NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 10 februari 2020, 20:21

Lars TB schreef: zo 13 juni 2021, 12:35
dve schreef: zo 13 juni 2021, 12:27

Nou nou rustig maar
er rijd iemand illegaal op een bospad
Zo reden we vroeger allemaal
Je antwoord of iemand dronken met 100 binnen de bebouwde kom rijd
Het is wel de toon die je aanslaat die een beetje overdreven is
Maar ja je hoort jezelf wel altijd graag
Jij hebt niet helemaal door hoe het werkt geloof ik.

Ten eerste heeft Bouwpakket alle recht hier boos om te worden, want hij is degene die het recht probeert te trekken, recht probeert te houden en te zorgen dat een heel grote groep kan genieten en kan blijven genieten van de mooie bossen.
Ten tweede denk ik niet dat jij ook maar een vinger uitgestoken hebt om ergens een mooie trail voor elkaar te krijgen. Want anders zou je wel anders miepen. Je zet jezelf nu neer als ook zo eentje die het grondig aan het verpesten is voor de rest. Wat we vroeger deden doet er niet toe, het gaat om nu. En het eerste resultaat zie je al in de sluiting van HG. Die we dus ook aan jou toe kunnen schrijven. Omdat je het blijkbaar goed vindt dat anderen het mogen verpesten voor de grote groep. Zelfs als je zelf dus niet daar gereden hebt toen die gesloten was ben je gewoon mede-schuldig.

Jouw rest dus 1 ding: kop dicht.


(En hoewel ik het zelden op de man speel, word ik bij zoveel domheid gewoon effe hyper bot.)
wie schoffeert hier en is bot?????
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

jmdb schreef: zo 13 juni 2021, 16:22 Oh, en natuurlijk ga ik niet op de afgesloten route rijden. Kwestie 'knuppel in het hoenderhok en eens kijken wat er gebeurt'.
Dan roep je het natuurlijk over jezelf af. Die knuppel is al iets te vaak gegooid, de situatie wordt al jaren uitgelegd, op FB, op het forum hier, op meerdere manieren. En dan heb je nog lolbroeken die het gewoon nog eens over doen. Je weet blijkbaar beter en toch ga je de eikel uithangen.
jmdb schreef: zo 13 juni 2021, 16:22 Toegegeven, ik doe hier niet veel. Lees af en toe en er valt mij een bepaalde tendens op van (hoe zeg ik het voorzichtig): 'betweterigheid'. Een beetje van: 'Ik heb een keer een schep in de grond gestoken hier, dus nu is de route van mij en bepaal ik wie er wel en niet mag rijden.' of: 'Jij doet nooit wat aan het onderhoud, dus je hebt geen recht van leven/spreken'

Laatst dacht ik nog kort dat ik ook wel eens een vrije dag kan opofferen aan onderhoud. Maar als ik bekijk op welke manier de onderhoudscrew zich hier profileert, kijk ik wel uit. Ik ben ervan overtuigd dat het een kleine groep is die het voor de meerderheid verpest, maar toch zonde.
Je doet nu wel heel onschuldig. Wat ik hierboven al schreef, je weet blijkbaar precies hoe het zit, weet zelfs dat je eigenlijk gewoon mee moet helpen om de routes in goede staat te houden. En toch ga je hier dus gewoon de situatie omdraaien. Als je nou inderdaad nieuw zou zijn, dan zou je de vraag anders neerleggen, maar nu ga je bewust de situatie verergeren en doe je alsof jij de gebeten hond bent. Dit is gewoon (hoe zeg ik het voorzichtig :roll: ) kloothommel gedrag. Jij probeert nu gewoon te doen alsof het een stelletje elitaire snobs zijn die hun spelletje spelen, maar dat gaat niet op. Iedereen die wel (die WEL) eens helpt weet de gedrevenheid van niet alleen degenen die er wekelijks uren in steken, maar ook van degenen die af en toe komen helpen. En als je nog nooit ergens geholpen heb, dan kun je gewoon het gevoel niet voorstellen wat het is om een bijdrage te leveren.
En toch durf je, DURF je, een oordeel te geven en de boel tegen elkaar uit te spelen. En dat is geen mening ventileren van jou, dat is gewoon de eikel spelen. Je weet hoe het zit, dus je hebt geen enkel recht te zeggen wat je zegt. Omdat het geen mening is maar een oordeel.



