NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Bonus punten zijn de in - en uit fiets kilometers. Over asfalt. Die kilometers zijn voor de auto. Dan maar wachten op een vrije parkeer plaats. :lol:

De file op de route ontwijken :-q
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Psssst... Parkeren bij Ginkelduin, doen wij ook wel eens.
Daar zit horeca (bonuspunten!), altijd plek (bonuspunten!), schoonspuitplaats (nóg meer bonuspunten!) en je zit met een paar minuten op HG.
Niet doorvertellen, oke?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Zou ik niet doen. Ik zou blind nadoen wat anderen voordoen en dus op zoek gaan naar de laatste parkeerplaats op de vaste plekken.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Gewoon op andere momenten gaan, gisteren 15u was ik de enige op de Bergweg. :winkie:
Als men zo graag de Burgwal wil stimuleren was het wellicht slimmer geweest om het knooppunt van Leersum, Amerongen en Hoge Ginkel daar te leggen ipv bij de Bergweg. Daardoor ligt het natuurlijke en logische hart van de routes daar en niet ergens anders....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Gewoon op 5 km afstand parkeren, zijn zat mogelijkheden. (lang leve Google maps oid).
Vraag vd dag is "waarom wil iedereen het liefst direct aan de route of nog liever op zijn/haar auto parkeren?". Van winkelend publiek bij de Appie kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar van sporters ontgaat me dit (kudde)gedrag volkomen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Gezelligheid? Ik kom altijd wel bekenden tegen als ik op de Bergweg sta. Is het niet op de parkeerplaats dan wel langsfietsend. Net wat gezelliger dan tussen de voetballers bij de Burgwal.
Bergweg is, zoals ik hier boven ook al zeg, het logische middelpunt van de routes, zowel geografisch als sociaal. Had de proloog een beetje parkeergelegenheid gehad zou ik ws daar gaan staan. Maar goed, ik heb nog nooit op de Bergweg naar een parkeerplek hoeven zoeken, dus ik ben wellicht niet representatief. Maar ik kan me dus om meerdere redenen voorstellen waarom men toch daar naartoe gaat ipv de gewenste locaties.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Elke minuut in de auto en niet op de fiets is een verloren minuut. Je kan veel sneller op je fiets op deze routes zitten als je elders parkeert. Ik snap nooit waarom mensen 15 minuten heen en terug ( dus een half uur verloren in het blik) op de Bergweg gaan staan. Dan hou je niet van fietsen. :lol:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Waar moet ik dan dichterbij parkeren als ik vanuit Rotterdam kom en Amerongen wil fietsen?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Normaliter staan wij bij Leersumse Veld, of een stuk verderop bij Heidestein. Paar minuutjes van de A12. Wij rijden wel altijd een UHR-3, soms een 4.

Volgende week pakken we Kwint weer eens erbij en dan staan we dus bij Ginkelduin. Zeker in bwr-seizoen staat de Bergweg al om 10:00 uur stampvol.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

suravida schreef: wo 6 november 2019, 21:17 Gezelligheid? Ik kom altijd wel bekenden tegen als ik op de Bergweg sta. Is het niet op de parkeerplaats dan wel langsfietsend. Net wat gezelliger dan tussen de voetballers bij de Burgwal.
Bergweg is, zoals ik hier boven ook al zeg, het logische middelpunt van de routes, zowel geografisch als sociaal. Had de proloog een beetje parkeergelegenheid gehad zou ik ws daar gaan staan. Maar goed, ik heb nog nooit op de Bergweg naar een parkeerplek hoeven zoeken, dus ik ben wellicht niet representatief. Maar ik kan me dus om meerdere redenen voorstellen waarom men toch daar naartoe gaat ipv de gewenste locaties.
Mee eens. Altijd wel wat te kijken en praten op de Bergweg. Gezellige ontmoeting plek.
Maar idd, ik kom er ook haast nooit om half 10 op de zondag ochtend. Ga liever een paar uur later als de grote meute bos wielrenners al bij de schoonmoeders aan de koffie zit. 8)
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26


Normaliter staan wij bij Leersumse Veld, of een stuk verderop bij Heidestein.
"Aanrijroute" is dan geen asfalt, maar Leersum. Dat is toch een luxe.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Dan kunnen we nog beter bij Zeist parkeren en via het Let de Stigter en Leersum naar Amerongen fietsen. Of gewoon vanuit Rotterdam naar de UHR fietsen....
Maar ik ben gewoon niet zo'n liefhebber van Leersum en doe liever HG en Rhenen. En dan is de Bergweg dus de perfecte uitvalplaats. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

suravida schreef: wo 6 november 2019, 23:09 Dan kunnen we nog beter bij Zeist parkeren en via het Let de Stigter en Leersum naar Amerongen fietsen. Of gewoon vanuit Rotterdam naar de UHR fietsen....
Maar ik ben gewoon niet zo'n liefhebber van Leersum en doe liever HG en Rhenen. En dan is de Bergweg dus de perfecte uitvalplaats. :-q
Giant-E schreef: wo 6 november 2019, 19:18 Psssst... Parkeren bij Ginkelduin, doen wij ook wel eens.
Daar zit horeca (bonuspunten!), altijd plek (bonuspunten!), schoonspuitplaats (nóg meer bonuspunten!) en je zit met een paar minuten op HG.
Niet doorvertellen, oke?
:wink: :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Maar als ik nou gewoon graag op die gezellige Bergweg wil staan? Moet kunnen toch? En als ik geen Leersum wil fietsen moet ik ofwel enorm omfietsen of deels illegaal en/of tegen de route in om bij Hoge Ginkel te komen. Amerongen is dan al helemaal niet makkelijk te bereiken zonder ofwel eerst bijna heel Leersum te doen of een eind om te fietsen door de polder of dus buiten de routes te fietsen. Ik kan me niet voorstellen dat opspreekstalmeester Bert zich daarin kan vinden. ;-)

Qua horeca fiets ik sowieso liever langs de Proloog, parkeren lukt op mijn tijden altijd en schoonspuiten is niet nodig wegens #trailrespect. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Je hoeft Leersum niet te rijden hoor, klein stukje asfalt naar splitsing LE-HG, daarna 50 mtr tegen de richting in, breed zandpad. Moet kunnen.

Voor de gezelligheid moet je vooral op de Bergweg blijven parkeren. Ik gaf alleen de voordelen aan van Ginkelduin. Game on! :bier:
Plaats reactie