NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

HenkMuilwijk schreef: do 6 mei 2021, 20:29 Amerongen was weer goed vanmiddag, hier en daar wat plasjes.
Wel meerdere jongeren onderweg, ook wat klein spul van denk 10 jaar , volgens mij soort van lesje bij harry slinger.
mooi ik wil morgen ochtend nog een rondje, dan denk ik dat het net allemaal opgedroogd is ;)
P-J
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: vr 28 september 2007, 20:49

Vandaag vond ik op de route, in de buurt van de Bergweg parkeerplaats (waar het dierenasiel aan de overkant van de weg is) een autosleutel met huissleutel eraan. Ik ben teruggefietst naar de parkeerplaats, maar vond geen auto die reageerde. Vervolgens ben ik alle parkeerplaatsen langs de route afgegaan, inclusief Berghuis, hockeyclub Amerongen en groene entree Prattenburg en restaurant 3 zussen. Geen resultaat helaas. Mijn vriendin heeft het op FB van de Heuvelrug MTB gezet. Stuur alsjeblieft een pb als hij van jou is. Maandag ga ik ook langs het gemeentehuis in Veenendaal om het te melden.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

P-J schreef: vr 7 mei 2021, 21:07 Vandaag vond ik op de route, in de buurt van de Bergweg parkeerplaats (waar het dierenasiel aan de overkant van de weg is) een autosleutel met huissleutel eraan. Ik ben teruggefietst naar de parkeerplaats, maar vond geen auto die reageerde. Vervolgens ben ik alle parkeerplaatsen langs de route afgegaan, inclusief Berghuis, hockeyclub Amerongen en groene entree Prattenburg en restaurant 3 zussen. Geen resultaat helaas. Mijn vriendin heeft het op FB van de Heuvelrug MTB gezet. Stuur alsjeblieft een pb als hij van jou is. Maandag ga ik ook langs het gemeentehuis in Veenendaal om het te melden.
Heej, ipv gemeentehuis, kun je misschien beter bij de politie melden en afgeven. Ik ben ook wel eens mijn auto sleutels kwijt geraakt en moest toen aangifte doen bij de politie voor de verzekering. Wat bleek, iemand had hem daar gebracht :)
P-J
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: vr 28 september 2007, 20:49

erikvlugt schreef: vr 7 mei 2021, 21:12
P-J schreef: vr 7 mei 2021, 21:07 Vandaag vond ik op de route, in de buurt van de Bergweg parkeerplaats (waar het dierenasiel aan de overkant van de weg is) een autosleutel met huissleutel eraan. Ik ben teruggefietst naar de parkeerplaats, maar vond geen auto die reageerde. Vervolgens ben ik alle parkeerplaatsen langs de route afgegaan, inclusief Berghuis, hockeyclub Amerongen en groene entree Prattenburg en restaurant 3 zussen. Geen resultaat helaas. Mijn vriendin heeft het op FB van de Heuvelrug MTB gezet. Stuur alsjeblieft een pb als hij van jou is. Maandag ga ik ook langs het gemeentehuis in Veenendaal om het te melden.
Heej, ipv gemeentehuis, kun je misschien beter bij de politie melden en afgeven. Ik ben ook wel eens mijn auto sleutels kwijt geraakt en moest toen aangifte doen bij de politie voor de verzekering. Wat bleek, iemand had hem daar gebracht :)
De vorige keer dat ik dat probeerde stuurde de politie me naar de gemeente, maar ik fiets er morgen wel ff langs. Gemeente doet er trouwens ook niets mee, iLost lijkt de go-to website te zijn tegenwoordig, dus daar staat het nu op. Toch bedankt voor het meedenken!
P-J
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: vr 28 september 2007, 20:49

