie trok ik later pas tijdens de rit op basis van mijn herinneringen, en het feit dat ik zand op mijn kleding en schoenen had.
Eenmaal thuisgekomen bleek ik een wond aan mijn onderbeen te hebben. Naast een kromme bril, en een schaafwond op mijn gezicht. Ik ben in een soort lager bewustzijn naar huis gefietst. Ik merkte ook niets meer van de lichamelijke inspanning. Adrenaline is handig spul. :wink:

Ik heb die dag nog de huisarts gebeld, en een wekadvies meegekregen: ieder uur moest ik wakker gemaakt worden. Nu, 4 weken later heb ik nog af en toe moeite met buitenlicht, en is vooral mijn oog nog niet op hetzelfde niveau. Dat heeft nog wat tijd nodig. Van de hersenschudding merk ik niet zo veel meer. Hard hoofd, of weinig hersens, dat weet ik nog niet. Ik heb wel de tijd genomen om te herstellen, dat hoor je van alle kanten.
Nu nog een nieuwe helm kopen. Als ik die heb, klim ik weer op de fiets. Mochten de bikers die mij opgeraapt hebben, dit lezen: bedankt!
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Goeiedag joh, wat een verhaal :o
Beterschap in ieder geval!
Sneeuwmonster
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Dank je! Gelukkig gaat het gewoon goed, naar omstandigheden.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Moet een beste klap geweest zijn als je "gewoon" verder bent gefietst en je feitelijk niet herinnert dat je gevallen bent. Mooi dat je het weer op pakt!
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Ja, schijnbaar. 😊 Gelukkig weet ik er niet al te veel meer van. Dan herinner je je ook geen pijn of angst. Na de klap zag ik heel weinig bijvoorbeeld, dat is een van de flarden die ik nog heb. Maar ik voelde er geen emotie bij.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Altijd weer een reality check dit soort verhalen, goed dat je het deelt!

Puur uit interesse, wat voor helm had je op en wat is de schade aan de helm?
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

De helm is een Specialized Propero 3 met MIPS. Aan de buitenkant alleen gekrast/geschaafd eigenlijk.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Waar heb je die klapper gemaakt?
Voorspoedig herstel!

Is het trouwens iemand al opgevallen hoe ge-wel-dig lekker het zuid-westelijk deel van Leersum begint te worden? :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
PLONS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 28 januari 2005, 22:51

Goedemorgen,

wij Belgen mogen weer de grens over....

vraagje : welke corona maatregel is er in Nederland om samen te fietsen ?

Want hier hadden we een limiet van 4 mensen samen, is volgens mij nu opgetrokken naar 10.

is er in nederland ook zo een regel ?
Oud Maar Niet Wijs
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Volwassenen vanaf 27 jaar

Zij mogen met maximaal 2 personen op 1,5 meter afstand buiten sporten.

Zij kunnen op sportaccommodaties gezamenlijk buiten sporten met maximaal 4 personen. De instructeur telt niet mee.

Zij kunnen met maximaal 4 personen gezamenlijk op andere locaties, op initiatief (of in opdracht) van gemeentes buiten sporten. Bijvoorbeeld een trapveld. De instructeur telt niet mee.

Zij spelen geen wedstrijden.
Maximaal 2 dus. Geen groepjes.
Laatst gewijzigd door Giant-E op za 24 april 2021, 08:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ik ben voor max 4, maar dat heeft niets met kerroonna te maken... 8)

EDIT: Giant-E is me net voor zie ik, met het vermoedelijk echte (wat verwarrende, maar what else is new in de kerroonnakommuniekaassie?), antwoord.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

2 inderdaad, alleen op afgesloten sportterreinen of velden mag je met 4 sporten in cluberverband. Dus niet in het bos, tenzij je als vereniging afspraken kunt maken met de lokale gemeente.

Maar goed, binnenkort kan de grensstreek weer grote groepen Belgen verwachten...
Hier staat niets.
i-mac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 09:47

markpatat schreef: za 24 april 2021, 09:18 2 inderdaad, alleen op afgesloten sportterreinen of velden mag je met 4 sporten in cluberverband. Dus niet in het bos, tenzij je als vereniging afspraken kunt maken met de lokale gemeente.

Maar goed, binnenkort kan de grensstreek weer grote groepen Belgen verwachten...
Ook wij staan te springen om begin juni nog eens naar de UHR te gaan. Maar we zijn met 12, dus veronderstel ik dat we best meer dan voldoende afstand houden. Of wordt er echt heel hard gecontroleerd op de UHR?
Plaats reactie