NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

38x10 schreef: wo 4 december 2019, 11:34 Jammer dat je de reacties als "zeuren" wegzet. Jan Willem heeft het een aantal posts terug m.i. uitstekend onder woorden gebracht:
Jan Willem schreef:(...)
Geen wonder, en gelukkig, dat er dan zo af en toe een paar bikers zijn die hier (opbouwende) kritiek hebben.
Dat heeft zo'n routenetwerk juist nodig.
(...)
Dan druk ik me nog iets netter uit dan Bouwpakket...

Ik heb het al vele malen eerder 'zeuren' genoemd, maar precies hetzelfde riedeltje komt iedere keer weer terug. Dus kun je het niet anders dan zeuren noemen.

Ja, ik heb inderdaad ook wel voorstellen gedaan tot verbetering, vooral met betrekking tot de jumplijn. Tot vervelens toe waarschijnlijk. En toen ging die dicht.

Daarna was mij wel duidelijk hoe de situatie ligt. Die is hier ook wel tientallen malen uitgelegd. Als je dan willens en wetens daar tegenin blijft gaan, dan is het inderdaad zeuren.

Ja, ik graaf nog regelmatig mee. Dan heb je de kans om hier en daar net een kleine aanpassing te doen (of tegen te houden!). En om ideeën te bespreken van wat nog wel mogelijk zou kunnen zijn.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jan Willem schreef: wo 4 december 2019, 12:35 Ik zou zeggen, goed bezig zo.
Laten we het daar een aantal pagina's bij houden!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Fred (mtb-sport) schreef: wo 4 december 2019, 10:41 Amerongen incl. HS (en andere pareltjes) kan je ook meerdere malen rijden. Je moet er wel wat km’s voor over hebben, maar het kan allemaal........
Klopt heb ik al eens aangegeven toen er een vraag over was. Beneden HS li-af fietspad op. Ongeveer 1km verderop weer li-af fietspad en dan na ongeveer 500m ben je weer onderaan no-pain-no-gain. Maar die moeite is blijkbaar velen te veel ..

Ik zie het een beetje als wel de lusten willen maar niet de lasten .. :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Gewoon de route laten zoals het is en wie meerdere keren de HS wilt rijden, moet er maar iets voor over hebben. Hoeft niet eens de volledige ronde te zijn zoals aangegeven.
Op moment dat er een legale shortcut naar start vd HS komt, dan wordt de HS zoiets als een Efteling attractie met dito wachttijden. Dit los van de extra slijtage van de trails als iedereen 10 runs achter elkaar gaat maken.
Ik zie persoonlijk de routes op de UHR nog steeds als een MTB route waar optimaal gebruik gemaakt mag worden van hetgeen is aangelegd en niet als bikepark zoals Willingen/Winterberg etc. (En kom maar op met pek en veren, ik kan het hebben).......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

:-q :-q :-q exactly :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

hanjovdberg schreef: wo 4 december 2019, 13:43 Klopt heb ik al eens aangegeven toen er een vraag over was. Beneden HS li-af fietspad op. Ongeveer 1km verderop weer li-af fietspad en dan na ongeveer 500m ben je weer onderaan no-pain-no-gain. Maar die moeite is blijkbaar velen te veel ..

Ik zie het een beetje als wel de lusten willen maar niet de lasten .. :roll:
Dat lusje heb ik wel eens uitgezet in de Strava route-bouwer (beschikbaar voor een ieder die daar behoefte aan heeft). Is een rondje van net geen 7 km, met 1.5 km asfalt/fietspad. Dat laatste is voor mij reden om hiervan af te zien (voor asfalt heb ik een racefiets...). Jij noemt dat wel de lusten, niet de lasten; voor mij is het gewoon een afweging die ik maak. (Om diezelfde reden fiets ik vaak bijvoorbeeld ook liever nog een keertje Hoge Ginkel extra ipv het 3-luik uit te breiden met een rondje Rhenen).
Bovendien schiet dit een beetje het doel van vaak achter elkaar kunnen oefenen voorbij.
(En voordat ik wordt beticht van zeuren: ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat er geen retourlusjes komen).