P-J schreef: vr 7 mei 2021, 21:56
erikvlugt schreef: vr 7 mei 2021, 21:12

Heej, ipv gemeentehuis, kun je misschien beter bij de politie melden en afgeven. Ik ben ook wel eens mijn auto sleutels kwijt geraakt en moest toen aangifte doen bij de politie voor de verzekering. Wat bleek, iemand had hem daar gebracht :)
De vorige keer dat ik dat probeerde stuurde de politie me naar de gemeente, maar ik fiets er morgen wel ff langs. Gemeente doet er trouwens ook niets mee, iLost lijkt de go-to website te zijn tegenwoordig, dus daar staat het nu op. Toch bedankt voor het meedenken!
De eigenaar heeft zich gemeld via iLost!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Topper!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Zag ik het nu goed dat het houten/rieten "muurtje" in de afdaling van de afdaling richting de bosweg weg is?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Noin schreef: wo 12 mei 2021, 20:15 Zag ik het nu goed dat het houten/rieten "muurtje" in de afdaling van de afdaling richting de bosweg weg is?
Was iemand blijkbaar rechtuit gereden... :-?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Lars TB schreef: wo 12 mei 2021, 20:28
Noin schreef: wo 12 mei 2021, 20:15 Zag ik het nu goed dat het houten/rieten "muurtje" in de afdaling van de afdaling richting de bosweg weg is?
Was iemand blijkbaar rechtuit gereden... :-?
Nou als ik het goed heb gehoord, waren de palen gewoon rot en is hij (wellicht met een zetje) omgevallen
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Mooie kans om er een Northshore Banked Turn van te maken...
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Moet dat Hoge Ginkel niet uit de topic titel?
Of komt de mogelijkheid om dit stuk te rijden ooit nog terug?
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Elvander schreef: do 13 mei 2021, 15:47 Moet dat Hoge Ginkel niet uit de topic titel?
Of komt de mogelijkheid om dit stuk te rijden ooit nog terug?
Weet iemand waarom dit stuk dicht is? Ik was er vandaag en ben gestart vanaf de Bergweg, met de gedachte eerst Leersum en dan Amerongen, maar dat ging niet door omdat Hoge Ginkel dicht is. Alsnog alles gereden, maar in een andere volgorde.
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Bamboocha schreef: di 18 mei 2021, 21:13
Elvander schreef: do 13 mei 2021, 15:47 Moet dat Hoge Ginkel niet uit de topic titel?
Of komt de mogelijkheid om dit stuk te rijden ooit nog terug?
Weet iemand waarom dit stuk dicht is? Ik was er vandaag en ben gestart vanaf de Bergweg, met de gedachte eerst Leersum en dan Amerongen, maar dat ging niet door omdat Hoge Ginkel dicht is. Alsnog alles gereden, maar in een andere volgorde.
Quote FB MTB Utrechtse Heuvelrug

Hoge Ginkel
Vanwege de toegenomen recreatiedruk zijn we met de terreineigenaren in gesprek over de toekomst van de route Hoge Ginkel. De druk is in zo’n korte tijd dusdanig toegenomen dat niemand hierop heeft kunnen anticiperen. Afsluiten van de route was de enige optie om de rust terug te laten keren. We kijken of we een oplossing kunnen vinden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Nu heb ik er al een tijd niet gereden, maar vroeger was Hoge Ginkel echt totaal niet druk, het was juist een heerlijk rustig stuk met die fijne klim.

En eigenlijk was Hoge Ginkel alleen maar die klim en die afdaling met bochtjes, de rest van de paden werd al gedeeld met de andere routes.

Zijn er cijfers bekend waaruit blijkt dat de drukte echt enorm was toegenomen op dit Oostwaartse gedeelte?
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

De hoeveelheid gebruikers is op álle routes aanzienlijk toegenomen afgelopen jaar, inclusief HG. En ja, daar zijn getallen van. Via de fb van uhr is er wel eens wat van gedeeld.

Ik vind het ook jammer, maar het lijkt voor nu een kwestie van wachten. Ik zie geen bericht dan maar als goed bericht. Dan is er nog kans op heropening...
Plaats reactie