Die Patrick heeft gewoon voor elkaar gekregen dat hij een eigen werkwoord heeft gekregendaniel1975 schreef: ↑zo 24 mei 2020, 07:35I know, maar ik verwees naar het type baan wat hier en daar is toegevoegd.bouwpakket schreef: ↑za 23 mei 2020, 23:07 Wel bijzonder iedere keer die referentie naar PJ terwijl die NIETS met de aanpassingen in Rheden te maken heeft gehad. Nogmaals NIETS
Ik zal volgende keer een andere term gebruiken.
NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4701
- Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
Ah daar bent u weer! Degene die op z’n schimmel over gladde daken loopt. Dat is idd pas technisch. Dat doen maar een paar mtb’ers en of skiërs u na ...sinterklaas schreef: ↑za 23 mei 2020, 23:32 Ik vraag mij altijd af waarom bij het technischer uitdagender maken van een trail iedereen altijd over een drop-off begint. Alsof daar een trail technischer van wordt.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5496
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Is geen discussie, gaat om voortschrijdend inzicht
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
Hoge ginkel is (voor nederland) best een beetje technisch, zeker de 2de helft na die pleuris klim heeft een paar mooie segmenten.
Misschien moeten we met de mensen hier een keer kijken wat er echt mogelijk is voor een 'technische' route in NL. Wat zijn dan de vereisten voor een technische route, zijn dat afdalingen, jumps, offcamber wortelsecties of verwachten mensen echt andere dingen? Waar zou dat eventueel qua terrein mogelijk zijn, etc.
Misschien moeten we met de mensen hier een keer kijken wat er echt mogelijk is voor een 'technische' route in NL. Wat zijn dan de vereisten voor een technische route, zijn dat afdalingen, jumps, offcamber wortelsecties of verwachten mensen echt andere dingen? Waar zou dat eventueel qua terrein mogelijk zijn, etc.
Gelukkig geef je zelf het antwoord.yo-eddy schreef: ↑za 23 mei 2020, 22:09 Lars ..... wat begrijp je nou niet? Je l#lt in rondjes om kromme beweringen recht te krijgen ..... dat gaat dus niet?
Er zijn zat door natuurlijke erosie gecreëerde drops in NL
De hele UHR is aangelegd en dat is prima maar er had meer gekund, als je dat niet ziet dan wil je het gewoon niet zien ... in Schoorl wordt ook maar 25% vd potentie gebruikt alleen ga ik dat niet lopen ontkennen maar probeer ik (samen met anderen uiteraard) dat keer op keer een beetje op te rekken.
Als jij oprecht denkt dat dit het "natuurlijke" maximum in NL is dan rij je al 30 jaar met oogkleppen .... of je wilt gewoon eigenwijs zijn om het eigenwijs zijn ....?
Het enige punt wat ik wil maken is dat het niet natuurlijk is. Je moet de paden aan gaan leggen om de mogelijkheden - die er blijkbaar wel zijn - te vinden, je moet het terrein aan gaan passen om te zorgen dat de obstakels blijven bestaan. Niets natuurlijks aan.
Daar heb ik niets op tegen, maar ik denk dat we verder komen als we het beestje gewoon bij de naam noemen.
Wat ik ergens anders al aangaf: het hele mountainbiken is kunstmatig. Wat wij ruig vinden is compleet aangelegd. Of dat nu Grand Randonnee routes zijn, een Frans bikepark is of de hele North Shore. Zelfs in de beleving van de gemiddelde Canadees is mountainbiken gewoon toeren door het terrein en is dat ruige spul voor leipo's. Dus daarom mogen wij al niet klagen met wat er de laatste paar jaar is aangelegd. De gemiddelde biker schrikt af en toe al, laat staan beginners.
Een heel klein groepje vraagt hier dus om spul wat het technisch kunnen van 99% van de Nederlandse mountainbikers te boven gaat. En als die 99% naar 90% dreigt af te zakken is er vast weer een groepje dat de lat nog hoger gaat leggen. Overigens zit bij dat technische spul voor de 1% al uitdaging die jij en ik uit de weg zullen gaan. Dus wie gaat bepalen wat er moet gebeuren?