Overigens vind ik de uitspraak "het moet geen bikepark worden" nog wel een discussie waard. Het lijkt me evident dat er geen lift-assisted rides op de UHR komen, maar wanneer is de UHR dan verworden tot een bikepark? En waarom is dat erg?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Je kunt dat stuk overigens legaal op zandpad fietsen wat ernaast ligt. Dan heb je 0 km asfalt. Zit ook deels in de marathon.

Hoewel ik Rhenen regelmatig erbij pak snap ik vooral terug wel. Dat is via de Defensieweg een saai asfaltstuk. Hoewel de weg ernaar toe een hele gave flowtrail is. Lekker strak langs het prikkeldraad :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Op de site van MTB Utrechtse Heuvelrug wordt gesproken van MTB routes en niet van bikepark. Heel simpel lijkt me, maar wie ben ik........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

@Hanjo: Dat aanrijstuk naar Rhenen is best tof inderdaad (afgelopen zondagmiddag toevallig weer eens aangedaan)
@Fred: Maar wanneer is een MTB route dan verworden tot een bikepark volgens jou? En als dat gebeurt, is dat dan erg en waarom?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

38x10 schreef: wo 4 december 2019, 11:04Win het specifieke geval van HS is dat een retourlijntje praktisch gezien heel eenvoudig te realiseren is door fietsers toe te staan via het wandelpad omhoog te rijden.
In dit specifieke geval iets praktisch met ecologische hoogwaardige natuur waar ik hier geen woorden aan vuil mag maken, dus wat je maar moet aannemen. Tijdens een excursie wil ik het je nog wel een keer in vertrouwen toefluisteren onder voorwaarde van geheimhouding. .
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

38x10 schreef: wo 4 december 2019, 15:04 Maar wanneer is een MTB route dan verworden tot een bikepark volgens jou? En als dat gebeurt, is dat dan erg en waarom?
Lift :bier:
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

bert l. schreef: wo 4 december 2019, 15:31
38x10 schreef: wo 4 december 2019, 11:04Win het specifieke geval van HS is dat een retourlijntje praktisch gezien heel eenvoudig te realiseren is door fietsers toe te staan via het wandelpad omhoog te rijden.
In dit specifieke geval iets praktisch met ecologische hoogwaardige natuur waar ik hier geen woorden aan vuil mag maken, dus wat je maar moet aannemen. Tijdens een excursie wil ik het je nog wel een keer in vertrouwen toefluisteren onder voorwaarde van geheimhouding. .

Ik denk dat iedereen hier de reden wel snapt en dit ook accepteert, gaat vooral om de groep die hier niet komt en onder het mom
van "wie heeft hier nou last van" toch omhoog fietst.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

MVMVML schreef: wo 4 december 2019, 16:09
38x10 schreef: wo 4 december 2019, 15:04 Maar wanneer is een MTB route dan verworden tot een bikepark volgens jou? En als dat gebeurt, is dat dan erg en waarom?
Lift :bier:
Ik had het niet mooier kunnen verwoorden. Kort, maar doeltreffend :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

38x10 schreef: wo 4 december 2019, 15:04 @Fred: Maar wanneer is een MTB route dan verworden tot een bikepark volgens jou? En als dat gebeurt, is dat dan erg en waarom?
Omdat het blijkbaar niet mag.

Als je een bikepark wilt, maak dan ergens een bikepark waar het wel kan en ga entree vragen. easy money!
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Linc schreef: wo 4 december 2019, 17:04
38x10 schreef: wo 4 december 2019, 15:04 @Fred: Maar wanneer is een MTB route dan verworden tot een bikepark volgens jou? En als dat gebeurt, is dat dan erg en waarom?
Omdat het blijkbaar niet mag.

Als je een bikepark wilt, maak dan ergens een bikepark waar het wel kan en ga entree vragen. easy money!
meest bikeparkjes die ik ken in NL zijn gratis ;)
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie