NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik zou graag morgen Amerongen/Leersum/Hoge Ginkel/Rhenen willen fietsen. Kan iemand wat zeggen over de toestand van het parcours naar de regen van vandaag?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Het heeft vandaag in de omgeving echt de hele dag stevig doorgeregend. Het wordt nu pas wat droger. Voor vannacht en morgen ochtend staat er nog wat miezerregen dus verwacht dat het erg nat zal zijn. Beter een weekendje overslaan dus ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

rokl schreef: vr 6 december 2019, 19:00 Ik zou graag morgen Amerongen/Leersum/Hoge Ginkel/Rhenen willen fietsen. Kan iemand wat zeggen over de toestand van het parcours naar de regen van vandaag?
Eind van de middag diverse flinke badkuipen gespot tijdens een rondje met de hond. Er is hier vandaag véél gevallen. Dus reken maar dat het morgen nog behoorlijk nat en vies is.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Zeiknat.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Bedankt. Beslissing om niet te gaan snel genomen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

hitchhikerzguide schreef: za 17 augustus 2019, 01:12 We zijn van plan om vanuit België die lekkere flowtracks van de uhr eens op te zoeken waarvan men zo veel spreekt en waarop wij in België jaloers zijn. Als 1ste visite , welke routes zijn de must do's?
Het is was meer concreet geworden. Mijn bike buddy is er helaas niet meer bij. Ik zou alleen vanuit België komen en dacht misschien met een fijn groepje noorderburen de hotspots te doen? Mijn conditie is barslecht, techniek ook niet echt om over naar huis te schrijven, daarvoor fiets ik te weinig. :lol: dus als iemand zich geroepen voelt mag hij/zij zich melden om een lieve Belg mee op sleeptouw te nemen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Van MTBroutes:

*** 8 december 2019 Bewolkt
Vandaag de routes Hoge Ginkel (tweemaal) en Amerongen gereden.
Wat een geweldige routes.
I.v.m. veel regenval van de afgelopen dagen heb ik eerlijk door de blubber mogen klimmen, dalen, glijden, jumpen en door de bochten heen knallen. En ja er zitten wat gaten in door intensief gebruik, en ja er is veel regen gevallen waardoor je blubber en plassen water hebt.
Maar we zitten toch op mountainbiken en niet op racefietsen? Ofwel het hoort erbij en het is puur genieten!

:-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Rayb81 schreef: ma 9 december 2019, 01:11 Van MTBroutes:

*** 8 december 2019 Bewolkt
Vandaag de routes Hoge Ginkel (tweemaal) en Amerongen gereden.
Wat een geweldige routes.
I.v.m. veel regenval van de afgelopen dagen heb ik eerlijk door de blubber mogen klimmen, dalen, glijden, jumpen en door de bochten heen knallen. En ja er zitten wat gaten in door intensief gebruik, en ja er is veel regen gevallen waardoor je blubber en plassen water hebt.
Maar we zitten toch op mountainbiken en niet op racefietsen? Ofwel het hoort erbij en het is puur genieten!

:-q
Van mtbroutes:

"De route was slecht bereikbaar en er zaten remgaten in de route ook was slecht gesnoeit, ik snap er niks van dat deze route op 1 staat"
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Mooi bovenstaande 2 reacties, maar deze ook aardig:

Gisteren UHR 100 gereden met z'n 10en. Fantastische routes waar ik graag kom, maar de route nog nooit gereden als hij er zo nat bijligt. Vrijdag 6-12 had het de hele dag geregend. Vel remgaten, boomwortels. Er is voldoende aandacht voor onderhoud van de routes, maar bij deze omstandigheden heeft de route veel te leiden van de gebruikers.

Wij maar denken dat de UHR9 zo’n beetje het max. was, werk aan de winkel voor sommigen. :winkie:
Opmerking over route veel te lijden van de omstandigheden en dan zo’n afstand rijden.........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

bouwpakket schreef: ma 9 december 2019, 07:02
Rayb81 schreef: ma 9 december 2019, 01:11 Van MTBroutes:

*** 8 december 2019 Bewolkt
Vandaag de routes Hoge Ginkel (tweemaal) en Amerongen gereden.
Wat een geweldige routes.
I.v.m. veel regenval van de afgelopen dagen heb ik eerlijk door de blubber mogen klimmen, dalen, glijden, jumpen en door de bochten heen knallen. En ja er zitten wat gaten in door intensief gebruik, en ja er is veel regen gevallen waardoor je blubber en plassen water hebt.
Maar we zitten toch op mountainbiken en niet op racefietsen? Ofwel het hoort erbij en het is puur genieten!

:-q
Van mtbroutes:

"De route was slecht bereikbaar en er zaten remgaten in de route ook was slecht gesnoeit, ik snap er niks van dat deze route op 1 staat"
Dit moet haast wel een jaloerse persoon zijn, wat een hoop flauwekul in één zin.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik snap dan weer niet dat mtbroutes blijkbaar als een of andere objectieve graadmeter wordt beschouwd :lol: :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Kapitein Iglo schreef: ma 9 december 2019, 09:29 Ik snap dan weer niet dat mtbroutes blijkbaar als een of andere objectieve graadmeter wordt beschouwd :lol: :bier:
Of iedere andere mening op het internet van iemand die je niet kent. :lol:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Kapitein Iglo schreef: ma 9 december 2019, 09:29 Ik snap dan weer niet dat mtbroutes blijkbaar als een of andere objectieve graadmeter wordt beschouwd :lol: :bier:
Snap ik ook niet. Wij hier spreken immers de waarheid en niets dan de waarheid :winkie: :lol:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ik snap vooral die opmerking over snoeien niet. #waardan?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Als je scherp rijdt, jumpje pakt of een binnenbochtje, dan tik je wel een takje aan hier en daar. Even oefenen dus. Dan begrijp je het. :D
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Plaats reactie