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Dat bedoel ik, de meesten zien dat segment al als technisch. Je gaat er zeker uitdaging uit halen om je flow te optimaliseren, je moet er wel een beetje voor kunnen sturen. En ik vermaak me er prima. Spannender dan sommige dagen die ik in de Eifel heb doorgebracht.StephanS schreef: ↑zo 24 mei 2020, 10:53 Hoge ginkel is (voor nederland) best een beetje technisch, zeker de 2de helft na die pleuris klim heeft een paar mooie segmenten.
Misschien moeten we met de mensen hier een keer kijken wat er echt mogelijk is voor een 'technische' route in NL. Wat zijn dan de vereisten voor een technische route, zijn dat afdalingen, jumps, offcamber wortelsecties of verwachten mensen echt andere dingen? Waar zou dat eventueel qua terrein mogelijk zijn, etc.
Maar Yo-Eddy bedoelt dat er een roadgap mist, een skinny van 3 meter hoog. En dat je tot die tijd niet mag spreken van een mountainbike route.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1864
- Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
- Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0
ja want dat heb je in Schoorl natuurlijk wel allemaal??Lars TB schreef: ↑zo 24 mei 2020, 11:00Dat bedoel ik, de meesten zien dat segment al als technisch. Je gaat er zeker uitdaging uit halen om je flow te optimaliseren, je moet er wel een beetje voor kunnen sturen. En ik vermaak me er prima. Spannender dan sommige dagen die ik in de Eifel heb doorgebracht.StephanS schreef: ↑zo 24 mei 2020, 10:53 Hoge ginkel is (voor nederland) best een beetje technisch, zeker de 2de helft na die pleuris klim heeft een paar mooie segmenten.
Misschien moeten we met de mensen hier een keer kijken wat er echt mogelijk is voor een 'technische' route in NL. Wat zijn dan de vereisten voor een technische route, zijn dat afdalingen, jumps, offcamber wortelsecties of verwachten mensen echt andere dingen? Waar zou dat eventueel qua terrein mogelijk zijn, etc.
Maar Yo-Eddy bedoelt dat er een roadgap mist, een skinny van 3 meter hoog. En dat je tot die tijd niet mag spreken van een mountainbike route.
Lijkt me dat dit soort features ook in het buitenland niet op de routes liggen. Er zullen ongetwijfeld wat lokale trails zijn met dat soort dingen maar ik kan me niet voorstellen dat je dat zomaar op een random route gaat tegenkomen. Meer voor bikeparks lijkt me...Lars TB schreef: ↑zo 24 mei 2020, 11:00Dat bedoel ik, de meesten zien dat segment al als technisch. Je gaat er zeker uitdaging uit halen om je flow te optimaliseren, je moet er wel een beetje voor kunnen sturen. En ik vermaak me er prima. Spannender dan sommige dagen die ik in de Eifel heb doorgebracht.StephanS schreef: ↑zo 24 mei 2020, 10:53 Hoge ginkel is (voor nederland) best een beetje technisch, zeker de 2de helft na die pleuris klim heeft een paar mooie segmenten.
Misschien moeten we met de mensen hier een keer kijken wat er echt mogelijk is voor een 'technische' route in NL. Wat zijn dan de vereisten voor een technische route, zijn dat afdalingen, jumps, offcamber wortelsecties of verwachten mensen echt andere dingen? Waar zou dat eventueel qua terrein mogelijk zijn, etc.
Maar Yo-Eddy bedoelt dat er een roadgap mist, een skinny van 3 meter hoog. En dat je tot die tijd niet mag spreken van een mountainbike route.
Nee, dat helpt weinig, hooguit de verkeerde kant op.
