Paarse route Hellendoorn-Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Tijgerhaai schreef: di 24 december 2019, 21:21Hoe is de combinatie met Lemele is dat te doen?
Is nog altijd een ~9km aan verbindingsroute tussen de weilanden waar ik persoonlijk nog nooit een interessante route voor gevonden heb...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Idd. Best een lang saai stuk. Ik zou dan toch Holten erbij pakken. Die is meestal wel iets modderiger, maar vaak wel goed te doen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Combi Holten & Hellendoorn rij ik graag. Maar voor morgen net even te veel van het goede. Je krijgt op een gegeven moment koude poten met dit weer. En wij moeten ook weer aanschuiven bij de rest van de familie. :D Plus 1:30 uur rijden, dat druist tegen mijn eigen regel van je moet langer fietsen dan je nodig heb om er met de auto te komen in maar hier in de regio is het of blubber, of dat hebben wij wel gezien en even geen zin in.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Top rondje met mijn neefje gereden vandaag. Inderdaad lekker droog met hier en daar een plasje. Ook lekker rustig trouwens behalve bij de Chinese vreetschuur. Maar niet verder vertellen hè anders komt iedereen. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Even ter info; morgen is er de jaarlijkse Carbidtocht rond Nijverdal.
Hierdoor zijn sommige stukken van de paarse route opgenomen in de tocht.
Ik heb vanmorgen onderhoud gedaan op diverse plekken, en ik moet zeggen dat de route er perfect bij ligt.
Het kan dus druk zijn.

https://www.cc75.nl/fietstoerclub/28-de ... bid-tocht/
https://www.fietssport.nl/details/toertocht/48466
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Afgelopen vrijdag ook voor het eerst Hellendoorn en Holten meegepakt...
...men is blijkbaar erg enthousiast over beide routes.

Niet geheel onterecht. Hellendoorn is wel mijn type parcours; mooi afwisseling van wat bospaden, singletracks en wat stevig op en af gaand werk. Route lag er erg top bij. Was nu vooral even de kat uit de boom kijken, volgende keer kunnen we ‘m beter gaan indelen en iets meer het gas erop gooien... :wink:

Holten geldt eigenlijk min of meer hetzelfde voor, al mogen die echt lange stukken rechtuit er van mij wel uit, maar goed dat zal in op de Holterberg wel lastig worden. Uitzicht maakt een hoop goed en er zitten vooral in het tweede deel (als je vanaf Restaurant De Sallandse Berg start, dus vanaf Station Holten) wel leuke stukken in de route.

De combinatie van de twee is zeker voor herhaling vatbaar en dat uurtje er naar toe rijden vanuit het midden van het land zeker de moeite waard.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de route van Hellendoorn en Nijverdal gefietst ( groen en paars ) de route van Hellendoorn lag er heel mooi bij de groene route is niet heel bijzonder bij het begin van de route was een nieuwe track aangelegd deze is wel leuk.
Gebruikersavatar
Edgecrusher
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29

Het enige leuke deel aan de groene route is de paarse route.... :lol:
(oke, een paar kleine stukjes, de rest is meer toeristisch fietspad)
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

De eerste singletrack als je van de paarse route afkomt is leuk gedaan deze is ook nog maar net klaar want de routes paaltjes moesten nog geplaatst worden hingen nu nog A4 aan de boom
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Sjonge wat een ellende daar zeg! Is het probleem werkelijk zo groot? Ik zit op de Brabantse Wal en zie nooit ergens salamanders of reptielen op paden liggen of oversteken oid. Zandpaden in alle maten en soorten hier.

https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuu ... ~bc349d1d/

Er zijn blijkbaar "natuurbeschermers" die de pest hebben aan MTB-ers, of hebben ze een punt?
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Op die foto met die hazelworm is duidelijk een soort autobanden spoor te zien. Lijkt ook niet echt een moutainbike pad. Afgezien of het helemaal te voorkomen is kunnen we natuurlijk wel meedenken en goede wil tonen. Maar voor sommigen gaan aanpassingen nooit ver genoeg :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

En wie zegt dat de gene die de foto gemaakt heeft daar niet eerst even een dode hagedis heeft neer gelegd? Komt mij ergens bekend van voor dit.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Nou gaat dit niet over de route Hellendoorn, maar Holten, ligt er wel vlakbij. Om de Holterberg wonen gewoon ook erg nare mensen die vinden dat het bos van de wandelaar is en van niemand, maar dan ook echt niemand anders. Zure nare mensen, vergelijkbaar met die naarlingen van die stichting bosbes, natuurbes, of hoe ze ook heten rondom Schoorl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Duinbes, accuzuur is er niks bij.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie