NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

StephanR schreef: ma 21 juni 2021, 19:50 Kunnen we binnenkort mooi wat northshore over/door deze mikado aanleggen :winkie:
Dat is nu wel een mooie kans!!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Lars TB schreef: ma 21 juni 2021, 21:34
bouwpakket schreef: ma 21 juni 2021, 20:08
Je kent de weg. Of zal ik je nog even op een formele manier introduceren?
Via een BBQ bedoel je?
Ik zou geen andere weg weten. Wanneer is er weer een? :bier:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

StephanR schreef: ma 21 juni 2021, 21:55
Lars TB schreef: ma 21 juni 2021, 21:34

Via een BBQ bedoel je?
Ik zou geen andere weg weten. Wanneer is er weer een? :bier:
Ik wil ik alleen maar een BBQ en grijp alles aan als excuus
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

StephanR schreef: ma 21 juni 2021, 20:50 In de lijn van alternatieve keuzes, mogen ze van mij ook prima die letterzetter eens laten gaan. Dat hoeft echt niet per se overal opgeruimd te worden (ja, kost je iets aan houtopbrengsten); maar door dit te laten instorten geef je weer ruimte aan een heel ander soort natuur. Ziet er wel even wat minder florissant uit, maar dat is een kwestie van communicatie op orde.

Hoe ziet het er trouwens uit bij dat landgoed Broekhuizen? Is dat gespaard gebleven of ook met de grond gelijk?
Ik begreep vorige week van Utrechts Landschap dat zij zo'n perceel hebben en helemaal laten gaan

Bij Broekhuizen begreep ik langs de weg maar vier bomen zijn omgegaan, terwijl die laan op instorten zou staan. Dat er wat valt is niet raar als je jarenlang geen onderhoud pleegt.

Bij de parkeerplaats scheen het wel een zooitje te zijn. En de grote karakteristieke rode beuk op het terrein is gesneuveld. Daar zaten al zwammen in de stam begreep ik. Ern kwestie van tijd dus dat deze zou gaan, maar wel zonde
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

In ieder geval genoeg eiken, kastanje en douglas voor nothshores (hoewel dat eigenlijk origineel met red cedar wordt gedaan), maar ook heel veel hout voor een mooi vuurtje bij een vrijwilligers BBQ :bier:
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

nomad030 schreef: ma 21 juni 2021, 10:13 Eindelijk een stuk dat geavanceerder is dan groene route :-q
Diepzwarte double triple diamond survival trail. Please sign the waiver at the entrance - helicopter rescue not included :tong
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

bouwpakket schreef: ma 21 juni 2021, 09:06 De communicatie was bewust zo gekozen op vrijdagavond. Toen was er nog niets bekend over de omvang.
En het werkte: zondag om 13:00 uur slechts 13 auto's op de P Bergweg. Op zo'n dag zijn dat er al gauw een stuk of 60.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

StephanR schreef: ma 21 juni 2021, 19:50 Kunnen we binnenkort mooi wat northshore over/door deze mikado aanleggen :winkie:
<mening> Houten steigers zijn er om boten aan af te meren </mening>
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

dubbelop schreef: ma 21 juni 2021, 22:43
StephanR schreef: ma 21 juni 2021, 19:50 Kunnen we binnenkort mooi wat northshore over/door deze mikado aanleggen :winkie:
<mening> Houten steigers zijn er om boten aan af te meren </mening>
Moeite ook geen commerciële hekwerkjes zijn, maar duurzame elementen die recht doen aan de omgeving, zoals ze ooit in BC zijn bedacht
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat een puinhoop. :o
Ik weet niet of het al is gezegd, maar ik zie genoeg hout voor een flink stuk northshore.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

StephanR schreef: ma 21 juni 2021, 21:55
Lars TB schreef: ma 21 juni 2021, 21:34Via een BBQ bedoel je?
Ik zou geen andere weg weten. Wanneer is er weer een? :bier:
Geen idee, ik ben er klaar voor.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Macpanjer
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: ma 10 maart 2014, 12:38
Mijn mountainbike: Canyon Nerve Al29

Nu de storm weer is gaan liggen,
Ik wou alleen maar vragen of iemand een prullenbak in de buurt wist, ik ben nu maar naar de Jumbo gefietst met mijn camelbak vol afval.
Ik snap ook wel dat het een bos is en geen aangeharkt parkje....
"After all, we are ALL brothers and sisters on the road"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Macpanjer schreef: di 22 juni 2021, 07:52 Nu de storm weer is gaan liggen,
Ik wou alleen maar vragen of iemand een prullenbak in de buurt wist, ik ben nu maar naar de Jumbo gefietst met mijn camelbak vol afval.
Ik snap ook wel dat het een bos is en geen aangeharkt parkje....
De enige prullenbakken zal je in de dorpen vinden
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

bouwpakket schreef: ma 21 juni 2021, 22:27
StephanR schreef: ma 21 juni 2021, 20:50 In de lijn van alternatieve keuzes, mogen ze van mij ook prima die letterzetter eens laten gaan. Dat hoeft echt niet per se overal opgeruimd te worden (ja, kost je iets aan houtopbrengsten); maar door dit te laten instorten geef je weer ruimte aan een heel ander soort natuur. Ziet er wel even wat minder florissant uit, maar dat is een kwestie van communicatie op orde.

Hoe ziet het er trouwens uit bij dat landgoed Broekhuizen? Is dat gespaard gebleven of ook met de grond gelijk?
Ik begreep vorige week van Utrechts Landschap dat zij zo'n perceel hebben en helemaal laten gaan

Bij Broekhuizen begreep ik langs de weg maar vier bomen zijn omgegaan, terwijl die laan op instorten zou staan. Dat er wat valt is niet raar als je jarenlang geen onderhoud pleegt.

Bij de parkeerplaats scheen het wel een zooitje te zijn. En de grote karakteristieke rode beuk op het terrein is gesneuveld. Daar zaten al zwammen in de stam begreep ik. Ern kwestie van tijd dus dat deze zou gaan, maar wel zonde
Gelukkig valt het mee daar :)

Dat perceel van UH ben ik wel benieuwd naar, weet jij waar dat ligt? Dan ga ik eens verkennen.
dubbelop schreef: ma 21 juni 2021, 22:43
StephanR schreef: ma 21 juni 2021, 19:50 Kunnen we binnenkort mooi wat northshore over/door deze mikado aanleggen :winkie:
<mening> Houten steigers zijn er om boten aan af te meren </mening>
Maar wat moet je met een boot in het bos dan?
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Dat staat er toch niet? Zijn mening is dat houten steigers zijn om boten aan te leggen. Met een boot kan je niks in een bos lijkt mij. Maar een steiger is dan wel weer handig om je boot aan te leggen. Beetje off topic, dat wel, maar het is een forum en op een forum kan je je mening delen.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Plaats reactie