En het probleem is dat dit verhaal van het verpesten voor de rest nu gewoon geldt voor alle routes. En dat als je hier dus trots gaat vertellen dat je gewoon maar moet gaan fietsen in gebieden waar het niet mag, het zeer logisch is dat je voor van alles en nog wat uitgemaakt gaat worden. Omdat IEDERE mountainbiker hier wel weet hoe het zit. En als je dat dan niet weet, je gewoon je mond moet houden tot je het wel weet. En anders moet accepteren dat je behoorlijk geconfronteerd wordt met je onwetendheid.


En nee, lui die hard mee staan te graven hebben niet meer rechten dan anderen. Zouden zich die rechten ook niet moeten toe-eigenen. En als er ook maar 1 is die dat absoluut niet doet, dan is het Bouwpakket. Dus als iemand het waagt om hem hier te veroordelen, TE VEROORDELEN, dan maakt die persoon een mega fout. En de persoon die dan die persoon ondanks enige voorkennis dan ook nog te verdedigen, dat is gewoon treurig.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Ik vind dat er meer genökt moet worden. :bier:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Amen.


Wat ik al schreef, ik speel het eigenlijk nooit op de man, hooguit op een idee. Maar als anderen beginnen met veroordelen, dan kan ik het niet laten om de situatie recht te zetten.

T*ring, ik kan niet eens voorstellen dat je in je onwetendheid zo dom durft te doen.


Mijn excuses aan eenieder die aanstoot neemt aan mijn verdediging van de personen die zich 200% inzetten voor een betere mtb-situatie in ons overvolle landje, waar rekening met elkaar houden niet meer met grote letters geschreven wordt...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dat is wat ik met mijn post ook probeerde. Op luchtige wijze (aandacht verplaatsen ..) aangeven dat elders het gras groener is.

Vandaar dat ik niet zit te wachten op weer de zoveelste post over het zonerings plan. Dat is nu in diverse topics al enkele malen voorbij gekomen. Zolang het niet zover is mag je op de Veluwe (grofweg Hattem-Ede-Apeldoorn) nog op heel veel plekken fietsen terwijl dit op de UH bijna nergens buiten aangelegde routes mag.

en zoals gezegd heb ik geen behoefte aan een reactie van kuijtje
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Voorlopig vooral profiteren van wat nu wel mag. Ik heb overigens de zonering al eens uitvoerig bekeken en maak mij bijvoorbeeld voor gravel geen zorgen. Die hele veluwe is zo gigantisch groot, dat er zat over blijft.

@Lars, als ik weer eens de rijdende rechter of mr frank visser zit te kijken, kom ik er toch elke keer weer achter dat er in Nederland ook een hoop zwakbegaafde mensen zijn. Die kun je natuurlijk overal tegenkomen, ook op dit forum.

overigens geen persoonlijke aanval (of toch wel?), dat ik soms dit soort televisieprogramma's kijk zegt volgens mij ook wel genoeg :lol:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nog even een praktijkvoorbeeld en de reden dat ik zo fel reageer op lui die beter moeten weten:


'Na 3 jaar onderhandelen met grondeigenaren en lokale overheden krijgen Bouwpakket en een aantal anderen die druk bezig zijn met de realisatie te horen dat ze route nummer 10 op de UHR mogen aanleggen! Eindelijk!
Week later volgt een telefoontje: bij een controle op de wandelpaden zijn in het beoogde gebied maar liefst 20 zwartrijders op de mtb aangehouden. Eentje heeft een aanwezige grondeigenaar nog eens goed de 'waarheid' verteld. Grondeigenaar trekt zijn toestemming in, route nummer 10 gaat niet door.
Een van de aangehouden mtb-ers had als excuus: "ergens gelezen dat iemand hier regelmatig illegaal rijdt en nog nooit aangehouden was, dacht het ook eens te proberen" '.


Dit is niet precies hoe het is gegaan, maar dit is wel precies het probleem waar onder andere Bouwpakket aan de lopende band mee te maken heeft.


Als je dan weet dat het op de UHR gewoon niet mag, als je dat al 5 jaar lang wordt uitgelegd, waarom heb je met die kennis dan nog het lef om onder andere Bouwpakket aan te vallen, te veroordelen, omdat je met de luie reet van je een andere mening hebt???


Kijk ook naar de fantastische routes rond Nijmegen, waar ondanks vele verzoeken en oproepen mountainbikers die beter weten toch blijven wild rijden. Met een escalerende situatie als gevolg. En ja, ik weet dat die mountainbikers beter weten, want als ik ze erop aan spreek, dan zeggen ze ook dat ze weten dat ze er niet moeten rijden. En dat ze weten dat de situatie kritisch is. En je dan nog afvragen waarom mountainbikers in navolging van wielrenners nu een negatief imago krijgen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Horsthil schreef: zo 13 juni 2021, 21:20 ... dat er in Nederland ook een hoop zwakbegaafde mensen zijn. Die kun je natuurlijk overal tegenkomen, ook op dit forum.
Zo moet je niet beginnen.

Het grootste probleem is dat deze 2 jongens absoluut niet zwakbegaafd zijn, ze zijn slim genoeg en weten absoluut beter. Dat is het erge.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Even een vraagje tussen de vurige discussies door. Rijde de routes Leersum - Amerongen nog wel te koppelen sinds Hoge ginkel dicht is?

Heb namelijk geen zin om iets te doen wat niet mag 😉
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ja, HG was een apart lusje dat deels gebruik maakte van de Leersum route, die is nog geheel te rijden en sluit aan op de route van Amerongen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Mag ik er verder iedereen even vriendelijk doch dringend aan herinneren dat we schelden en op de man spelen hier niet tolereren? Iedereen heeft zijn zegje kunnen doen dus nu de lange teentjes weer intrekken, de korte lontjes doven en de grove mondjes sluiten aub.

Thx.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Lars TB schreef: zo 13 juni 2021, 21:27
Horsthil schreef: zo 13 juni 2021, 21:20 ... dat er in Nederland ook een hoop zwakbegaafde mensen zijn. Die kun je natuurlijk overal tegenkomen, ook op dit forum.
Zo moet je niet beginnen.

Het grootste probleem is dat deze 2 jongens absoluut niet zwakbegaafd zijn, ze zijn slim genoeg en weten absoluut beter. Dat is het erge.
Nee klopt helemaal gelijk.

En inderdaad George, op de man spelen doe je niet met MTBen, dat doe je maar met voetbal. Dus het is nu wel weer eventjes goed.

Morgen heb ik wat tijd over, dus ik denk dat ik even Hoge Ginkel ga fietsen
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Als je tijd over hebt ... Kom effe buurten bij het Lunterse zandgat :wink:

Verder ben je wel een boefje hoor :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Singletrack Sundays schreef: zo 13 juni 2021, 13:39 Dit is niet wat ik bedoel, de groep waar ik het over heb weet wel degelijk dat ze op stukken niet mogen komen maar nemen het risico op een boete voor lief.
De meeste zullen zich echt wel aan de regels houden maar viel mij op omdat ik dit laatste tijd al paar keer heb horen zeggen.
Het risico op een boete voor lief nemen is persoonlijk. De impact van rijden waar dat niet de bedoeling is, heeft zijn weerslag op het collectief. Wandelaars zien het verschil niet tussen een gravelfiets of een mountainbike, het is gewoon een fietser die ergens rijdt waar dat niet mag. Elke fietser die dat doet is koren op de molen van de mensen die de mbt-ers liever kwijt dan rijk zijn. Helaas ……….
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Morgen ga ik gewoon weer over de route Leersum en Amerongen rijden om, op aanraden van @Tiny Rhenen eens te proberen :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Plaats reactie