NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Ik quote hem even van bij de buren:
Jan Willem schreef: wo 27 mei 2020, 14:46 Eén van de symptomen van 'het virus' is het (nog) langer worden van sommige tenen.
Vreemd genoeg hoef je daarvoor niet zelf het virus in eigen lijf te hebben.
O ja, om de lieve vrede wil :wink: :wink: :wink: wink: wink: wink:

Wel zo toepasselijk hier... :bier:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

RoySmit schreef: wo 27 mei 2020, 19:27
daniel1975 schreef: wo 27 mei 2020, 18:48 Heeft geen fuck met politiek correct te maken, ben zelf bewust al lang niet geweest. Maar krijg er steeds meer spijt van, aangezien anderen wel gaan.
(...)
En ja blijf weg is nog steeds het devies maar (...)
BLIJF WEG wordt ook wel steeds lastiger nu het ten eerste wel heel erg lang duurt (als het zo doorgaat met de droogte kan je straks een half jaar niet op de trails komen. Of dat nou de bedoeling is...) Daarbij trekt de spijkerbroek en gympen brigade zich er sowieso niets van aan (ignorance is bliss..), wat het extra zuur maakt.

Ik stond in ieder geval zondag klaar om na twee maanden afwezigheid weer richting UHR te gaan (kwint, Rhenen en oostelijk halfje Amerongen was het plan), maar heb er vanaf gezien, OMDAT HET KEIHARD AAN HET REGENEN WAS!!1!1! (de ironie...)

Gelukkig heb ik me zondag op een andere manier op de bike weten te vermaken. :D
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

RoySmit schreef: wo 27 mei 2020, 19:27
daniel1975 schreef: wo 27 mei 2020, 18:48 Heeft geen fuck met politiek correct te maken, ben zelf bewust al lang niet geweest. Maar krijg er steeds meer spijt van, aangezien anderen wel gaan.
Laat ik het dan zo zeggen. Jij hoeft andere er echt niet op te wijzen wat ze wel en niet mogen doen. Dat Meegs nu amerongen heeft gereden omdat het kan en hij er doordeweeks is maakt hem niet slecht of een hufter dat hij dat gedaan heeft.
Ook heeft het niks te maken met geen respect hebben richting de onderhoudscrew of iets is echt grote onzin. Want anders was de route wel gesloten.

En ja blijf weg is nog steeds het devies maar als er dan iemand wel is(en jij weet niet de reden waarom meegs er gereden heeft) maakt hem dan niet meteen slecht.
Ik vind het vooral flauw dat hij een route gaat rijden waarvan gevraagd wordt om weg te blijven, omdat vanwege de droogte de route hard achteruit aan het gaan is. En dus nu in slechte conditie is. En dan gaan klagen dat er slecht onderhouden wordt en de route er slecht bij ligt, ja gek he. Beter een keer terug komen als het weer een tijdje geregend heeft. :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Linc schreef: wo 27 mei 2020, 21:11Ik vind het vooral flauw dat hij een route gaat rijden waarvan gevraagd wordt om weg te blijven, omdat vanwege de droogte de route hard achteruit aan het gaan is. En dus nu in slechte conditie is. En dan gaan klagen dat er slecht onderhouden wordt en de route er slecht bij ligt, ja gek he. Beter een keer terug komen als het weer een tijdje geregend heeft. :-q
In ieder geval de eerste dikke week niet en wellicht langer :(( . Straks op RTL4 komt Helga van Leur alles keurig uitleggen................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Onnem
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 13 juli 2016, 20:32

Fred (mtb-sport) schreef: wo 27 mei 2020, 21:18 In ieder geval de eerste dikke week niet en wellicht langer :(( . Straks op RTL4 komt Helga van Leur alles keurig uitleggen................
Maar van die dikke week, maar gerust minimaal 2 weken.
De eerstkomende 2 weken hogedruk blokkade, en dus GEEN regen.

Ik kan me niet herinneren dat ik ZO LANG achter elkaar vrijwel geen enkele neerslag in de voorspelling heb gezien.

De pluim voorspelling tot 15 dagen vooruit, voor de liefhebber en als je wil begrijpen waarom
https://www.weerplaza.nl/15daagse/?r=mi ... element=ff

De neerslag grafiek. Tot 4 juni HE-LE-MAAL niets. En daarna, hoogstens wat gepruttel
Afbeelding

Het gevolg van dit alles zie je terug in de neerslag tekort grafiek die alle records breekt
Afbeelding
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

daniel1975 schreef: wo 27 mei 2020, 15:47 Ik heb hier ergens vaag wel eens gelezen dat we weg moeten blijven ivm de droogte.... :roll:
Zolang de verhuurbedrijven elk weekend vrolijk handenvol slooptoeristen de heuvelrug opjagen blijf ik nergens meer weg.

(Ik ben er 3 maanden bewust weggebleven, tijd zat dus voor terreineigenaren/crew om druk uit te oefenen op die bedrijven)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Laat dan vooral ook weten hoe het er bij ligt.
Er is ook niks aan ergens te rijden waar niet te rijden is.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Giant-E schreef: wo 27 mei 2020, 21:46
daniel1975 schreef: wo 27 mei 2020, 15:47 Ik heb hier ergens vaag wel eens gelezen dat we weg moeten blijven ivm de droogte.... :roll:
Zolang de verhuurbedrijven elk weekend vrolijk handenvol slooptoeristen de heuvelrug opjagen blijf ik nergens meer weg.

(Ik ben er 3 maanden bewust weggebleven, tijd zat dus voor terreineigenaren/crew om druk uit te oefenen op die bedrijven)
Niet persoonlijk naar jou!!
Maar dit is dus waar het bij mij wringt. Ik pas mij aan, maar een ander verpest min of meer ook mijn plezier in de nabije toekomst.
Bicycle, bicycle, bicycle
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

daniel1975 schreef: wo 27 mei 2020, 22:32
Niet persoonlijk naar jou!!
Maar dit is dus waar het bij mij wringt. Ik pas mij aan, maar een ander verpest min of meer ook mijn plezier in de nabije toekomst.
We leven in een vrij land, je mag er gewoon gaan rijden. Amerongen, Rhenen en Hoge Ginkel zijn niet gesloten en alle pakeerplaatsen op de UHR zijn weer open. Alle 3 de routes zijn idd droog maar niet droger dan vorige zomer of het jaar ervoor.

Je sprak eerder over "we moeten weg blijven ivm met de droogte."
Je moet helemaal niets, het is slechts een verzoek is om niet te gaan.
Kudo's aan je als je dat verzoek respecteerd maar om dan gelijk te stellen dat iemand die wel gaat jou plezier verpest in de nabije toekomst?? :~
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Jefro98 schreef: do 28 mei 2020, 08:59
daniel1975 schreef: wo 27 mei 2020, 22:32
Niet persoonlijk naar jou!!
Maar dit is dus waar het bij mij wringt. Ik pas mij aan, maar een ander verpest min of meer ook mijn plezier in de nabije toekomst.
We leven in een vrij land, je mag er gewoon gaan rijden. Amerongen, Rhenen en Hoge Ginkel zijn niet gesloten en alle pakeerplaatsen op de UHR zijn weer open. Alle 3 de routes zijn idd droog maar niet droger dan vorige zomer of het jaar ervoor.

Je sprak eerder over "we moeten weg blijven ivm met de droogte."
Je moet helemaal niets, het is slechts een verzoek is om niet te gaan.
Kudo's aan je als je dat verzoek respecteerd maar om dan gelijk te stellen dat iemand die wel gaat jou plezier verpest in de nabije toekomst?? :~
Niet alle parkeerplaatsen zijn open
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Primar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 16 december 2019, 18:04

38x10 schreef: wo 27 mei 2020, 21:08
RoySmit schreef: wo 27 mei 2020, 19:27
(...)
En ja blijf weg is nog steeds het devies maar (...)
BLIJF WEG wordt ook wel steeds lastiger nu het ten eerste wel heel erg lang duurt (als het zo doorgaat met de droogte kan je straks een half jaar niet op de trails komen. Of dat nou de bedoeling is...)
We zullen wel een voucher krijgen voor volgend jaar, net als in de luchtvaart :D :D :D
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

bouwpakket schreef: do 28 mei 2020, 09:30
Niet alle parkeerplaatsen zijn open
O.K. zou kunnen, geen idee hoe het parkeerbeleid verder naar het westen op de UHR is, maar voor zover ik gezien heb zijn de parkeerplaatsen rond de 3 routes die ik noemde allemaal open.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Jefro98 schreef: do 28 mei 2020, 09:43
bouwpakket schreef: do 28 mei 2020, 09:30
Niet alle parkeerplaatsen zijn open
O.K. zou kunnen, geen idee hoe het parkeerbeleid verder naar het westen op de UHR is, maar voor zover ik gezien heb zijn de parkeerplaatsen rond de 3 routes die ik noemde allemaal open.
Ik zag tegenover het beauforthuis nog dicht en verderop bij de piramide ook
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Jefro98 schreef: do 28 mei 2020, 09:43
bouwpakket schreef: do 28 mei 2020, 09:30
Niet alle parkeerplaatsen zijn open
O.K. zou kunnen, geen idee hoe het parkeerbeleid verder naar het westen op de UHR is, maar voor zover ik gezien heb zijn de parkeerplaatsen rond de 3 routes die ik noemde allemaal open.
Misschien handig als iemand die het weet een overzichtje kan plaatsen? Of een link naar waar deze info te vinden is?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

38x10 schreef: wo 27 mei 2020, 21:08
RoySmit schreef: wo 27 mei 2020, 19:27
(...)
En ja blijf weg is nog steeds het devies maar (...)
BLIJF WEG wordt ook wel steeds lastiger nu het ten eerste wel heel erg lang duurt (als het zo doorgaat met de droogte kan je straks een half jaar niet op de trails komen. Of dat nou de bedoeling is...) Daarbij trekt de spijkerbroek en gympen brigade zich er sowieso niets van aan (ignorance is bliss..), wat het extra zuur maakt.

Ik stond in ieder geval zondag klaar om na twee maanden afwezigheid weer richting UHR te gaan (kwint, Rhenen en oostelijk halfje Amerongen was het plan), maar heb er vanaf gezien, OMDAT HET KEIHARD AAN HET REGENEN WAS!!1!1! (de ironie...)

Gelukkig heb ik me zondag op een andere manier op de bike weten te vermaken. :D
Hoe kom je aan die mooie schansjes? gekocht of zelfgemaakt?
Geen gezeik, mountainbike!
Plaats reactie