NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

RPG schreef: zo 3 oktober 2021, 18:51 Toen ik vanmiddag Amerongen reedt viel mij op dat wanneer je de klim naar de Bergweg gedaan hebt je een nieuwe paarse route kunt pakken. Het was te slecht weer om deze te verkennen maar hopelijk lukt het van de week. Heeft iemand meer info over deze nieuwe route?

P.s. voor wie het wil weten het is echt een waterballet op het moment 😉 Oomen Gore helpt je er door.
Dat is geen nieuwe route, maar zoals de heren voor mij al aangeven een overblijfsel van Hoge Ginkel.
Er is nu een doorsteekje gemaakt zodat je direct vanaf de route Amerongen dat stukje kunt rijden. Dit stuk is altijd al open gebleven, maar was alleen toegankelijk vanaf de bergweg (asfalt).
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Onze bordenwasser heeft de bordjes die er nog steeds hingen gepoetst, waardoor ze weer opvallen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Die paarse bordjes worden peperdure relikwieën en de top van de 'lijdensweg' een bedevaartsoord, straks het Mekka van de MTB sekte.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 315
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Zijn Amerongen en Leersum inmiddels een beetje opgedroogd?
RPG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 8 november 2015, 17:25
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0 2016

Michielemans schreef: za 9 oktober 2021, 10:20 Zijn Amerongen en Leersum inmiddels een beetje opgedroogd?
Normaal gesproken wel. De afwatering is zeer goed. Donderdag lag Rhenen er in ieder geval droog bij.
Afgelopen zaterdag was het zeer nat en dat was 2 dagen er na compleet opgedroogd.
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 315
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Ben zelf maar even gaan kijken/fietsen, 1,5 plas tegengekomen waar je makkelijk op snelheid omheen kunt, verder helemaal droog!

Afwateringsputten staan mooi vol, blijft mooi om te zien hoe goed dat voor elkaar is!
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Michielemans schreef: za 9 oktober 2021, 14:29 Ben zelf maar even gaan kijken/fietsen, 1,5 plas tegengekomen waar je makkelijk op snelheid omheen kunt, verder helemaal droog!

Afwateringsputten staan mooi vol, blijft mooi om te zien hoe goed dat voor elkaar is!
Dank voor het compliment. En als ze groter moeten maken we ze groter 💪🏼

Afbeelding
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

dubbelop schreef: za 9 oktober 2021, 22:13
Michielemans schreef: za 9 oktober 2021, 14:29 Ben zelf maar even gaan kijken/fietsen, 1,5 plas tegengekomen waar je makkelijk op snelheid omheen kunt, verder helemaal droog!

Afwateringsputten staan mooi vol, blijft mooi om te zien hoe goed dat voor elkaar is!
Dank voor het compliment. En als ze groter moeten maken we ze groter 💪🏼

Afbeelding
Zwemmen daar vissen in? :bier:
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

vibemaker schreef: za 9 oktober 2021, 22:23
dubbelop schreef: za 9 oktober 2021, 22:13 Dank voor het compliment. En als ze groter moeten maken we ze groter 💪🏼

Afbeelding
Zwemmen daar vissen in? :bier:
Yup - piranha’s 😂🤣
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Geen plas gezien vandaag (eh, gisteren;). Maar wel een boswachter die op zijn fiets over het wandelpad reed waar je de verboden-te-fietsen shortcut van Harry Slinger terugneemt. Hij moest zichzelf dus een bekeuring geven :lol: (gelukkig liep ik met de bike aan de hand, uberhaupt de eerste keer dat ik die shortcut terug nam)
carbon bike, titanium collarbone...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Was alweer even geleden. Maar men wat wordt Amerongen een kombochten baan, pfft. ‘Singletrack Elst’ is nu ook al een en al kombochten. Niet direct mijn cup of trail.

Doe mij maar Ram-stein, alhoewel die nu beter Rem-Stein kan heten. Geweldig om vol over de remkuilen heen te knallen. Het lag er echt heerlijk uitgesleten bij :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Jurriaan schreef: ma 11 oktober 2021, 11:17 Was alweer even geleden. Maar men wat wordt Amerongen een kombochten baan, pfft. ‘Singletrack Elst’ is nu ook al een en al kombochten. Niet direct mijn cup of trail.

Doe mij maar Ram-stein, alhoewel die nu beter Rem-Stein kan heten. Geweldig om vol over de remkuilen heen te knallen. Het lag er echt heerlijk uitgesleten bij :winkie:
De laatste tijd lijkt geen enkele uitbreiding of groot onderhoud je te bevallen. Zegt wellicht wat over jou?
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

bouwpakket schreef: ma 11 oktober 2021, 12:12
Jurriaan schreef: ma 11 oktober 2021, 11:17 Was alweer even geleden. Maar men wat wordt Amerongen een kombochten baan, pfft. ‘Singletrack Elst’ is nu ook al een en al kombochten. Niet direct mijn cup of trail.

Doe mij maar Ram-stein, alhoewel die nu beter Rem-Stein kan heten. Geweldig om vol over de remkuilen heen te knallen. Het lag er echt heerlijk uitgesleten bij :winkie:
De laatste tijd lijkt geen enkele uitbreiding of groot onderhoud je te bevallen. Zegt wellicht wat over jou?
Das al sinds hij vindt dat hij heel goed kan fietsen. klagen over hoe makkelijk alles is onderstreept dat dan extra.. Maar hij fietst gewoon te langzaam :)
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Rutger S schreef: ma 11 oktober 2021, 12:24
bouwpakket schreef: ma 11 oktober 2021, 12:12
De laatste tijd lijkt geen enkele uitbreiding of groot onderhoud je te bevallen. Zegt wellicht wat over jou?
Das al sinds hij vindt dat hij heel goed kan fietsen. klagen over hoe makkelijk alles is onderstreept dat dan extra.. Maar hij fietst gewoon te langzaam :)
Iemand moest het zeggen :lol:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

In en rond Elst hebben we toch helegaar niets veranderd? Alleen de pletwals erover en weer egaal gemaakt :P
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie