NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

38x10 schreef: ma 9 september 2019, 21:29 Volgens mij snapt Bert precies wat ik bedoel (en anders interpreteer ik Bert verkeerd.. :-{ )
Ik denk dat we allemaal wel op 1 lijn zitten in principe :kiss:


Maar we zijn hier gewoon met iets te veel mensen in NL, waar niet iedereen hetzelfde wil. Dus moeten we allemaal rekening houden met elkaar.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

In Oostenrijk zie ik ook steeds meer vaste mtb routes en downhill trails, maar tegelijk ook veel meer borden met verboden voor mtbers. Ook in het buitenland explodeert de sport, dat vraagt sturing. In dat opzicht is de situatie rond mountainbiken in NL niks anders dan in het buitenland en ik verwacht dat de vrijheid van overal fietsen ook daar steeds minder wordt.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lars TB schreef: di 10 september 2019, 11:23Het is dat de toeristenbureau's daar hard zijn gaan roepen dat mountainbikers meer opbrengen dat wandelaars dat de wandelaars zich een beetje zijn gaan gedragen... .
Absoluut waar. Dus wie weet worden we over 10 jaar met open armen ontvangen, of ga ik iets te ver nu?
Verder je opmerking stukje terug: "Dus moeten we allemaal rekening houden met elkaar" klopt helemaal, daar schort het helaas te vaak aan.
Te vaak en teveel is het: Ik vind dat ik ................ etc
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Horsthil schreef: di 10 september 2019, 11:54 In Oostenrijk zie ik ook steeds meer vaste mtb routes en downhill trails, maar tegelijk ook veel meer borden met verboden voor mtbers. Ook in het buitenland explodeert de sport, dat vraagt sturing. In dat opzicht is de situatie rond mountainbiken in NL niks anders dan in het buitenland en ik verwacht dat de vrijheid van overal fietsen ook daar steeds minder wordt.
Ik ben 1 keer een bord tegengekomen dat mtb niet toegestaan is en 2x dat wandelen niet toegestaan is (op een mtbtrails in lech). Verder is mijn ervaring de laatste jaren dat je bijna overal mag fietsen waar je ook mag lopen ook logisch want meestal is er ruimte zat. Afgezien van de toename met ebikers die bijna alleen maar brede schotter paden (die uitgepeild zijn als mtb route) rijden waar ik toch niet veel kom is het nog steeds erg rustig "in die gelände" met mountainbikers. (itt wandelaars die zitten echt overal tegenwoordig)
In het hysterische Nederland, waar het gewoon veel te druk/vol is. Daar moet je wel gaan scheiden (goed geregeld op de UHR). Afgezien daarvan vind ik er hoop drogredenen, gezeur en getrut over allerlei futiliteiten bijzitten idd en metname de Nederlandse wandelaar in "hun"bos is er wel kampioen in. Gewoon gas geven en gaan en anders zijn er nog genoeg plekken waar je kan oefenen, schansjes springen worteldrops rijden etc. alleen niet op de routes zelf
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Rutger S schreef: di 10 september 2019, 12:59
Horsthil schreef: di 10 september 2019, 11:54 In Oostenrijk zie ik ook steeds meer vaste mtb routes en downhill trails, maar tegelijk ook veel meer borden met verboden voor mtbers. Ook in het buitenland explodeert de sport, dat vraagt sturing. In dat opzicht is de situatie rond mountainbiken in NL niks anders dan in het buitenland en ik verwacht dat de vrijheid van overal fietsen ook daar steeds minder wordt.
Ik ben 1 keer een bord tegengekomen dat mtb niet toegestaan is en 2x dat wandelen niet toegestaan is (op een mtbtrails in lech). Verder is mijn ervaring de laatste jaren dat je bijna overal mag fietsen waar je ook mag lopen ook logisch want meestal is er ruimte zat. Afgezien van de toename met ebikers die bijna alleen maar brede schotter paden (die uitgepeild zijn als mtb route) rijden waar ik toch niet veel kom is het nog steeds erg rustig "in die gelände" met mountainbikers. (itt wandelaars die zitten echt overal tegenwoordig)
In het hysterische Nederland, waar het gewoon veel te druk/vol is. Daar moet je wel gaan scheiden (goed geregeld op de UHR). Afgezien daarvan vind ik er hoop drogredenen, gezeur en getrut over allerlei futiliteiten bijzitten idd en metname de Nederlandse wandelaar in "hun"bos is er wel kampioen in. Gewoon gas geven en gaan en anders zijn er nog genoeg plekken waar je kan oefenen, schansjes springen worteldrops rijden etc. alleen niet op de routes zelf
In de Kitzbüheler alpen is het anders. Maar goed, weer on topic.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Benvenuto in Olanda.
Het dichtstbevolkte land ter wereld.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

bert l. schreef: di 10 september 2019, 14:00 Benvenuto in Olanda.
Het dichtstbevolkte land ter wereld.
Monaco, maar daar rammen ze zelfs met f1 auto`s door het centrum.. dus een mtb zullen ze ook wel tolereren :)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rutger S schreef: di 10 september 2019, 15:25
bert l. schreef: di 10 september 2019, 14:00 Benvenuto in Olanda.
Het dichtstbevolkte land ter wereld.
Monaco, maar daar rammen ze zelfs met f1 auto`s door het centrum.. dus een mtb zullen ze ook wel tolereren :)
Daar klagen juist de Ferrari-rijders over die mountainibikers, dat ze maar in de weg rijden... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

bert l. schreef: di 10 september 2019, 14:00 Benvenuto in Olanda.
Het dichtstbevolkte land ter wereld.
Aldus wikipedia is dat simpelweg niet waar.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Noin schreef: di 10 september 2019, 20:19
bert l. schreef: di 10 september 2019, 14:00 Benvenuto in Olanda.
Het dichtstbevolkte land ter wereld.
Aldus wikipedia is dat simpelweg niet waar.
Van alle landen die met een N beginnen is Nederland wel het dichtstbevolkt! :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Nooit te beroerd om iets te leren...

Btw. How about Nauru, LarsTB?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Lars TB schreef: di 10 september 2019, 18:19
Rutger S schreef: di 10 september 2019, 15:25

Monaco, maar daar rammen ze zelfs met f1 auto`s door het centrum.. dus een mtb zullen ze ook wel tolereren :)
Daar klagen juist de Ferrari-rijders over die mountainibikers, dat ze maar in de weg rijden... .
Ik haalde laatst een ferrari in met mn mtb op de bregenzerwald strasse, dat kon die idd niet waarderen :0
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rutger S schreef: wo 11 september 2019, 10:28
Lars TB schreef: di 10 september 2019, 18:19

Daar klagen juist de Ferrari-rijders over die mountainibikers, dat ze maar in de weg rijden... .
Ik haalde laatst een ferrari in met mn mtb op de bregenzerwald strasse, dat kon die idd niet waarderen :0
:lol: :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De UHR is het stadspark van de randstad dus ja dat levert veel bezoekers op.

(Ps mocht de SBB mtb godfather ooit met pensioen gaan dan hoop ik dat een van ons zijn functie overneemt om onze belang te waarborgen. Zonder hem reden we nog steeds over de karrensporen 1.0)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Jurriaan schreef: wo 11 september 2019, 13:37 de SBB mtb godfather
Wie?
Plaats reactie