NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nou zoals het er vandaag bij lag :-q :-q :-q :-q :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Morgen einde ochtend (want bwr’s) ook maar weer eens die kant op....

HG-Am-Rh-Kw. Game on! :bier:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

De kleine man is al bijna twee weken 7 dus het werd de hoogste tijd voor Amerongen :-q
Hij heeft genoten, omhoog maar vooral naar beneden.
Rond in 1uur 45minuten incl. 15 minuutjes pauze op de helft
Parcours lag er heel erg goed bij (chapeau)
Zeker voor herhaling vatbaar.
Harry Slinger en de 1e afdaling na de Marmottenbak (de afdaling met klein dropje rechts) waren favoriet

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Wát een held. Chapeau! :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Giant-E schreef: za 16 november 2019, 19:39 HG-Am-Rh-Kw. Game on! :bier:
HG toch maar niet meer gedaan. Zeldzaam slechte benen vandaag. :-{
We kwamen rond 12 uur aan op de Bergweg en onderweg kwamen we de bwr’s alweer tegen die onderweg waren naar huis. Die zijn dus gestart met temperaturen onder nul. :~
De tracks lagen er prima bij, hooguit op Kwint wat glad door natte ondergrond. Samen met Rhenen extreem rustig, en weer terug op Amerongen ook nog maar een paar bikers gezien. :-q
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2069
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Giant-E schreef: zo 17 november 2019, 21:34 HG toch maar niet meer gedaan. Zeldzaam slechte benen vandaag. :-{
We kwamen rond 12 uur aan op de Bergweg en onderweg kwamen we de bwr’s alweer tegen die onderweg waren naar huis. Die zijn dus gestart met temperaturen onder nul. :~
De tracks lagen er prima bij, hooguit op Kwint wat glad door natte ondergrond. Samen met Rhenen extreem rustig, en weer terug op Amerongen ook nog maar een paar bikers gezien. :-q
Blijft bijzonder, die omslag van publiek rond het middaguur. Wij (= De 6-jarige kabouter en ik) begonnen rond 11:30 aan rondje Leersum. Van de eerste twee die ons inhaalden ontvingen we een norse blik (net bovenaan de eerste stevige klim na parkeerplaats Maarsbergseweg). Waarschijnlijk hadden ze even moeten inhouden ofzo op de klim :-?
Maar naarmate de tijd vorderde werden mensen steeds geduldiger en werd er vrolijk gegroet en soms zelfs aangemoedigd.

Nu moet ik mezelf misschien wel als halve boswielrenner beschouwen (tot 5 jaar terug altijd veel geracefietst, in het bos alleen in het najaar, toen in lycra, en vooral hard op de rechte stukken en omhoog...), maar ik snap dat norse gedoe echt niet (ook 5 jaar geleden zou ik me daar niet in herkennen).

Bos lag er fantastisch mooi bij weer. Prachtig, met die herfstkleuren, en megaveul grip op de ondergrond (tot groot plezier van mini-me, die het de vorige keer op een behoorlijk gladde en drassige Amerongen best zwaar had :D )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

38x10 schreef: zo 17 november 2019, 22:58 maar ik snap dat norse gedoe echt niet
Dat norse krijg je als je jezelf ‘in het ATB seizoen’ een professionele MvdP voelt, want daar wordt in het veld en op het podium ook nooit gelachen..
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

De UHR ligt er momenteel inderdaad fabelachtig bij:

Afbeelding
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Herman de Biker schreef: zo 17 november 2019, 23:11 Dat norse krijg je als je jezelf ‘in het ATB seizoen’ een professionele MvdP voelt, want daar wordt in het veld en op het podium ook nooit gelachen..
Denk dat juist de echt snelle jongens wel de energie hebben voor een vrolijke aanmoediging, het zijn vaak de "net niet" mensen die een beetje gefrustreerd rondrijden in mijn beleving :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2069
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Dat idee heb ik ook, getuige het feit dat de snelheid waarmee ze voorbij kwamen nou niet echt indrukwekkend was :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 18 november 2019, 10:22
Herman de Biker schreef: zo 17 november 2019, 23:11Dat norse krijg je als je jezelf ‘in het ATB seizoen’ een professionele MvdP voelt, want daar wordt in het veld en op het podium ook nooit gelachen..
Denk dat juist de echt snelle jongens wel de energie hebben voor een vrolijke aanmoediging, het zijn vaak de "net niet" mensen die een beetje gefrustreerd rondrijden in mijn beleving :bier:
Dat norse ervaar ik gelukkig niet zo, misschien door mijn vriendelijke uitstraling :lol:
Op een dag als gisteren met stralend mooi weer is het misschien wat meer geven dan nemen. Ik ga liever geen confrontatie aan met andere recreanten die misschien niet eens in hun recht staan. Beeldvorming over fietsers in het bos is toch soms een gevoelig puntje en geef ik de ander liever geen extra munitie (laatste woord spreekwoordelijk).
Op mijn gravelbike gisteren na 11:00u geregeld groepjes wandelaars op de gravelfietspaden. Dan maar effe belletje laten horen en geen problemen of norse blikken ondervonden. Ik ga dan echt geen verkeersles geven over gebruik fietspad versus wandelpad. Soms was het "Oh sorry" en Fredje: "Maakt niet uit" terwijl je misschien anders denkt. Die KOM zat er toch niet meer in..................

