Nieuwe MTB route Meijel

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Dag

Heldense bossen zijn langere singletracks (zonder onderhoud van MTB club) , mooi als je niet TE veel op en af wilt (maar het is er niet vlak!)
Wil je dat wel EN ook nog Meterik/Horst overtreffen, dan zou ik van de zomer eens naar de Utrechtse Heuvelrug gaan. Is mijn persoonlijke mening hoor.

Wil je nog meer, pak dan Rijssen en Markelo maar eens.

Dat zijn voor mij de "genieters".
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

wpee schreef: ma 21 januari 2019, 17:45 Wil je dat wel EN ook nog Meterik/Horst overtreffen, dan zou ik van de zomer eens naar de Utrechtse Heuvelrug gaan.
al 3 keer gedaan > super !
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Zaterdag twee rondes gedaan, ik zag dat er weer verse kombochten bij zijn gekomen met de schop gemaakt, goede toevoeging! Pluim voor de vrijwilligers!

Maar wel jammer dat er twee motoren overheen waren gegaan op verschillende stukken, je kan het bijna niet voorkomen. Er ligt zo ongeveer 1 MTB route in de buurt, die moeten ze dan toch wel kunnen mijden denk ik. De schade viel gelukkig nog mee, met een paar MTB sporen is alles weer plat.
Als het enkel de oude crossbaan zou zijn, zou ik er niet moeilijk over doen.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Erwin V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 september 2016, 20:07

LET OP!!! LET OP!!!

Om misverstanden te voorkomen en de veiligheid voor jullie en de motorcrossers. Op 14 en 15 september organiseert MCC Meijel een motorcross weekend. De route heeft 4 oversteek punten over de motorcrossbaan in dat weekend kun je van deze punten geen gebruik maken. Wil je toch gebruik maken van gedeeltes van de route dan let goed op. MCC Meijel heeft toestemming om 1 wandelpad te gebruiken voor de motorcrossers die achter op het rennerskwartier staan.Deze mogen daar stapvoets rijden.
Laatst gewijzigd door Erwin V op ma 9 september 2019, 22:22, 7 keer totaal gewijzigd.
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Rudy78 schreef: zo 28 januari 2018, 20:40 Ik zou trouwens het "nieuwe" in de onderwerpregel weg halen. De route is niet meer nieuw :D
Begin 2018 heb ik dit al eens aangegeven... denk dat dat wel eens aangepast mag worden... :winkie:
Maar goed, dat is mijn mening...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Vanmiddag bijna anderhalve minuut van mijn eigen PR af gereden! De route ligt er razend snel bij, geen eikels, geen dennenappels, zeer weinig bladeren en harde ondergrond. Tevens zijn er weer werkzaamheden aan een paar bochten gedaan waardoor deze weer sneller gereden kunnen worden. Stukje crossbaan zijn wat vervelende topjes van de heuvels weggewerkt alsmede ook wat betere achterkanten aan de heuvels gemaakt.

Ik blijf me verbazen over het top onderhoud, mag best weer eens gezegd worden.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

wpee schreef: wo 23 oktober 2019, 21:50 Vanmiddag bijna anderhalve minuut van mijn eigen PR af gereden! De route ligt er razend snel bij, geen eikels, geen dennenappels, zeer weinig bladeren en harde ondergrond. Tevens zijn er weer werkzaamheden aan een paar bochten gedaan waardoor deze weer sneller gereden kunnen worden. Stukje crossbaan zijn wat vervelende topjes van de heuvels weggewerkt alsmede ook wat betere achterkanten aan de heuvels gemaakt.

Ik blijf me verbazen over het top onderhoud, mag best weer eens gezegd worden.
Het is maar net wat je zoekt in een MTB route.
Mischien kunnen ze de route asfalteren, kun je nóg sneller :tong :-q
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Route ligt er weer heel goed bij, totaal geen modder of water. Had ik vanmorgen niet gedacht na al die regen van afgelopen weken. Neerkant is ook heel goed.

Goed gebouwd met voldoende zinkgaten naast de track.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Plaats reactie