NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

i-mac schreef: za 24 april 2021, 10:56
markpatat schreef: za 24 april 2021, 09:18 2 inderdaad, alleen op afgesloten sportterreinen of velden mag je met 4 sporten in cluberverband. Dus niet in het bos, tenzij je als vereniging afspraken kunt maken met de lokale gemeente.

Maar goed, binnenkort kan de grensstreek weer grote groepen Belgen verwachten...
Ook wij staan te springen om begin juni nog eens naar de UHR te gaan. Maar we zijn met 12, dus veronderstel ik dat we best meer dan voldoende afstand houden. Of wordt er echt heel hard gecontroleerd op de UHR?
Corona of niet, je kunt je afvragen of het überhaupt handig is om met 12 man een mtb route op te gaan. 'Rijdt in kleine groepjes' is één van de gedragsregels. Als je met 12 man komt; splits je dan op in kleinere groepjes en zie elkaar later op de parkeerplaats weer. :-q
i-mac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 09:47

vibemaker schreef: za 24 april 2021, 11:04
i-mac schreef: za 24 april 2021, 10:56
Ook wij staan te springen om begin juni nog eens naar de UHR te gaan. Maar we zijn met 12, dus veronderstel ik dat we best meer dan voldoende afstand houden. Of wordt er echt heel hard gecontroleerd op de UHR?
Corona of niet, je kunt je afvragen of het überhaupt handig is om met 12 man een mtb route op te gaan. 'Rijdt in kleine groepjes' is één van de gedragsregels. Als je met 12 man komt; splits je dan op in kleinere groepjes en zie elkaar later op de parkeerplaats weer. :-q
Dat is uiteraard ook de bedoeling. Maar hoe dan ook fiets je nooit heel ver uit elkaar's buurt. Los van alles, we bekijken alles van week tot week hoe alle evolueert. We hebben een overnachting gereserveerd, en hopen dat we, net als iedereen, straks ook uit mogen eten. En gewoon ter info, we zijn reeds alle 12 gevaccineerd (ziekenhuismedewerkers).
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Het zal vast allemaal prima uit te leggen zijn. Maar het helpt weer niet bij de beeldvorming.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

i-mac schreef: za 24 april 2021, 11:11
vibemaker schreef: za 24 april 2021, 11:04

Corona of niet, je kunt je afvragen of het überhaupt handig is om met 12 man een mtb route op te gaan. 'Rijdt in kleine groepjes' is één van de gedragsregels. Als je met 12 man komt; splits je dan op in kleinere groepjes en zie elkaar later op de parkeerplaats weer. :-q
Dat is uiteraard ook de bedoeling. Maar hoe dan ook fiets je nooit heel ver uit elkaar's buurt. Los van alles, we bekijken alles van week tot week hoe alle evolueert. We hebben een overnachting gereserveerd, en hopen dat we, net als iedereen, straks ook uit mogen eten. En gewoon ter info, we zijn reeds alle 12 gevaccineerd (ziekenhuismedewerkers).
Waarschijnlijk val je niet eens op, want het stikt van de te grote groepen in de bossen. Maar dat betekent niet dat je het dan maar moet na gaan doen. Ik schud elke keer mn hoofd bij zo'n groep
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

PLONS schreef: za 24 april 2021, 08:11 Goedemorgen,

wij Belgen mogen weer de grens over....

vraagje : welke corona maatregel is er in Nederland om samen te fietsen ?

Want hier hadden we een limiet van 4 mensen samen, is volgens mij nu opgetrokken naar 10.

is er in nederland ook zo een regel ?
Laat me effe weten als je naar Amerongen gaat, dan kom ik effe buurten. 8)
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

i-mac schreef: za 24 april 2021, 10:56
Maar we zijn met 12, dus veronderstel ik dat we best meer dan voldoende afstand houden. Of wordt er echt heel hard gecontroleerd op de UHR?
Er wordt regelmatig gecontroleerd of iedereen een vignet kan tonen.
Mogelijk zijn deze Boa's ook bevoegd om corona-boetes uit te delen.
Makkelijker is om in duo's naar snelheid op te splitsen. Dan heeft iedereen een leuke dag op eigen tempo. Duo rijden heeft ook een eigen dynamiek. Er zijn sportclubs die dit na Corona zeggen te behouden.
Het is nooit een goed idee om met een groep van 12 op een singletrack te rijden.
i-mac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 09:47

We komen met 12, maar het was zeker de bedoeling om in duo’s te rijden. Zo verstandig zijn we wel. Maar nogmaals, we houden ons aan alle regels. Indien we gevraagd worden om niet naar Nederland te komen, doen we dat ook niet. We respecteren dat.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

i-mac schreef: zo 25 april 2021, 09:03 We komen met 12, maar het was zeker de bedoeling om in duo’s te rijden. Zo verstandig zijn we wel. Maar nogmaals, we houden ons aan alle regels. Indien we gevraagd worden om niet naar Nederland te komen, doen we dat ook niet. We respecteren dat.
Als de grenzen open zijn, van harte welkom zou ik zeggen. Zeker zoals de manier waarop je aangeeft te willen rijden (conform regels) verdient een flinke :-q
Zag er vandaag "gezellig" druk uit toen ik langs de trails van oa Austerlitz/Zeist/Leersum/Amerongen fietste (nee, geen illegale trails waarvan akte).
Aantrekkingskracht UHR is nog steeds toren hoog.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Jan Willem schreef: vr 23 april 2021, 19:45 Waar heb je die klapper gemaakt?
Voorspoedig herstel!
Dank je! Maar geen idee waar ik die klapper precies gemaakt heb. Ik weet alleen het laatste deel van de route nog.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Vandaag een tijdje in Leersum getrained. Het stuk bij de graftombe licht er mooi bij :).

Net voordat de route de utrechtse baan oversteekt (i.e. net voor de klim v/d graftombe) is wel een olifantenpaadje ontstaan net rechts van het allerlaatste route paaltje. Daardoor staat dat route paaltje nu "midden op het pad", of iig zo kwam dat op me over. Drie van de vier keer dat ik erlangs reed kwam dat paaltje erg snel erg dichtbij. Misschien is dat niet helemaal optimaal.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Onze paaltjes worden door veel mtb-ers als 'ankerpunt' gebruikt. Ze worden dan onderdeel van de ruimtelijke oriëntatie en mensen rijden er naar toe.
Enkele paaltjes zijn door ons verplaatst en die werden daarna opnieuw als ankerpunt gebruikt. En weer verplaatst en idem.

Goed leren sturen helpt :P
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Noin schreef: di 27 april 2021, 19:50 Vandaag een tijdje in Leersum getrained. Het stuk bij de graftombe licht er mooi bij :).

Net voordat de route de utrechtse baan oversteekt (i.e. net voor de klim v/d graftombe) is wel een olifantenpaadje ontstaan net rechts van het allerlaatste route paaltje. Daardoor staat dat route paaltje nu "midden op het pad", of iig zo kwam dat op me over. Drie van de vier keer dat ik erlangs reed kwam dat paaltje erg snel erg dichtbij. Misschien is dat niet helemaal optimaal.
Ik gooi het dicht. Tnx
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Op pagina 806 waren er nog "zorgen" of "Fred's vrije fietsvrijdag" op de UHR verleden tijd was. Ok, ik was een aantal vrijdagen vreemd gegaan en vooral op de Veluwe bezig geweest. Afgelopen vrijdag geen fietsweer, dus voor het eerst in 4 maanden de vrijdag niet gefietst.
Dus dan maar op zaterdag, maar twijfels vooraf want:
- A: zijn er dan ook files?
- B: Hoeveel last van het Astrazeneca vaccin gevolgd door wat bier om het te vieren....
Inderdaad met spierpijn toch op mijn Scale gekropen en vanaf Soest via Zeist en LdS naar Leersum om daar de routes op te pakken en oh wat een genot nog steeds.
Gelukkig stuk rustiger dan waar ik vooraf voor vreesde en hooguit een paar maal "last" gehad van rijders die iets lagere snelheid hadden dan de ouwe. Overigens fungeerde ik ook regelmatig als rijdende wegversmalling :oops:

Afbeelding

Heb heerlijk getrapt, maar wat ik al eerder opgemerkt heb is dat de trails gevoelsmatig pitter aan het worden zijn door vele gebruik. Vooral te merken in sommige afdalingen en dat icm versleten linker knie niet optimaal. Maar........... Fredje klaagt, dus geen kritiek.
Hoewel foute topic, maar dan is Rhenen toch net wat meer mijn rondje zonder te kort te doen aan de rest van de andere rondes. Maar loopt lekker en onderhoud staat daar op extreem hoog niveau en ronde loopt heerliijk. :-q :-q :-q :-q
Verder vandaag op de gravelbike even langs de trails gereden en dan ben ik toch blij dat ik zaterdag geweest ben, maar vrijdag blijft beter :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Aha, ik dacht al dat ik je tegen kwam op het laatste stukje LdS richting Rhenen.
Je had je Rwp pak aan denk ik?
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

MTBarc schreef: di 27 april 2021, 20:34
Noin schreef: di 27 april 2021, 19:50 Vandaag een tijdje in Leersum getrained. Het stuk bij de graftombe licht er mooi bij :).

Net voordat de route de utrechtse baan oversteekt (i.e. net voor de klim v/d graftombe) is wel een olifantenpaadje ontstaan net rechts van het allerlaatste route paaltje. Daardoor staat dat route paaltje nu "midden op het pad", of iig zo kwam dat op me over. Drie van de vier keer dat ik erlangs reed kwam dat paaltje erg snel erg dichtbij. Misschien is dat niet helemaal optimaal.
Ik gooi het dicht. Tnx
Vandaag even staan kijken. Ik snap wat je bedoeld het paaltje hoor je aan de linkerkant te passeren. Sommigen gebruiken de rechterkant omdat ze die bocht niet redden..... die bocht is daar echter vanwege het feit dat mensen anders met een hoge snelheid het “kruispunt” op schieten. Niet echt gewenst. Voorlopig laten we het nog even zo als het nu is.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Plaats reactie