NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Singletrack Sundays schreef: zo 13 juni 2021, 14:27
Horsthil schreef: zo 13 juni 2021, 14:20

Na 3 keer het LdS-pad te hebben gereden, heb je het wel gezien hoor en pak je al snel de auto hier hoor :winkie:

Overigens overdrijf ik hier een beetje, want je kan echt prima gravelen over verrassende paden, maar ik ga mijn geheimen niet delen natuurlijk. Wel is het zo dat het gravel op de stuwwal zelf beperkt is.
En dat is dus de reden waarom ze op paden rijden waar ze niet mogen komen.

En dat is dus de reden waarom ook gravel kapot wordt gemaakt
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

hanjovdberg schreef: zo 13 juni 2021, 14:56 De Veluwe is groter dan alleen Park de Hoge Veluwe of zogenaamde Veluwezoom.

Lees de post van Horsthill maar eens dan begriep jie ut wel :-q
Ah, de bekende kleine lettertjes 😉

Nederland is gewoon te klein en te vlak… In mijn volgende leven word ik graag in Whistler of zo geboren :winkie:
carbon bike, titanium collarbone...
jmdb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 22 oktober 2020, 13:27

bouwpakket schreef: zo 13 juni 2021, 07:51
jmdb schreef: zo 13 juni 2021, 00:37 Wie heeft Hoge Ginkel, ondanks de afsluiting, onlangs nog gereden?

Of zijn we allemaal roomser dan de paus?

Ben wel benieuwd, ga anders binnenkort zelf maar eens kijken…
Serieus????????

Ben jij niet goed bij je hoofd??????

DICHT = DICHT!

DIT GELDT VOOR IEDEREEN. OOK VOOR PANNEKOEKEN ZOALS JIJ
[/quote]

Nee lul, hou je gewoon aan de spelregels. Of wil je nog meer verneuken?
[/quote]


[/quote]


Jouw rest dus 1 ding: kop dicht.


(En hoewel ik het zelden op de man speel, word ik bij zoveel domheid gewoon effe hyper bot.)
[/quote]

Gezellig hier! Dat met dat imago van mtb'ers komt wel goed op deze manier.
:roll:

Toegegeven, ik doe hier niet veel. Lees af en toe en er valt mij een bepaalde tendens op van (hoe zeg ik het voorzichtig): 'betweterigheid'. Een beetje van: 'Ik heb een keer een schep in de grond gestoken hier, dus nu is de route van mij en bepaal ik wie er wel en niet mag rijden.' of: 'Jij doet nooit wat aan het onderhoud, dus je hebt geen recht van leven/spreken'

Laatst dacht ik nog kort dat ik ook wel eens een vrije dag kan opofferen aan onderhoud. Maar als ik bekijk op welke manier de onderhoudscrew zich hier profileert, kijk ik wel uit. Ik ben ervan overtuigd dat het een kleine groep is die het voor de meerderheid verpest, maar toch zonde.

Oh, en natuurlijk ga ik niet op de afgesloten route rijden. Kwestie 'knuppel in het hoenderhok en eens kijken wat er gebeurt'.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

hanjovdberg schreef: zo 13 juni 2021, 14:56 De Veluwe is groter dan alleen Park de Hoge Veluwe of zogenaamde Veluwezoom.
Maak je niet te veel illusies over de gehele Veluwe. Met de recreatie zonering die vanaf januari 2022 langzaam van start gaat kan het ook op de Veluwe er wel eens heel anders uit gaan zien met het 'overal' vrij fietsen op wegen en paden.
Al is dat 'overal' vrij fietsen nu ook al niet het geval. Alle gebieden van NM, nationaal park, een groot aantal particuliere terreinen en stilte gebieden mag je nu ook niet vrij fietsen.

Maar goed, niets te maken met het topic waarin we zitten. Maar wel ff belangrijk om te weten op de Veluwe er behoorlijke veranderingen aan zitten te komen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

.
Laatst gewijzigd door bouwpakket op zo 13 juni 2021, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

jmdb schreef: zo 13 juni 2021, 16:22
Laatst dacht ik nog kort dat ik ook wel eens een vrije dag kan opofferen aan onderhoud. Maar als ik bekijk op welke manier de onderhoudscrew zich hier profileert, kijk ik wel uit. Ik ben ervan overtuigd dat het een kleine groep is die het voor de meerderheid verpest, maar toch zonde.

Oh, en natuurlijk ga ik niet op de afgesloten route rijden. Kwestie 'knuppel in het hoenderhok en eens kijken wat er gebeurt'.
Je hebt dit natuurlijk niet handig aangepakt hier. Had nou eerst eens een onderhoudsdag meegemaakt. Mensen gesproken. De ziel en zaligheid die mensen erin steken gevoeld. Bloed zweet en tranen geproefd. Geen koeken eten.

Maar nee, je besluit om je hier als een of andere doorsnee sukkel te profileren en een “knuppel in een hoenderhok” te willen gooien. Met welk doel? Je had verwacht dat je met lieve woordjes langzaam een andere kant op gemasseerd zou worden?

Too bad. Sorry dat je een ander beeld had. Maar je weet nu wel waar je staat. En wat er leeft en wat het betekent voor mensen. Wat mij betreft ben je nog steeds welkom voor een onderhoudsdag. Dan zul je zien dat een forum lang niet altijd een afspiegeling is van de werkelijkheid - net als bij jou dus, toch?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

In mijn bos zou vrij rijden absoluut toe worden gestaan, mits er niet allemaal kleine wildrijpaden ontstaan.
Helaas ben ik niet een terreineigenaar met grote bosgebieden op de heuvelrug en hebben degene die dat wel zijn terecht andere regels. Dus wie verbied hier nou waar je mag fietsen (of vind je dat de regels van een eigenaar niet voor je gelden)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

kuijtje.nl schreef: zo 13 juni 2021, 16:32
hanjovdberg schreef: zo 13 juni 2021, 14:56 De Veluwe is groter dan alleen Park de Hoge Veluwe of zogenaamde Veluwezoom.
Maak je niet te veel illusies over de gehele Veluwe. Met de recreatie zonering die vanaf januari 2022 langzaam van start gaat kan het ook op de Veluwe er wel eens heel anders uit gaan zien met het 'overal' vrij fietsen op wegen en paden.
Al is dat 'overal' vrij fietsen nu ook al niet het geval. Alle gebieden van NM, nationaal park, een groot aantal particuliere terreinen en stilte gebieden mag je nu ook niet vrij fietsen.

Maar goed, niets te maken met het topic waarin we zitten. Maar wel ff belangrijk om te weten op de Veluwe er behoorlijke veranderingen aan zitten te komen.
Ik maak me nog niet heel veel zorgen over de zonering. Zal een jarenplan zijn en het gebied is zo groot dat er onmogelijk overal gecontroleerd kan worden.

En anders met zijn allen naar de achterhoek, daar is ruimte zat en is het niet druk :winkie:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

...
Laatst gewijzigd door hanjovdberg op zo 13 juni 2021, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

hanjovdberg schreef: zo 13 juni 2021, 18:07

En jij vond het weer even nodig je NTFU pet hier te tonen? Ben heus wel op de hoogte van al die zonerings plannen ed ... Dus idd nutteloze post :roll:
Voeg dit iets toe?

Ik lees zo veel zaken die ik al weet. Geschreven door fietsenmakers, routebouwers etc.. Blij toe. Houdt je scherp en de onwetende heeft er wat aan.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Inderdaad, kuijtje geeft gewoon informatie en Hanjo is weer eens op zijn teentjes getrapt. :~
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Volgens mij moeten een aantal mensen hier ernstig afkicken van de telefoon in de handen en eens een lekker eind gaan fietsen. Zelf vandaag op Texel een ijsje gehaald bij Ans. Kan ik je aanraden. :bier:
◼︎ Go round the outside.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb gister een stuk gefietst. Leersum en Amerongen liggen er keurig bij - wel wat droog alweer.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Biker67 schreef: zo 13 juni 2021, 18:45 Inderdaad, kuijtje geeft gewoon informatie en Hanjo is weer eens op zijn teentjes getrapt. :~
Weer eens ... Dit is idd persoonlijk en niet nodig via mtbforum uit te vechten. Maar soms word je iets beetje zat. Sorry daarvoor.

Verder elke dag gefietst vandaag was rustig dagje vanaf morgen dagelijks 2x clinics geven aan scholieren dus kom wel aan mijn MTB km...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Singletrack Sundays schreef: zo 13 juni 2021, 14:16 Zodra het over UHR of SBB gaat mag je in dit topic geen menig hebben 😂
Dit slaat natuurlijk ook nergens op. Natuurlijk mag iemand van mening zijn dat heel Nederland gewoon vrij rijden moet zijn. Maar daadwerkelijk oproepen en suggereren dat je maar illegaal moet gaan rijden is geen mening, dat is gewoon keihard tegen een aantal schenen schoppen, een compleet gebrek aan respect voor degenen die keihard werken de routes te creëren en open te houden. En dan ook nog eens die personen gewoon met naam schofferen. Dan mag je nieuw zijn, maar blijkbaar niet zo nieuw dat je precies weet wie je moet hebben om bot te gaan doen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie