NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Horsthil schreef: do 17 oktober 2019, 11:01
bouwpakket schreef: do 17 oktober 2019, 09:41 Gewoon meer lol in de afdaling ipv recht naar beneden met een haakse bocht aan het eind
Je vergeet de toevoeging hobbelend, zo erg dat het zaagsel in je kop ondersteboven geschud wordt en je MTB jankende geluidjes maakt. Misschien is het ergens ook wel verkeerd om Amerongen op een HT te doen
Met de Ripley nooit wat van gemerkt. Met een Spark schijn je het ook niet te merken
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Horsthil schreef: do 17 oktober 2019, 11:01
Je vergeet de toevoeging hobbelend, zo erg dat het zaagsel in je kop ondersteboven geschud wordt en je MTB jankende geluidjes maakt. Misschien is het ergens ook wel verkeerd om Amerongen op een HT te doen
Misschien uit het zadel komen? Er gaat een wereld voor je open : Suprised :
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Of ik uit mn zadel kom hoe je geen zorgen over te maken. Maar via je armen en benen voel je het ook. Niet heel erg ofzo, maar je fiets gaat wel geluiden maken, waarvan je niet wist dat ze die konden maken. Voordeel van die kuilen is wel dat ze redelijk goed als rem werkte. Was vooral bij de oude harry slinger het geval.

Ik zal alleen vanaf nu nooit meer Amerongen met een HT rijden en dat vindt bouwpakket heel leuk
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Van de remkuilen had ik op mijn 26" fully bijna evenveel last als op de 29" hardtail.
Zal wel met afstelling te maken hebben.
De grootste klappen krijgt de voorkant, de achterkant heb ik geen last van op de remknippen.

Kan ook komen omdat de SID niet de meest robuuste vork is en dat het met een PIKE oid beter gaat.
Laatst gewijzigd door Rayb81 op za 19 oktober 2019, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik was een HT gewend maar die eerste Snakerun op m’n FS (met Pike) was inderdaad al een wereld van verschil.
(Overigens kan ie natuurlijk op een HT ook prima mits je niet, zoals 70% van de rijders, passief op je zadel blijft zitten.)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Giant-E schreef: za 19 oktober 2019, 10:37 Ik was een HT gewend maar die eerste Snakerun op m’n FS (met Pike) was inderdaad al een wereld van verschil.
(Overigens kan ie natuurlijk op een HT ook prima mits je niet, zoals 70% van de rijders, passief op je zadel blijft zitten.)
alles qua flowtrail en zeker "pump" gedeeltes gaan (mits de juiste skills) sneller/beter op een HT :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

dubbelop schreef: di 15 oktober 2019, 21:26 AMERONGEN OMLEIDING
We blijven aan het werk op route Amerongen. Het segment van AM54 tot AM58 (ook bekend als "Y tell me Y") is nu aan de beurt voor groot onderhoud. Vanaf dinsdag 15 t/m zaterdag 19 oktober is hier een omleiding van kracht. Daarna wordt het weer genieten van een aangepast stuk route 🙂

De omleiding zit in de noordpunt van route Amerongen:
Afbeelding
UPDATE: de omleiding blijft nog t/m zaterdag 26 oktober staan :oops: Het is vandaag (zat. 19 oktober) niet gelukt om het hele stuk af te werken zodat het rijdbaar wordt. Dit zal dus in een later stadium nog moeten gebeuren. Je moet dus nog héél even geduld hebben ...... :tong
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

yo-eddy schreef: za 19 oktober 2019, 11:49
Giant-E schreef: za 19 oktober 2019, 10:37 Ik was een HT gewend maar die eerste Snakerun op m’n FS (met Pike) was inderdaad al een wereld van verschil.
(Overigens kan ie natuurlijk op een HT ook prima mits je niet, zoals 70% van de rijders, passief op je zadel blijft zitten.)
alles qua flowtrail en zeker "pump" gedeeltes gaan (mits de juiste skills) sneller/beter op een HT :-q
Ik denk dat de meeste die skills dus ook niet hebben... including myself haha... op de fully gaat het mij ook sneller ennebeter af :oops:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Giant-E schreef: za 19 oktober 2019, 10:37 Ik was een HT gewend maar die eerste Snakerun op m’n FS (met Pike) was inderdaad al een wereld van verschil.
(Overigens kan ie natuurlijk op een HT ook prima mits je niet, zoals 70% van de rijders, passief op je zadel blijft zitten.)
Respect als je daar passief op je zadel zit...
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Je zal ze de kost moeten geven... Zeker nu komen ze weer met hordes de bossen in.
Laatst met Robko staan kijken halverwege Harry Slinger: 70% bleef lomp in het zadel zitten.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ws hebben die zittende mensen hun vering zo goed afgesteld dat ze er geen last van hebben :~
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik ben qua techniek geen hoogvlieger maar in een afdaling als HS ga je actief naar beneden. Je fiets de kombochten en kuilen in duwend. Uit het zadel gaat dat toch veel beter? :~
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Giant-E schreef: zo 20 oktober 2019, 09:04 Ik ben qua techniek geen hoogvlieger maar in een afdaling als HS ga je actief naar beneden. Je fiets de kombochten en kuilen in duwend. Uit het zadel gaat dat toch veel beter? :~
Klopt - als je dat durft. Volgens mij durven veel mensen het niet en blijven ze dus "veilig" zitten. En als de hele groep het doet dan doe je het zelf ook.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Giant-E schreef: zo 20 oktober 2019, 09:04 Ik ben qua techniek geen hoogvlieger maar in een afdaling als HS ga je actief naar beneden. Je fiets de kombochten en kuilen in duwend. Uit het zadel gaat dat toch veel beter? :~
Nee joh, je zwaartepunt ligt veel lager als je blijft zitten. :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Lars TB schreef: zo 20 oktober 2019, 12:03
Giant-E schreef: zo 20 oktober 2019, 09:04 Ik ben qua techniek geen hoogvlieger maar in een afdaling als HS ga je actief naar beneden. Je fiets de kombochten en kuilen in duwend. Uit het zadel gaat dat toch veel beter? :~
Nee joh, je zwaartepunt ligt veel lager als je blijft zitten. :bier:
Zeker als je ook je dropper laat zakken, scheelt toch ook weer 15 cm.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Plaats reactie