MTB track in Bentwoud?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Fuzzy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 20 december 2020, 21:15
Mijn mountainbike: YT Izzo Pro (2021), Bulls Copperhead 3 (2015)

Goed nieuws, leuk dat er voortgang is voor een route in het Bentwoud! Kan je al iets delen van het concept? Ik ben erg nieuwsgierig!
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

ik zal even kijken wat ik kan doen!
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Fuzzy schreef: za 25 juni 2022, 17:13 Goed nieuws, leuk dat er voortgang is voor een route in het Bentwoud! Kan je al iets delen van het concept? Ik ben erg nieuwsgierig!
https://www.rodi.nl/alphenaandenrijn/sp ... s-bentwoud

Dit artikeltje geeft een beetje een beeld. Het is wel zo dat de routeschets echt concept is het idee is dat er in ieder geval wat ttfs in komen die je eigenlijk altijd kan rollen, maar waar je met wat meer techniek ook meer uit kan halen.

Wat wel vrij vast staat is dat er overal in de route een soort van shortcuts komen. zodat je tegen je kids kan zeggen sla jij maar hier af ik zit zo weer achter je. maar het geeft je ook de mogelijkheid om het rondje (wat niet al te lang zal zijn) als je het een paar keer achter elkaar rijdt je wat variatie kan bieden.

Het wordt zeker geen technische route. Dat is niet de doelgroep waar we op mikken.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Goed bezig!
Stuur maar een PM als ik kan helpen om de route goed op Openstreetmap te zetten.

Met wat voorbereiding kunnen we dat zo doen dat op de dag van formele opening de route ook gelijk op Openstreetmap verschijnt
(en daarna dus ook op afgeleide producten die Openstreetmap gebruiken, zoals Strava, Garmin Connect, Komoot, OpenFietsMap, OsmAnd, WaymarkedTrails etc. )
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Leuk dat er schot in zit! En de media aandacht is ook niet verkeerd natuurlijk :bier:

Alleen hadden die foto's bij het artikel wel met een helm op gemogen
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

MacReal schreef: di 28 juni 2022, 11:25 Alleen hadden die foto's bij het artikel wel met een helm op gemogen
Dat ben ik gewoon met je eens. was ook mijn voorstel maar soms heb je de regie niet altijd in de hand.. Dus liggen de helmen gewoon boven aan de kant.
openkaart schreef: di 28 juni 2022, 11:20

Goed bezig!
Stuur maar een PM als ik kan helpen om de route goed op Openstreetmap te zetten.
.
Gaan we doen!
frank1977
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 juli 2015, 13:14

Leuk! Ben benieuwd hoe de route eruit komt te zien als hij straks klaar is.
brm
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 9 november 2022, 15:20

Is er enig idee wanneer dit open gaat? Hebben we het dan over 2023 of 2024?

Heel benieuwd! Wordt tijd dat hier in de buurt (Alphen/Bodegraven) iets komt dat op fietsafstand is
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

We hebben afgelopen vrijdag de route "gevlagd" (persberichtje volgt morgen) het is toch wel de bedoeling om in 2023 de route open te hebben.
Fuzzy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 20 december 2020, 21:15
Mijn mountainbike: YT Izzo Pro (2021), Bulls Copperhead 3 (2015)

Goed nieuws! Ik ben erg benieuwd, als er t.z.t. hulp nodig is hoor ik het wel! Ik kom uit Moerkapelle dus praktisch in mijn achtertuin.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dat klinkt goed!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Goed bezig. Altijd leuk om extra mogelijkheden in de regio te hebben. Misschien ook wel voor de gravelaars onder ons. :-q
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Poldertoerist schreef: wo 23 november 2022, 22:12 We hebben afgelopen vrijdag de route "gevlagd" (persberichtje volgt morgen) het is toch wel de bedoeling om in 2023 de route open te hebben.
Gaaf! Morgen = vandaag, dus waar kan ik dat berichtje vinden? ;-)

Maar serieus: praat je eind 2023 of juist begin, klaar voor het broedseizoen?
Bicycle, bicycle, bicycle
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

nou hier is het bericht
https://mtbbentwoud.wordpress.com/2022/ ... d-gevlagd/

Natuurlijk hopen we dat we nog voor de zomer open kunnen, maar je bent daarbij van best veel zaken afhankelijk en niet alles (iedereen) laat zich sturen. Realistischer is dus om het najaar aan te houden. Maar... zodra het er naar uitziet dat het eerder wordt dan kom ik dat hier gelijk melden natuurlijk.

achter de schermen ben ik al 4 jaar met het idee bezig waarvan de laatste 2 jaar meer georganiseerd en echt als een project samen met de andere leden van de onlangs opgerichte stichting. Dan leer je wel om voorzichtig te gaan plannen en af en toe wat teleurstellingen te incasseren. Zo willen we er ook graag een sociaal project van maken, waarbij bijvoorbeeld de school in de omgeving projecten zou kunnen draaien. Helaas hebben die afgehaakt. En we wilden graag olivijn gebruiken voor de verharding. Er stond al een sponsor klaar. Olivijn is een natuurlijk mineraal dat CO2 uit de atmosfeer haalt. Dat zou dus win, win zijn. maar we mogen het spul niet gebruiken dus ook dat valt dan weer af.

Maar super ook dat er steeds mensen zijn die hun hulp aanbieden. Ook via de website gebeurt dat. En we merken aan het behoorlijk grote aantal bezoeker iedere keer als er wat gepubliceerd is dat het wel leeft.

Morgen weer met de wethouder aan tafel en dan snel weer verder op zoek naar sponsoren en kansen!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Leuk! Respect voor je initiatief en doorzettingsvermogen.
Waarom mag dat olivijn niet gebruikt worden?
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie