Willem Altes schreef: ↑do 7 november 2019, 20:43[...] en het terrein wordt al heel lang als zodanig gebruikt. Na verloop van tijd wordt een feit een recht en zou de gemeente een verkeersbesluit moeten nemen om de feitelijke situatie te veranderen. Dat kunnen ze doen, daarna een bord plaatsen en dan handhaven. Maar zonder dat lijkt mij handhaven lastig.
Voor wat het waard is: pas sinds route Leersum langs de Maarsbergseweg komt staan daar auto's. Daarvoor stonden er nooit auto's in de berm omdat de gewone parkeerplaats (die 'achter' het fietspad ligt) altijd groot genoeg was.
Volgens de wegenkaart van het Kadaster ('INSPIRE geharmoniseerd': dus volgens een Europese richtlijn opgesteld) loopt er tussen de Maarsbergenseweg en het fietspad nog een weg.
Mooie site PDOK, ken ik nog niet.
Los van wel/niet toegestaan, maar een gesloopt grasveld (kijk maar eens na een nat weekend) door auto’s met zeer hoog fietsdragergehalte (3x woordwaarde) is niet de aller beste reclame voor het mountainbiken. Misschien iets om over na te denken, maar het wordt een paar dagen mooi weer, dus gewoon op de fiets naar Leersum
Retired from MTB, but still riding. Don't worry. Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Het is door dit topic dat ik nu weet dat het geen parkeerplaats is.
Er staat bij de weg een bordje met een P en het eerste wat je ziet als je de afslag neemt is de "parkeerplaats" direct naast de weg.
Als je er niet bekend bent denk je dus dat dit de parkeerplaats is waar het bord voor staat.
Dat er ergens verderop nog een parkeerplaats ligt is totaal niet duidelijk.
Overigens zie ik er ook wandelaars hun auto neerzetten, dus niet alleen voor mtb'ers is het onduidelijk.
Lars TB schreef: ↑vr 8 november 2019, 15:52
Voordat Leersum 2.0 er lag stond er nooit een auto... . Dus wandelaars zijn niet schuldig.
Maar wandelaars gebruiken hem ook en zelfs meer dan mtbers op de tijdstippen door de weeks, toen ik de laatste keer Leersum heb gereden. Dus zeg maar buiten de populaire mtb momenten staan er zeer veel wandelaars
Lars TB schreef: ↑vr 8 november 2019, 15:52
Voordat Leersum 2.0 er lag stond er nooit een auto... . Dus wandelaars zijn niet schuldig.
Maar wandelaars gebruiken hem ook en zelfs meer dan mtbers op de tijdstippen door de weeks, toen ik de laatste keer Leersum heb gereden. Dus zeg maar buiten de populaire mtb momenten staan er zeer veel wandelaars
Ga zondagmorgen rond 10:00u maar eens ter plekke kijken en tel de auto's van de wandelaars versus die van MTB'ers. Lars heeft in deze echt gelijk.
Even nog een stukje OT : Overigens als ik naar andere MTB rondjes met de auto ga, parkeer ik hem sowieso liever niet op de bekende plekken (formele startpunten etc.) want een auto met drager weet het dievengilde ook dat de eigenaar niet na 3 minuten terug is. Ik zoek dan toch liever een andere minder bekende plek in dat opzicht. (einde OT).
En maar lekker fietsen dit weekend, geniet er van
Retired from MTB, but still riding. Don't worry. Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Nu bedoelde ik vooral dat de wandelaars de parkeerplaats niet gecreëerd hebben, maar ze gebruiken hem wel. Alleen zijn het er echt stukken minder dan de bikers.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB schreef: ↑vr 8 november 2019, 16:42
Nu bedoelde ik vooral dat de wandelaars de parkeerplaats niet gecreëerd hebben, maar ze gebruiken hem wel. Alleen zijn het er echt stukken minder dan de bikers.
Behalve dan buiten de populaire tijden, dat is wat ik bedoel. Dan domineren wandelaars. Probeer niks recht te praten, maar wil wel aangeven hoe sterk die parkeerplaats inmiddels bij bosgebruikers is ingeburgerd.
Slechts een paar procent van de bezoekers aan het NPUH zijn MTB-ers. De helft daarvan op de fiets vanuit huis. MTB-ers staan allemaal wel op de zelfde tijd op de zelfde plek. Kuddegedrag en gezelligheidszoekers
Beetje overtrokken. Neem mij: Geen kuddedier, en gezelligheid zorgen de meerijders voor.
Voor mij geldt namelijk maar 1 ding: na 40 minuten rijden zsm parkeren, en dichtbij de tracks.
Daarom vanaf de A12 dus meestal bij Leersumse Veld, of voor Zeist bijv bij de spoorwegovergang. Elke minuut minder in de auto is meegenomen.