Nieuwe route Dordrecht ??

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Schopje! Ik help ondertussen wel eens mee als vrijwilliger bij de mol. Mtb sport is weer gegroeit en ik ben aan het kijken of er een mtb afdeling te realiseren binnen de club. Met een club valt er meer te bereiken voor een mtb uitbreiding op de 3e merwede haven heuvel ook lijkt me. Bij de mol liggen best wat leuke stukjes waar wij met een paar man een mooi rondje aan elkaar knopen. Wat hoogtemeters erbij zou tof zijn! Zijn er nog mensen hier die wel eens bij de mol mtb’en? Op woensdag middag vanaf 16:00 is er vaak een klein clubje aan het rijden. Ook is er een deel in de bosjes voorzien van lantaarnpalen zodat er swinters in de avond ook gereden kan worden.
life starts @ 150bpm...
dreezzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 00:43
Mijn mountainbike: Lux Trail

Ik kom er heel soms in de winter.
Zie dan wel dat er een soort van veldrijparcourtje is uitgezet(tenminste...dat denk ik doordat er linten tussen de bomen zijn gespannen)
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

dreezzz schreef: wo 21 juli 2021, 00:09 Ik kom er heel soms in de winter.
Zie dan wel dat er een soort van veldrijparcourtje is uitgezet(tenminste...dat denk ik doordat er linten tussen de bomen zijn gespannen)
Klopt. Vanaf september start het veldrijden. Diezelfde paden worden ook gebruikt voor mtb’en. Is technisch best leuk parcourtje! Zit vanalles in, bochtig singletrackje tussen de bomen en middenveld, paar klimmetjes en afdalinkjes her en der, zandstrookjes, off camber omhoog/omlaag enz. Gewoon vanalles wat om je techniek bij te schaven of te onderhouden.
life starts @ 150bpm...
@Tetris
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 4 augustus 2021, 11:58

Hoi,

Volgens Dordt Centraal van afgelopen week komt er een route op de Merwedeheuvel. Velo Solutions zou hem aan gaan leggen en hij kan al voor de zomer van 2022 in gebruik genomen worden? Iemand die meer informatie heeft en het ook al kan delen?

Voor het hele artikel kan je hier kijken: https://dordtcentraal.nl/lees-de-krant- ... ek_30_2021
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

@Tetris schreef: wo 4 augustus 2021, 12:08 Hoi,

Volgens Dordt Centraal van afgelopen week komt er een route op de Merwedeheuvel. Velo Solutions zou hem aan gaan leggen en hij kan al voor de zomer van 2022 in gebruik genomen worden? Iemand die meer informatie heeft en het ook al kan delen?

Voor het hele artikel kan je hier kijken: https://dordtcentraal.nl/lees-de-krant- ... ek_30_2021
Velo Solutions is voor de pumptrack, die komt dus ergens anders als je het artikel goed leest.
Downhill is geen grapje
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

B100 schreef: wo 4 augustus 2021, 13:05
@Tetris schreef: wo 4 augustus 2021, 12:08 Hoi,

Volgens Dordt Centraal van afgelopen week komt er een route op de Merwedeheuvel. Velo Solutions zou hem aan gaan leggen en hij kan al voor de zomer van 2022 in gebruik genomen worden? Iemand die meer informatie heeft en het ook al kan delen?

Voor het hele artikel kan je hier kijken: https://dordtcentraal.nl/lees-de-krant- ... ek_30_2021
Velo Solutions is voor de pumptrack, die komt dus ergens anders als je het artikel goed leest.
Er staat toch echt wanneer de pumptrack er komt zal vélo solutions die de mountainbike baan realiseert deze ook aanleggen.

Ben benieuwd...
@Tetris
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 4 augustus 2021, 11:58

Poldertoerist schreef: wo 4 augustus 2021, 13:18
B100 schreef: wo 4 augustus 2021, 13:05

Velo Solutions is voor de pumptrack, die komt dus ergens anders als je het artikel goed leest.
Er staat toch echt wanneer de pumptrack er komt zal vélo solutions die de mountainbike baan realiseert deze ook aanleggen.

Ben benieuwd...
Zo lees ik het dus ook. We gaan het in de gaten houden!
aappii
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: za 26 juli 2008, 13:53

Hallo mede schapenkoppen,

hierbij een korte update. Via het burgerinitiatief pumptrack Dordrecht zijn we samen met de gemeente uitgekomen op de locatie van de Merwedeheuvel om mogelijk daar een pumptrack te voorzien (het ziet er veelbelovend uit, maar er ligt nog niets vast!).

Er is ook besproken dat er een mtb parkoers komt. In tegenstelling tot wat eerder gezegd is wordt het ontwerp en aanleg wel degelijk door Velosolutions gedaan. Ik weet dat er sprake is geweest van een werkgroep voor het mtb parkoers maar ik weet niet in hoeverre dit nu actief is. Ik heb bij de projectleider van de gemeente aangegeven mee te willen denken in het ontwerp, hier zou ik nog een uitnodiging voor krijgen. Mocht er meer officieel bekend worden dan zal ik dit posten.

Keep you updated :-q
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Ik dacht dat velosolutions dat naar een andere track bouwer had afgeschoven jaren terug al.. Kan het mis hebben maar zie op de facebook pagina ook erg weinig mtb tracks. Wel veel bmx en skate banen ed.
life starts @ 150bpm...
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

g60 schreef: wo 4 augustus 2021, 17:10 Ik dacht dat velosolutions dat naar een andere track bouwer had afgeschoven jaren terug al.. Kan het mis hebben maar zie op de facebook pagina ook erg weinig mtb tracks. Wel veel bmx en skate banen ed.
Idd zou me verbazen, VS heeft in NL vrijwel niks aangelegd qua "normale" routes. Aan andere kant, weer eens wat anders dan de T&T eenheidsworst zou ook wel mooi zijn.
Downhill is geen grapje
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Rode lus Rheden is o.a. van hun hand.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Gister iemand gesproken. Schijnt een wedstrijd waardig parkours te moeten worden.. :D :-q

Heb even een fb pagina aangemaakt waar de ontwikkelingen te volgen zijn voor zowel activiteiten bij de mol zelf op mtb gebied als het toekomstige parkours. https://www.facebook.com/MTB-ontwikkeli ... 981850799/
life starts @ 150bpm...
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Goed initiatief! Zou mooi zijn als er een club + parcours in Dordt komt. Snap alleen ff niet of dit nu bij de toerclub (volgens het artikel) of de wedstrijdafdeling komt :~ . Kan ik alvast lid worden :winkie:
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Mathijs_7 schreef: do 30 september 2021, 15:31 Goed initiatief! Zou mooi zijn als er een club + parcours in Dordt komt. Snap alleen ff niet of dit nu bij de toerclub (volgens het artikel) of de wedstrijdafdeling komt :~ . Kan ik alvast lid worden :winkie:
Zeker! Daarom zijn we er nu mee bezig :-q . Ik vertegenwoordig zelf de renners met een paar anderen en er zijn er ook van de toer bij. Lid worden van beiden kan altijd. Op woensdag avond kan er ook met de mtb mee getraind worden bij crossers mocht je dat leuk vinden.
Het doel is uiteraard naast een mtb parkours, ook een mtb afdeling van de mol op te richten als het zo ver is.
life starts @ 150bpm...
Plaats reactie