Paarse route Hellendoorn-Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Gisteren weer eens gereden in Hellendoorn, erg zompig door de vele regen, maar dat mag de pret niet drukken. Er is een nieuw stukje bij, de klim langs de weg is verder doorgetrokken en een afdaling erachter aan. Mooi gemaakt met wat pumptrack achtige heuvels waar je ook kunt springen.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Potdomme, dat was genieten vandaag.
Heerlijk weer en geen modder
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
skjalling
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 23 januari 2013, 15:51
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf sl 8.0

Volgens de buurman was het gisteren nog drassig. Maar vandaag... Lag er perfect bij. Ben toch altijd blij dat zo'n route bij ons in de achtertuin ligt.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

skjalling schreef: zo 31 januari 2021, 23:11 Volgens de buurman was het gisteren nog drassig. Maar vandaag... Lag er perfect bij. Ben toch altijd blij dat zo'n route bij ons in de achtertuin ligt.
De buurman heeft een bril nodig, gister was het top (droog!) en vandaag perfect :D
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
skjalling
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 23 januari 2013, 15:51
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf sl 8.0

jernij schreef: zo 31 januari 2021, 23:16
skjalling schreef: zo 31 januari 2021, 23:11 Volgens de buurman was het gisteren nog drassig. Maar vandaag... Lag er perfect bij. Ben toch altijd blij dat zo'n route bij ons in de achtertuin ligt.
De buurman heeft een bril nodig, gister was het top (droog!) en vandaag perfect :D
Haha zal het hem zeggen :wink:
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

jernij schreef: zo 31 januari 2021, 23:16
skjalling schreef: zo 31 januari 2021, 23:11 Volgens de buurman was het gisteren nog drassig. Maar vandaag... Lag er perfect bij. Ben toch altijd blij dat zo'n route bij ons in de achtertuin ligt.
De buurman heeft een bril nodig, gister was het top (droog!) en vandaag perfect :D
Zaterdag weet ik niet, maar gisteren inderdaad perfect :D

Enig minpuntje is dat ik gesneden werd door een aso, maar vervolgens klapt hij bijna (helaas bijna) op een boom.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Mad Wally schreef: ma 1 februari 2021, 10:17
jernij schreef: zo 31 januari 2021, 23:16

De buurman heeft een bril nodig, gister was het top (droog!) en vandaag perfect :D
Zaterdag weet ik niet, maar gisteren inderdaad perfect :D

Enig minpuntje is dat ik gesneden werd door een aso, maar vervolgens klapt hij bijna (helaas bijna) op een boom.
Ik werd ook gesneden, maar gun hem dan geen ongeluk. Dat maakt jou net zo aso natuurlijk...
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Lag er perfect bij inderdaad. Jammer van die groep van 6-7 van Het Twentse Ros, die lekker kort op elkaar fietste en stond te pauzeren (en me daardoor 2x inhaalden). Staat zelfs op jullie site dat het de bedoeling niet is, dus was het zo moeilijk om te begrijpen??

Fiets dan in groepjes van 2, met een minuutje ertussen, probleem opgelost....
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Route lag er zondag schitterend bij. Was vroeg gegaan en dat dachten er velen met mij.

Valt mij erg op dat op vele kruisingen etc grote groepen (10-15) bij elkaar op een kluitje staan te socializen... en idd velen in clubkleding.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mailtje naar de vereniging doet vaak wonderen :bier:
Werkt dat niet, dan een mailtje naar de clubsponsor die ongetwijfeld groots op het clubshirt staat.
Tip geleend van Bert overigens. :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

MacReal schreef: di 2 februari 2021, 11:17 Mailtje naar de vereniging doet vaak wonderen :bier:
Werkt dat niet, dan een mailtje naar de clubsponsor die ongetwijfeld groots op het clubshirt staat.
Tip geleend van Bert overigens. :-q
Secretariaat van de vereniging heeft al een mail gehad. De regels (welliswaar oud, fietsen met max 4) staan zelfs op de site van ze... Heb ook benoemd dat dit hun imago en die van de sponsor geen goed doet.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

:-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
RHF
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 26 juni 2014, 22:46

Vandaag de paarse bordjes gereden. Wat een lekkere flow zeg. Met een leuk aantal hoogtemeters, en na elke klim word je beloond met een heerlijke afdaling.

Ik heb 'm één keer gefietst, omdat ik gister al een 100km rit heb gemaakt (lees: benen bijna zo goed als dood)

Wat ik jammer vind is de beperkte afwisselingen qua omgeving (Licht verwend ben ik wel met Gieten-Gasselte als vaste route).
Maar aan de omgeving kunnen de routebouwers niks aan veranderen, dus een dikke chapeau.
Cube aim sl black 'n' flashgreen 2018

Veldslag om Norg 100km 04:36:24
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Het stuk bij het avonturenpark is afgesloten, iemand enig idee van de reden hiervan?
Geen gezeik, mountainbike!
MAXlMUM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 01:13
Mijn mountainbike: Gazelle Bloom

Olieboer schreef: ma 19 april 2021, 21:32 Het stuk bij het avonturenpark is afgesloten, iemand enig idee van de reden hiervan?
Waarschijnlijk nog vanwege de Buizerd. Beschermd haar nest en heeft al een aantal fietsers aangevallen
Hellendoorn local
Probleem'n
Poar neem'n
Plaats reactie