@ Giant-E: Mooi foto :-q Misschien wel tijd voor UHR herfstkleuren topic met de mooiste foto's, want met droog/zonnig weer is het geweldig deze natuur.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

Eind deze week is het vignet 2020 beschikbaar via de bekende verkooppunten. Het vignet 2020 is geldig vanaf 1 december 2019 tot en met 31 december 2020. De prijs is en blijft 7,50. Hiervoor kun je weer een heel jaar genieten van de mountainbikeroutes binnen het Nationaal Park tussen Hoge Vuursche en Rhenen.
Middels het vignet draag je bij aan de aanleg, onderhoud en beheer van de routes en aan de natuurontwikkeling rond de routes.

Een actueel overzicht van de verkooppunten vind je hier:
https://recreatiemiddennederland.nl/wp- ... n-2019.pdf

Je dient het vignet voor 1 februari 2020 in je bezit te hebben. Het vignet 2019 is dus nog geldig tot en met 31 januari 2020.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Fred (mtb-sport) schreef: ma 18 november 2019, 13:43
yo-eddy schreef: ma 18 november 2019, 10:22Denk dat juist de echt snelle jongens wel de energie hebben voor een vrolijke aanmoediging, het zijn vaak de "net niet" mensen die een beetje gefrustreerd rondrijden in mijn beleving :bier:
Dat norse ervaar ik gelukkig niet zo, misschien door mijn vriendelijke uitstraling :lol:
Op een dag als gisteren met stralend mooi weer is het misschien wat meer geven dan nemen. Ik ga liever geen confrontatie aan met andere recreanten die misschien niet eens in hun recht staan. Beeldvorming over fietsers in het bos is toch soms een gevoelig puntje en geef ik de ander liever geen extra munitie (laatste woord spreekwoordelijk).
Op mijn gravelbike gisteren na 11:00u geregeld groepjes wandelaars op de gravelfietspaden. Dan maar effe belletje laten horen en geen problemen of norse blikken ondervonden. Ik ga dan echt geen verkeersles geven over gebruik fietspad versus wandelpad. Soms was het "Oh sorry" en Fredje: "Maakt niet uit" terwijl je misschien anders denkt. Die KOM zat er toch niet meer in..................

@ Giant-E: Mooi foto :-q Misschien wel tijd voor UHR herfstkleuren topic met de mooiste foto's, want met droog/zonnig weer is het geweldig deze natuur.
@Fred, fietsend met zo'n kleine wordt je wat vaker ingehaald en dat gaat meestal op een bijzonder prettige manier, aanmoedigen in overvloed. Soms wordt je echter verbaasd door mensen die zich luidop irriteren aan kind van 6 op de MTB ..... echt, ze bestaan :roll:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 18 november 2019, 15:04
Fred (mtb-sport) schreef: ma 18 november 2019, 13:43 Dat norse ervaar ik gelukkig niet zo, misschien door mijn vriendelijke uitstraling :lol:
Op een dag als gisteren met stralend mooi weer is het misschien wat meer geven dan nemen. Ik ga liever geen confrontatie aan met andere recreanten die misschien niet eens in hun recht staan. Beeldvorming over fietsers in het bos is toch soms een gevoelig puntje en geef ik de ander liever geen extra munitie (laatste woord spreekwoordelijk).
Op mijn gravelbike gisteren na 11:00u geregeld groepjes wandelaars op de gravelfietspaden. Dan maar effe belletje laten horen en geen problemen of norse blikken ondervonden. Ik ga dan echt geen verkeersles geven over gebruik fietspad versus wandelpad. Soms was het "Oh sorry" en Fredje: "Maakt niet uit" terwijl je misschien anders denkt. Die KOM zat er toch niet meer in..................

@ Giant-E: Mooi foto :-q Misschien wel tijd voor UHR herfstkleuren topic met de mooiste foto's, want met droog/zonnig weer is het geweldig deze natuur.
@Fred, fietsend met zo'n kleine wordt je wat vaker ingehaald en dat gaat meestal op een bijzonder prettige manier, aanmoedigen in overvloed. Soms wordt je echter verbaasd door mensen die zich luidop irriteren aan kind van 6 op de MTB ..... echt, ze bestaan :roll:
Ik geloof je direct, zit een hoop verschil in de mens dus ook ik de fietser (fietstokkies). Ik vindt het super om de Olympische kampioenen van de toekomst op de UHR hun eerste km's te zien rijden. Tijd voor opvolger Bart B.
Maar veel valt en staat met verdraagzaamheid en dat is helaas soms ver te zoeken.
Maar mbt de andere recreanten (de niet-fietsers) is het soms slimmer om even het "verlies" te nemen en verderop weer te genieten van onze hobby.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Fred (mtb-sport) schreef: ma 18 november 2019, 19:32
yo-eddy schreef: ma 18 november 2019, 15:04

@Fred, fietsend met zo'n kleine wordt je wat vaker ingehaald en dat gaat meestal op een bijzonder prettige manier, aanmoedigen in overvloed. Soms wordt je echter verbaasd door mensen die zich luidop irriteren aan kind van 6 op de MTB ..... echt, ze bestaan :roll:
Ik geloof je direct, zit een hoop verschil in de mens dus ook ik de fietser (fietstokkies). Ik vindt het super om de Olympische kampioenen van de toekomst op de UHR hun eerste km's te zien rijden. Tijd voor opvolger Bart B.
Maar veel valt en staat met verdraagzaamheid en dat is helaas soms ver te zoeken.
Maar mbt de andere recreanten (de niet-fietsers) is het soms slimmer om even het "verlies" te nemen en verderop weer te genieten van onze hobby.
Inderdaad, even een beetje in de remmen en een vriendelijke groet werkt "altijd" :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie