NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

hanjovdberg schreef: do 26 november 2020, 19:29 *even wat schenenschopperij*

De ‘randstedelingen’ die massaal de UHR routes bezoeken willen dus wel een uur in de auto over asfalt rijden om vervolgens zo dichtbij mogelijk te parkeren. Dit alles om te voorkomen dat je ook maar een meter over asfalt fietst. Want stel je voor dat je op een bwr lijkt :o oei brrr

Nee dan liever alle adviezen die al maanden gelden in de wind slaan en zelfs opperen/eisen dat er trails worden aangelegd zodat men die schamele paar km over asfalt ook nog kan vermijden. Want die heeft men al genoeg in de randstad. En stel je voor dat je met al die ‘randstedelingen’ je nu eens zou inzetten om een ‘Mtb plan randstad’ op te zetten. Nee dan verwacht je eerder dat de UHR en andere natuurgebieden route nummer 10, 11 en meer aanleggen. Het ‘schuldgevoel’ kopen we wel af voor de schamele €7,50 of zelfs een vrijwillige donatie :kiss: maar verder blijven we vooral doen wat we altijd deden.

Asfalt op de fiets vermijden want dat is niet cool ... :-? en veel asfalt rijden met onze SUV of andere gesubsidieerde leasebakken :-q

*schenenschopperij modus uit*

Ik kom morgen wel weer eens lezen 8)
Voor asfalt blijven we wel in damsko rijden ;) helemaal geen mtb route nodig hier.
https://youtu.be/6y93HqIMhR4
Have fun!
Rinse.
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

Singletrack Sundays schreef: di 1 december 2020, 16:22

Voor asfalt blijven we wel in damsko rijden ;) helemaal geen mtb route nodig hier.
https://youtu.be/6y93HqIMhR4

Allemaal leuk en aardig en fantastisch dat die gasten aan het biken zijn, maar WAAROM moeten ze nu zo f*&^$king irritant voor andere weggebruikers langszwalken???. dat ontneemt zoveel respect.......
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dat is urban biking .. is heel wat anders. Als je dit ook bevalt heb je idd weinig natuur nodig. Het is soms kunst(ig) maar ook irritant weggedrag :wink:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Singletrack Sundays schreef: di 1 december 2020, 16:22 Voor asfalt blijven we wel in damsko rijden ;) helemaal geen mtb route nodig hier.
https://youtu.be/6y93HqIMhR4
Had je dan zo Amerongen willen doen? :lol:
________
Mijn fiets
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Wow hoe irritant het in het verkeer ook is - die gasten hebben wel skills!! Check ff vanaf minuut 8:45... bizar!

Ook mooi: je ziet iemand een gigantische slag in zn voorwiel rijden. Een paar minuten later komt'ie lekker langs biken - zonder voorwiel :D
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Wees blij dat ze het niet met de crossmotor of quad doen zoals in Baltimore :lol: :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=-8FDq2e8Blw
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

G.P. schreef: di 1 december 2020, 18:20
Singletrack Sundays schreef: di 1 december 2020, 16:22 Voor asfalt blijven we wel in damsko rijden ;) helemaal geen mtb route nodig hier.
https://youtu.be/6y93HqIMhR4
Had je dan zo Amerongen willen doen? :lol:
Lijkt me wel vet, staand op je zadel HS af.
Dat irritant zijn hoort er nou eenmaal bij, deden we toch allemaal toen we jong waren?
Have fun!
Rinse.
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Mooi dit... Van Harrie Slinger naar Baltimore en weer terug!!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Vond het vanmorgen niet meevallen, was veel natter dan ik vooraf had gedacht. Inschattingsfoutje....
sommige stukken prima, maar hier en daar toch wel behoorlijk modderig en nog plassen. Was na een combi Amerongen/Ginkel er ook wel klaar mee. Aardige aanslag op de remblokken ook achter. Die hoorde ik continue aanlopen en áls je dan een keer ook echt moet remmen staan ze te ver van de schijf en mis je remkracht: OTB.... :-(
Achteraf zou ik onder deze omstandigheden niet hierheen zijn gegaan uit respect voor trail en materiaal.
Bicycle, bicycle, bicycle
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Dezelfde ervaring. Ging om 9:15 van start in Leersum. Amerongen behoorlijk nat. Hoge Ginkel dicht trouwens. Borden bijna niet te zien. Nog een lange discussie gehad, samen met 2 andere bikers, met iemand op de motor die toezicht hield dat we niet toch het parcours opgingen. Was even zoeken voor mij om de weg naar Amerongen weer te vinden. Had geen zin in om Leersum 2x te rijden. Uiteindelijk gelukt en Rhenen en Amerongen nog kunnen rijden. Rhenen lag er een stuk beter bij dan Amerongen, maar dat is voor zover ik weet, bekend.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Hoge Ginkel dicht?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Jan Willem schreef: za 5 december 2020, 19:36 Hoge Ginkel dicht?
Hoorde ik ook van de onderhoudsmannen op Rhenen.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Meestal wordt dat dan hier gemeld, waarom dicht?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Jan Willem schreef: za 5 december 2020, 19:36 Hoge Ginkel dicht?
En de paaltjes met duckt tape afgeplakt: wordt nog een leuk karweitje om dat er weer af te krijgen...
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

rokl schreef: za 5 december 2020, 17:59 Nog een lange discussie gehad, samen met 2 andere bikers, met iemand op de motor die toezicht hield dat we niet toch het parcours opgingen.
En waarom een discussie? Dicht is dicht, lijkt mij vrij duidelijk. Kun je jammer vinden, maar dicht blijft dicht.
Plaats reactie