NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Downtherabbithole schreef: vr 3 juli 2020, 12:19 Is de omleiding op Hoge Ginkel er nog of kunnen we weer over de Vandenbergjes afdaling fietsen?
Ben vanochtend Hoge Ginkel gereden. Heb geen omleiding gezien.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ben vanochtend ook Leersum-Hoge Ginkel-Rhenen-Amerongen gereden. Lag er heerlijk bij. Meer volk onderweg dan gedacht, lekker gezellig. Na een uur ging mijn zadel plotseling los. Gelukkig kwam net een biker langs en mocht ik zijn tool lenen. Mocht hij hier op het forum zitten, in elk geval hartstikke bedankt. Zadel zat daarna goed vast tot aan de parkeerplaats aan de N226.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

dubbelop schreef: do 2 juli 2020, 19:52 LEERSUM: OMLEIDING WEGENS BOSWERKZAAMHEDEN
Op route Leersum is er sinds donderdag 2 juli een omleiding van kracht in verband met boswerkzaamheden. Op veel plaatsen in het gebied waar de route loopt worden eerst sparren weggehaald die getroffen zijn door de letterzetter.
Daarom is de route een klein stukje route ingekort door het deel tussen de routepalen LE20 en LE30 af te sluiten.
Het is nog niet bekend hoe lang deze inkorting zal gaan duren.

Het zwarte stuk gaat over de asfaltweg (Scherpenzeelseweg):
Complimenten voor deze omleiding. :-q
Een (voor mij) nutteloos deel van de route, waar je niet of nauwelijks enige mtb skills voor nodig hebt, wordt nu afgesneden.

Vanaf nu ga ik Leersum op deze manier rijden, want ik zag dat je vanaf het asfalt linksaf terug naar de trail over een stukje officiële (verbindings?) route rijdt. En nog een leuk klimmetje ook. :bier:
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

rokl schreef: vr 3 juli 2020, 18:32 Ben vanochtend ook Leersum-Hoge Ginkel-Rhenen-Amerongen gereden. Lag er heerlijk bij. Meer volk onderweg dan gedacht, lekker gezellig. Na een uur ging mijn zadel plotseling los. Gelukkig kwam net een biker langs en mocht ik zijn tool lenen. Mocht hij hier op het forum zitten, in elk geval hartstikke bedankt. Zadel zat daarna goed vast tot aan de parkeerplaats aan de N226.

Dus?? nu direct zelf een tool gekocht?? :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Jefro98 schreef: zo 5 juli 2020, 10:53
dubbelop schreef: do 2 juli 2020, 19:52 LEERSUM: OMLEIDING WEGENS BOSWERKZAAMHEDEN
Op route Leersum is er sinds donderdag 2 juli een omleiding van kracht in verband met boswerkzaamheden. Op veel plaatsen in het gebied waar de route loopt worden eerst sparren weggehaald die getroffen zijn door de letterzetter.
Daarom is de route een klein stukje route ingekort door het deel tussen de routepalen LE20 en LE30 af te sluiten.
Het is nog niet bekend hoe lang deze inkorting zal gaan duren.

Het zwarte stuk gaat over de asfaltweg (Scherpenzeelseweg):
Complimenten voor deze omleiding. :-q
Een (voor mij) nutteloos deel van de route, waar je niet of nauwelijks enige mtb skills voor nodig hebt, wordt nu afgesneden.

Vanaf nu ga ik Leersum op deze manier rijden, want ik zag dat je vanaf het asfalt linksaf terug naar de trail over een stukje officiële (verbindings?) route rijdt. En nog een leuk klimmetje ook. :bier:
Is dat niet de oude wortelklim? Zo liep de (verbindings)route namelijk vroeger, vanaf de Utrechtse Baan gelijk de Scherpenzeelseweg oversteken de wortelklim op.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Giant-E schreef: zo 5 juli 2020, 11:46 Is dat niet de oude wortelklim? Zo liep de (verbindings)route namelijk vroeger, vanaf de Utrechtse Baan gelijk de Scherpenzeelseweg oversteken de wortelklim op.

Zou kunnen, er staat daar waar je vanaf de weg het bos weer in gaat wel een paaltje met rood mtb bordje erop. En boven waar je de officiële trail op gaat ook ene die je rechtsaf de route op wijst.
Maar ik ken Leersum niet van voor 2015 dus weet het niet zeker.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik heb je Stravarit bekeken en dit is inderdaad de oude wortelklim. Zo kwam je van de oude westroute Leersum op de oostroute. Een lekker oldskool wortelklimmetje, ik pak 'm ook wel eens als shortcut.
Overigens hoef je daar niet de gehele Utrechtsebaan af te rijden, 100 mtr voor de Scherpenzeelseweg kan je rechtsaf een gravelfietspad op en sta je gelijk recht voor de wortelklim.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Kamibassie schreef: zo 5 juli 2020, 10:58
rokl schreef: vr 3 juli 2020, 18:32 Ben vanochtend ook Leersum-Hoge Ginkel-Rhenen-Amerongen gereden. Lag er heerlijk bij. Meer volk onderweg dan gedacht, lekker gezellig. Na een uur ging mijn zadel plotseling los. Gelukkig kwam net een biker langs en mocht ik zijn tool lenen. Mocht hij hier op het forum zitten, in elk geval hartstikke bedankt. Zadel zat daarna goed vast tot aan de parkeerplaats aan de N226.

Dus?? nu direct zelf een tool gekocht?? :-q
Nee, niet nodig. Lag thuis.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Giant-E schreef: zo 5 juli 2020, 12:13 Ik heb je Stravarit bekeken en dit is inderdaad de oude wortelklim. Zo kwam je van de oude westroute Leersum op de oostroute. Een lekker oldskool wortelklimmetje, ik pak 'm ook wel eens als shortcut.
Overigens hoef je daar niet de gehele Utrechtsebaan af te rijden, 100 mtr voor de Scherpenzeelseweg kan je rechtsaf een gravelfietspad op en sta je gelijk recht voor de wortelklim.
Klopt: dat is het Let de Stigterpad. Die wortel"step" zit nog steeds in dit paadje dat er bij het inrichting van de omleiding opvallend goed bij bleek te liggen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6134
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Vignetcontrole
De BOA's (buitengewoon opsporingsambtenaar) van de terreineigenaren houden toezicht op naleving van de regels in de natuurgebieden. Vandaag werd er bij Lage Vuursche onder andere gecontroleerd op het bezit van het verplichte mountainbikevignet. Van de 255 gecontroleerde bikers bleken 35 geen vignet te bezitten.

Meer achtergrond info over het verplichte mountainbikevignet kan je hier vinden: https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/vignet-2/

Afbeelding

Bron: https://www.facebook.com/22384852780628 ... 829020779/
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Allemaal een bon neem ik aan?
Bicycle, bicycle, bicycle
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Nee, een gratis vignet. :P
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6134
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

awinkel schreef: zo 5 juli 2020, 16:50 Nee, een gratis vignet. :P
Zo'n Gaston figuur erbij met een bos bloemen en camera. U bent de gelukkige winnaar van een vignet!
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Als ze wel boetes uitdelen, hoe hoog is die eigenlijk?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6134
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Biker67 schreef: zo 5 juli 2020, 17:04 Als ze wel boetes uitdelen, hoe hoog is die eigenlijk?
€ 90 + € 7,50 (?) administratiekosten
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie