NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

GeertMTB schreef: zo 22 september 2019, 17:48Overigens wel zonde dat er zoveel remkuilen zijn, die maken de rit, met name op een HT, er niet prettiger op.
Wat aangezien wordt voor remkuilen is in de natuurkunde bekend als het gevolg van het uitoefenen van zijwaartse krachten op een zacht oppervlak. Dit proberen te voorkomen is net zo ingewikkeld als het voorkomen van de bewegingen van eb en vloed op het strand.

Afbeelding

Die krachten leveren een ribbelpatrook op.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Remkuilen worden vaak ook als vervelend ervaren wanneer je met een wat te hoge druk in zowel banden als voorvork rijdt. Probeer maar eens met wat minder te rijden. Zal niet gelijk smooth gaan maar wel makkelijker. Je stuitert minder.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

dat gedoe om remkuilen altijd...
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Vind die remkuilen wel een mooie feature. Jezelf "licht" maken over die wasbordjes en "zwaar" op de delen waar je weer grip hebt dan kun je echt volle bak eroverheen. Goed voor de skills die je nodig hebt in de Alpen.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

mugged schreef: zo 22 september 2019, 21:34 Vind die remkuilen wel een mooie feature. Jezelf "licht" maken over die wasbordjes en "zwaar" op de delen waar je weer grip hebt dan kun je echt volle bak eroverheen. Goed voor de skills die je nodig hebt in de Alpen.
En zo is het :-q :bier:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Precies :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Doorrijders zijn er zat. Die rijden voor je en achter je. Maar die zie je niet want die rijden door.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Jefro98 schreef: zo 22 september 2019, 22:18 Doorrijders zijn er zat. Die rijden voor je en achter je. Maar die zie je niet want die rijden door.
:lol:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Vandaag voor het eerst sinds lang weer eens de MTB van stal gehaald. Door die 'remkuilen' rij ik de routes niet zo veel meer, ik rijd een rigid met vrij zachte banden. Dat dan weer wel. Maar met 43 lentes vind mijn ruggetje dat gehobbel minder leuk worden. En ik dus ook. Ik vind single speed altijd veel minder 'erg' dan rigid en Amerongen is een lekkere kluif met 34-17. De Harry Slinger vind ik bijzonder goed geslaagd. Lekker over de bumps duiken, steeds harder en met wat oefenen kom je die tabletop aan het eind wel over denk ik :-q
Hoop wel dat de mindere goden er goed doorheen komen. 't Is geen beginners segmentje, zeg maar.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Afgelopen vrijdag weer gereden en ik zag tot m'n verbazing dat het stuk door het Ginkelduin (oude crossbaan) weer open was. Volgens mij zijn er maatregelen genomen om het verzanden/kapotrijden van de heuveltjes te voorkomen (ik hoefde in ieder geval nergens van de fiets af, dat was wel eens anders na wat droogte). Hulde!

Harry is IMHO wel de leukste feature van de UHR momenteel. Helaas had ik op dat moment al te gare benen om echt hard omlaag te gaan, maar een tijd richting de minuut moet toch wel lukken :-D
Maar echt tricky is 'ie niet volgens mij. Ik kan me niet voorstellen dat een beginner daar moeite mee gaat hebben eigenlijk; die knijpt gewoon wat vaker in de remmen.

Remkuilen had ik niet zo'n last van, maar dat kom misschien omdat ik per ongeluk mijn voor en achterdempers goed ingesteld heb :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Denk dat vooral de 'onzichtbare' gevaren voor serieuze problemen kunnen zorgen bij beginners. Zo kwam ik ergens een diagonale wortel tegen in een mul stukje aan het eind van een afdaling, lijkt me een aardig recept voor een otb'tje.
Harry Slinger daarentegen heeft een hele fijne flow zonder 'verassingen'.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Robertdj schreef: di 24 september 2019, 10:28 Denk dat vooral de 'onzichtbare' gevaren voor serieuze problemen kunnen zorgen bij beginners. Zo kwam ik ergens een diagonale wortel tegen in een mul stukje aan het eind van een afdaling, lijkt me een aardig recept voor een otb'tje.
Of dat heerlijke boomstompje na een bocht achter de marmottenbak op de verbinding naar Leersum :D
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

theritz schreef: ma 23 september 2019, 22:19 De Harry Slinger vind ik bijzonder goed geslaagd. Lekker over de bumps duiken, steeds harder en met wat oefenen kom je die tabletop aan het eind wel over denk ik :-q
Hoop wel dat de mindere goden er goed doorheen komen. 't Is geen beginners segmentje, zeg maar.

Geen beginnerssegmentje? Juist wel, iedereen die kan fietsen (ok, bijna iedereen) kan hier vanaf. Je hoeft alleen maar naar beneden te rollen hier. En hoe hard je dat doet, of durft is voor iedereen anders.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Is het toegestaan om ergens af te snijden om zo Harry Slinger vaker achter elkaar te kunnen doen? Bijvoorbeeld door op dit segment op 500m rechtsaf te slaan en langs de heide in zuidelijke richting te fietsen.

Top werk geleverd door iedereen, erg leuk stuk (vooral als je die vaker kan doen)! :-q
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Plaats reactie