Maar pleiten voor meer technische features kan geen kwaad. En nu denk ik dat je echt mooi spul hier nauwelijks uit het terrein kunt halen. Zelfs die Trail Toer is een lachertje. Maar dat 'lachertje' is wel een niveau waarmee je iets kan opbouwen om de meest extreme routes in het buitenland aan te kunnen (nu zit ik me serieus af te vragen hoe ik ooit in 2000 de North Shore overleefd heb...?). Goed, vergeet dat, oefenen kun je ook op een trap. Blijkbaar. Want ik leef nog.
Meer mogelijkheden om te oefenen zou leuk zijn, liefst dus ingebouwd in routes. Jumpje links, dropje rechts, skinny in de vorm van een in de lengte doorgezaagde boomstam langs een stuk rechtuit, paar vervelende 'steps' in een 2e lijn langs een klim. En als volgende stap eventueel zelfs een 'rode lus' ergens.
Probleem is ook dat je het bewustzijn van de Nederlander op moet bouwen. In Zwitserland of Canada weet iedereen dat als je echt het terrein in wilt, je beter een clinic kunt gaan volgen. De Nederlander staat gewoon zonder ervaring iedere winter bovenaan de zwarte piste. Ook een factor om rekening mee te houden. Dan moet je niet zeggen 'eigen schuld' als het mis gaat, het zit in de aard van het beestje en dat vergeten sommigen. Dus moet je daar op enige manier verandering in zien te brengen. Dat kan op dezelfde manier als de economie open gooien in coronatijd: "ach, een paar dooien moet kunnen voor het grote goed". Maar ik denk dat het anders moet... .
Overigens vraag ik me af waarom we die extreem technische zaken hier wel in een route moeten gooien en in een land als Frankrijk, waar ze überhaupt geen limiet op extreme zaken hebben de routes grotendeels gevrijwaard zijn van dit soort spul?
Edit: precies wat Stefan ook dus zegt!
StephanS schreef: ↑zo 24 mei 2020, 11:10 Lijkt me dat dit soort features ook in het buitenland niet op de routes liggen. Er zullen ongetwijfeld wat lokale trails zijn met dat soort dingen maar ik kan me niet voorstellen dat je dat zomaar op een random route gaat tegenkomen. Meer voor bikeparks lijkt me...
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Dat heeft andere redenen (iets met eigenaren en terreinbeheerders). Maar ik reageer even op de stelling dat het terrein er in Nederland niet geschikt voor zou zijn om trails met een hogere moeilijkheidsgraad te bouwen. Dat is dus niet het geval.
Downhill is geen grapje
Soms kan je ook wel zinnige dingen zeggenLars TB schreef: ↑zo 24 mei 2020, 11:17Nee, dat helpt weinig, hooguit de verkeerde kant op.
Maar pleiten voor meer technische features kan geen kwaad. En nu denk ik dat je echt mooi spul hier nauwelijks uit het terrein kunt halen. Zelfs die Trail Toer is een lachertje. Maar dat 'lachertje' is wel een niveau waarmee je iets kan opbouwen om de meest extreme routes in het buitenland aan te kunnen (nu zit ik me serieus af te vragen hoe ik ooit in 2000 de North Shore overleefd heb...?). Goed, vergeet dat, oefenen kun je ook op een trap. Blijkbaar. Want ik leef nog.
Meer mogelijkheden om te oefenen zou leuk zijn, liefst dus ingebouwd in routes. Jumpje links, dropje rechts, skinny in de vorm van een in de lengte doorgezaagde boomstam langs een stuk rechtuit, paar vervelende 'steps' in een 2e lijn langs een klim. En als volgende stap eventueel zelfs een 'rode lus' ergens.
Wordt hier ook helemaal niet gevraagd om roadgaps van 2 m hoog/ 4 meter ver etc. maar om te beginnen de dingen die je zelf al opsomt.
Downhill is geen grapje
Ergens krijg ik de indruk van wel... .
Want er ligt al een hele hoop. Maar dat voldoet blijkbaar niet. Dan is de vraag wat dan wel zou voldoen?
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"