NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Als WC Eend dat allemaal niet doet, dan heeft WC Eend heeel weinig werk om binnen de conformiteitsregels van de AVG te vallen: namelijk. geen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Merijn. schreef: do 2 januari 2020, 14:03 Ik zeg (NFC?) chip in de UHR sticker* en op alle leuke segmenten van die meetpunten, zoals bij marathons enzo.. :winkie:

.
* Ook gelijk even een unieke code zodat je ergens 'jou' sticker kunt registreren en als we dan toch bezig zijn, direct linken aan Strava en een groot scorebord op de Bergweg P.. :lol:
Goed idee :-q
Tijgerhaai legt connectie met mylaps :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

De MTB-vignetten 2020 zijn momenteel helaas op meerdere plaatsen uitverkocht. De leveringen komen volgende week weer op gang. Excuses voor het ongemak.
In de tussentijd kun je nog gewoon blijven rijden op alle de routes op de Utrechtse Heuvelrug, want het blauwe vignet van 2019 is nog geldig tot en met 31 januari 2020. Het roze vignet 2020 is vanaf 1 februari verplicht en daarna geldig voor de rest van het jaar.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

bouwpakket schreef: wo 1 januari 2020, 22:51 Strava is onzin op dit soort segmenten. Te kort, teveel bochten en andere paden in de buurt. En als je af en toe die gps registraties ziet van mensen :o
Maar...als het begin en eindpunt goed worden getimed/tracked door je GPS dan zou het moeten kloppen toch? Een beetje afwijking in al die S-bochten speelt dan geen rol. Dus als het segment iets ruimer wordt afgebakend (dus ---SSSSS--- i.p.v. -SSSSS-) dan zou het redelijk betrouwbaar kunnen zijn. Of is dit te kort door de bocht (...) geredeneerd?
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Nespresso schreef: do 2 januari 2020, 20:13
bouwpakket schreef: wo 1 januari 2020, 22:51 Strava is onzin op dit soort segmenten. Te kort, teveel bochten en andere paden in de buurt. En als je af en toe die gps registraties ziet van mensen :o
Maar...als het begin en eindpunt goed worden getimed/tracked door je GPS dan zou het moeten kloppen toch? Een beetje afwijking in al die S-bochten speelt dan geen rol. Dus als het segment iets ruimer wordt afgebakend (dus ---SSSSS--- i.p.v. -SSSSS-) dan zou het redelijk betrouwbaar kunnen zijn. Of is dit te kort door de bocht (...) geredeneerd?
Met Strava kan je heel goed vergelijken. Je ziet dan mooi de verschillen tussen de registraties. Zo is het bij HS zo dat iemand de eerste paar bochten al gehad heeft en dan pas bij de start van het segment aankomt. Terwijl anderen daar juist de eerste bochten nog moeten nemen. Die met die eerste registratie heeft al meteen 10 sec voorsprong. Bij HS zie je ook mensen die het parallel wandelpad ooit gereden hebben, die ook door Strava gekoppeld worden. Oftewel recht naar beneden. Dan ben je wel sneller. Als iedere GPS waarneming tot op de meter nauwkeurig zou zijn dan kan het wel werken. Maar het is allemaal veel onnauwkeuriger. Genoeg hierover te vinden in het Strava topic.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

edit.
Laatst gewijzigd door Rayb81 op ma 6 januari 2020, 02:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Svp niet doen. Haal je post ook svp weer weg. Wrom? Denk svp en aub even aan de broedende kippen die je niet wilt storen en slapende honden die je niet wilt laten kraaien.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Ray, waarom vraag je het? Het is elders al besproken dat het niet mag. Het staat er nota bene onder in het commentaar !
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Weet iemand hoe Leersum/Amerongen/Hoge Ginkel/Rhenen er bij liggen? Ben van plan om morgen ochtend te gaan.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Gisteren lag er nog 50 cm sneeuw op de hoogste plekken... .




(uit de voorgaande pagina's kun je waarschijnlijk wel opmerken dat het er binnen een halve dag droog en flink wat rijders er overheen weer perfect moddervrij bij ligt...)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Lars TB schreef: za 4 januari 2020, 13:26 Gisteren lag er nog 50 cm sneeuw op de hoogste plekken... .




(uit de voorgaande pagina's kun je waarschijnlijk wel opmerken dat het er binnen een halve dag droog en flink wat rijders er overheen weer perfect moddervrij bij ligt...)
Die sneeuw is meestal wat hardnekkiger. Duurt ietsje langer
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

bouwpakket schreef: za 4 januari 2020, 15:16
Lars TB schreef: za 4 januari 2020, 13:26 Gisteren lag er nog 50 cm sneeuw op de hoogste plekken... .




(uit de voorgaande pagina's kun je waarschijnlijk wel opmerken dat het er binnen een halve dag droog en flink wat rijders er overheen weer perfect moddervrij bij ligt...)
Die sneeuw is meestal wat hardnekkiger. Duurt ietsje langer
Vooral boven 60 meter.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Lars TB schreef: za 4 januari 2020, 13:26 Gisteren lag er nog 50 cm sneeuw op de hoogste plekken... .




(uit de voorgaande pagina's kun je waarschijnlijk wel opmerken dat het er binnen een halve dag droog en flink wat rijders er overheen weer perfect moddervrij bij ligt...)
Lars, misschien heb je niet meegekregen dat het vrijdag flink heeft geregend, tenminste in het westen van het land. Laatste bericht over de toestand van het parcours dateert van voor vrijdag. Dus mocht je nog over 1e hand informatie over de toestand van vandaag beschikken, hoor ik het graag. Of misschien iemand anders :-{
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

rokl schreef: za 4 januari 2020, 19:42
Lars TB schreef: za 4 januari 2020, 13:26 Gisteren lag er nog 50 cm sneeuw op de hoogste plekken... .




(uit de voorgaande pagina's kun je waarschijnlijk wel opmerken dat het er binnen een halve dag droog en flink wat rijders er overheen weer perfect moddervrij bij ligt...)
Lars, misschien heb je niet meegekregen dat het vrijdag flink heeft geregend, tenminste in het westen van het land. Laatste bericht over de toestand van het parcours dateert van voor vrijdag. Dus mocht je nog over 1e hand informatie over de toestand van vandaag beschikken, hoor ik het graag. Of misschien iemand anders :-{
Gezien de berichten hier en op FB was mijn interpretatie vrijwel juist. Een enkel plasje modder, verder vrijwel droog.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Aaah, prima, hier kan ik mee verder. Bedankt. Trouwens zit ik niet op Facebook :wink:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Plaats reactie