NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Bos lag er vandaag weer prachtig en de trails waren tov afgelopen dinsdag ook een stuk minder nat. Werd ook weer hard gewerkt aan zowel Amerongen als Hoge Ginkel. :-q
We werden ook nog een tweemaal ingehaald door Bart Brentjens en compaan op een AE Ebike. Ging wel ruim harder dan 25km/u op het vlakke.... :-?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Gisteren Amerongen gereden, ik was er niet meer geweest sinds de laatste aanpassingen. In de eerste afdaling van Ytell vind ik vooral de s-bocht erg geslaagd, leuk om doorheen te vlammen! De stukken na de vernieuwde klim helaas wat minder, ik mis toch het rauwe rammelwerk daar, dus het mag wel weer wat slijten 8)
Verder genoten van het nog steeds mooie herfstbos
Afbeelding
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Bos lag er prachtig bij vanmiddag. Veel wandelaars en veel "toeristen" (for lack of a better word), maar een prima sfeertje (m.u.v. een enkele wandelaar die alleen maar zuur terug kan kijken als je groet. Zonder uitzondering babyboomers).

Parkeerplaats Leersumse veld was ramvol, veeeel auto's tot ver in de berm (vermoedelijk vooral wandelaars, want zag geen fietsrekken). De parkeerplaats-die-eigenlijk-berm-is stond ook goed vol (MTB'ers en wandelaars). Op de officiële parkeerplaats stonden een paar paardentrailers en een verdwaalde MTB'er (en ik). Het lijkt er inderdaad op dat mensen die plek gewoon niet weten te vinden. Ik vind het wel best, is er tenminste altijd plek voor mij :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Dit weekend voor het eerst geweest mooie omgeving. Jammer dat het een eind weg is. Anders ging ik elke week.
who dares wins
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

trek-y schreef: zo 10 november 2019, 22:46 Dit weekend voor het eerst geweest mooie omgeving. Jammer dat het een eind weg is. Anders ging ik elke week.
https://www.funda.nl/koop/gemeente-utrechtse-heuvelrug/ :-q

Foto van vanmorgen (10-11-2019):
Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Het was prachtig vandaag, mooi met die grondmist.

Hier een sfeerplaatje van vanmiddag 8)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Mooie herfstplaatjes van gisteren (zondag)! Ik was vrijdag in Leersum en toen was het ook al prachtig (zie foto, bij molencaten) Wel wat nat nog, denk dat dat zondag al minder was. Op dit moment is de natuur erg fraai op de UHR trails! Vooral met zo'n strak blauwe lucht erbij is de herfst eigenlijk wel het meest kleurrijke seizoen. :-q Afbeelding
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Zulke mooie kleuren kan ik niet tegen op vanochtend :((
Afbeelding

Het was wel lekker om eindelijk na meer dan 6 maanden :oops: weer eens de 3 routes uit dit topic weer eens te rijden. (allerlei "valide" redenen).
Maar is en blijft genieten om zo je vrijdagmorgen lekker te besteden en waren er meer die er zo over dachten. In ieder geval eindelijk de wereldberoemde Harry Slinger kunnen rijden :winkie:
Verder de stukken waar de bladblazer (recent) geweest trappen een stuk makkelijker dan waar het overvol met blaadjes ligt. Was nog iemand druk in de weer :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Liggen de routes er al droog bij of is het nog een kledderzooi door een natte toplaag?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Kijk naar de foto! En gok dan op het antwoord.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Gokken is gaan!
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Op de foto ligt een bladerdek.
Dit had ik gisteren ook veelvuldig op de Veluwe. Dat was nog redelijk droog te rijden.

Op de heuvelrug zijn van wat ik uit het verleden heb gezien de trails vrij van bladeren gemaakt maar blijft de toplaag van de tracks vaak redelijk nat.
Vandaar de vraag.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Het ligt er fantastisch bij :-q
Sneeuwmonster
RobinG
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 20:42
Mijn mountainbike: Epic HT UL, Epic 2023

Rayb81 schreef: za 16 november 2019, 00:00 Op de foto ligt een bladerdek.
Dit had ik gisteren ook veelvuldig op de Veluwe. Dat was nog redelijk droog te rijden.

Op de heuvelrug zijn van wat ik uit het verleden heb gezien de trails vrij van bladeren gemaakt maar blijft de toplaag van de tracks vaak redelijk nat.
Vandaar de vraag.
Juist als de trails bladvrij zijn gemaakt drogen ze sneller op :wink:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Inderdaad, het verwijderen van bladeren scheelt enorm veel. Ik geef toe dat ik er ooit mijn vragen bij had, maar weet inmiddels beter.
Iets met voortschrijdend inzicht. :winkie:

Overigens paar plekjes wat plassen en diep uitgesleten, maar kon de pret gisteren niet drukken. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie