Paarse route Hellendoorn-Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
con66
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 12:57
Mijn mountainbike: Salsa spearfish
Contacteer:

Hans73 schreef: do 25 juni 2020, 17:42 " Merkte wel dat de afdaling bij het Ravijn (ja die steile afzink) deels verhard is met een cementachtig laagje. Begrijpelijk in verband met het kapotrijden maar daarmee wordt de afdaling niet beter. Ik had het gevoel dat voorheen de zanderige ondergrond meer 'grip' gaf dan de huidige snelweg. "

Dat hebben we gedaan omdat de matten die erin liggen compleet aan stukken wordt geremd. Gevolg is dat er onder de matten een ophoping van zand ligt waardoor beginnende rijders komen te vallen met soms botbreuken tot gevolg. Als alle rijders (honderden per week) die hier langs komen allemaal ervaren rijders waren was het onderhoud een fluitje van een cent. Maar we gaan kijken of klei met gravel o.i.d. misschien een oplossing kan zijn. Kort gezegd, met een mtb route op zandgrond blijf je bezig om het strak te houden.
Geef jullie wel gelijk, (onderhoudstechnisch) maar het is niet ideaal.

Overigens mijn complimenten voor de gehele route, ligt er puik bij !
"Mountain Biking, It's not about the miles, it's about the smiles"
Rij met mij mee op
Instagram @mtb_con of YouTube https://www.youtube.com/channel/UC4eOTt ... WmezjjBHDA
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Inderdaad begrijpelijk, maar wel jammer. De matten vond ik eigenlijk al een beetje over het randje.

Anderzijds...: wel gewoon een leuk rondje; moet zelf snel weer een keertje terug en weer combineren met Holten (en kijken of ik Rijssen dan ook nog mee kan pakken).
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Vanmorgen weer eens paars gefietst. De route ligt er nu bijna perfect bij! Veel grip in de afdalingen, wat plakkerig op de andere stukken. Nergens mul zand. Was ook erg druk, diverse groep fietsers, van compleet gezin met jongste kind iets van 6 jaar tot erg snelle mannen, en van groepje tienermeiden tot bierbuiken met fully's (en tot die laatste groep behoor ik).

Zoals gezegd waren de afdalingen supersnel met veel grip, nieuwe PR's op afdaling na steile klim Krönnenzommer (1e keer onder de minuut, hoera) en de afdaling naar de voet van de UItkijk-klim. Ook de nieuwe afdaling van groen lag er mooi bij. Vooral het eerste deel heeft een heerlijke flow. Alleen jammer dat die klim over dat zand- en stenenpad weer naar het begin van de afdaling nog steeds geen sleeplift heeft....

In ieder geval heerlijk gefietst!
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

drpaul schreef: zo 5 juli 2020, 14:07 Vanmorgen weer eens paars gefietst. De route ligt er nu bijna perfect bij! Veel grip in de afdalingen, wat plakkerig op de andere stukken. Nergens mul zand. Was ook erg druk, diverse groep fietsers, van compleet gezin met jongste kind iets van 6 jaar tot erg snelle mannen, en van groepje tienermeiden tot bierbuiken met fully's (en tot die laatste groep behoor ik).

Zoals gezegd waren de afdalingen supersnel met veel grip, nieuwe PR's op afdaling na steile klim Krönnenzommer (1e keer onder de minuut, hoera) en de afdaling naar de voet van de UItkijk-klim. Ook de nieuwe afdaling van groen lag er mooi bij. Vooral het eerste deel heeft een heerlijke flow. Alleen jammer dat die klim over dat zand- en stenenpad weer naar het begin van de afdaling nog steeds geen sleeplift heeft....

In ieder geval heerlijk gefietst!
:winkie: :winkie: was je toevallig in het blauw???

Alles wat jij opnoemt heb ik ook zien rijden.

Vanmorgen deze route ook weer eens gereden, eerst route holten en daarna paars.

Droog maar wel veel wind.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Jo2601 schreef: zo 5 juli 2020, 16:16
drpaul schreef: zo 5 juli 2020, 14:07 Vanmorgen weer eens paars gefietst. De route ligt er nu bijna perfect bij! Veel grip in de afdalingen, wat plakkerig op de andere stukken. Nergens mul zand. Was ook erg druk, diverse groep fietsers, van compleet gezin met jongste kind iets van 6 jaar tot erg snelle mannen, en van groepje tienermeiden tot bierbuiken met fully's (en tot die laatste groep behoor ik).

Zoals gezegd waren de afdalingen supersnel met veel grip, nieuwe PR's op afdaling na steile klim Krönnenzommer (1e keer onder de minuut, hoera) en de afdaling naar de voet van de UItkijk-klim. Ook de nieuwe afdaling van groen lag er mooi bij. Vooral het eerste deel heeft een heerlijke flow. Alleen jammer dat die klim over dat zand- en stenenpad weer naar het begin van de afdaling nog steeds geen sleeplift heeft....

In ieder geval heerlijk gefietst!
:winkie: :winkie: was je toevallig in het blauw???

Alles wat jij opnoemt heb ik ook zien rijden.

Vanmorgen deze route ook weer eens gereden, eerst route holten en daarna paars.

Droog maar wel veel wind.
Blauw-zwarte fiets, blauwe helm, blauwe rugzak, blauwe sokken, blauw shirt, blauwe handschoenen... alleen broek en schoenen niet 8)

Mijn bierbuik is trouwens geen bierbuik, maar een wijn- kaasjes en chocoladebuik...
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

drpaul schreef: zo 5 juli 2020, 16:53
Jo2601 schreef: zo 5 juli 2020, 16:16

:winkie: :winkie: was je toevallig in het blauw???

Alles wat jij opnoemt heb ik ook zien rijden.

Vanmorgen deze route ook weer eens gereden, eerst route holten en daarna paars.

Droog maar wel veel wind.
Blauw-zwarte fiets, blauwe helm, blauwe rugzak, blauwe sokken, blauw shirt, blauwe handschoenen... alleen broek en schoenen niet 8)

Mijn bierbuik is trouwens geen bierbuik, maar een wijn- kaasjes en chocoladebuik...

Ja :winkie: gezien.
Wij waren met z'n vieren en stonden ook even bovenop de bult uit te hijgen 8)
Het was echt wel druk vond ik, maar je had er geen last van en kon goed doorrijden.
Zelfs dat groepje tieners reden goed door.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Tijdje terug de Hellendoorn route gereden. Leuke track, ondanks de droogte toen goed te rijden :-q

https://www.youtube.com/watch?v=0FWjB_9IUxY
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

" Alleen jammer dat die klim over dat zand- en stenenpad weer naar het begin van de afdaling nog steeds geen sleeplift heeft...."

:lol: De enigste lift die er is ligt tijdens de mountainbikemania onder in de zandkuil...

We hebben de afdaling een week voor je gefietst had eens flink onder handen genomen, hij flowde niet mooi, nu gaat het een stuk beter,
èèn bocht is helemaal opnieuw opgezet, de rest verhoogd.
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Hans73 schreef: wo 8 juli 2020, 20:28 :lol: De enigste lift die er is ligt tijdens de mountainbikemania onder in de zandkuil...
Lag..... dat was éénmalig :wink:

.. 17 okt. staat er misschien wel iets anders... :-D
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Ter info.

Staatsbosbeheer gaat vanaf volgende week houtoogstwerkzaamheden uitvoeren in percelen nabij de Sanatoriumlaan en Noord Esweg.
Door een aantal van deze percelen lopen singletracks van de paarse en groene route. Ter plaatse worden omleidingen aangegeven. Deze zijn uitgezet door het routenetwerk Twente.
Naar verwachting duren de werkzaamheden ( velling en uitrijden van het hout) tot uiterlijk eind september.
DeYung
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 18:22

SFrits schreef: do 9 juli 2020, 18:25 Ter info.

Staatsbosbeheer gaat vanaf volgende week houtoogstwerkzaamheden uitvoeren in percelen nabij de Sanatoriumlaan en Noord Esweg.
Door een aantal van deze percelen lopen singletracks van de paarse en groene route. Ter plaatse worden omleidingen aangegeven. Deze zijn uitgezet door het routenetwerk Twente.
Naar verwachting duren de werkzaamheden ( velling en uitrijden van het hout) tot uiterlijk eind september.
Enig idee of er ook grotere delen van de route omgeleid worden? Deze week 2 keer de route gereden. Maandag slechts een kleine omleiding van een deel van een singletrack. Gisteren helemaal geen omleidingen meer gehad.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

https://m.youtube.com/watch?v=hLl7u3XA84o

Ik kwam bovenstaande filmpje tegen en vroeg mij af is dit onderdeel van de route Hellendoorn? Ik ben hier over een week op vakantie en lijkt mij wel leuk om ook even dit stukje mee te pakken :-D
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

DeYung schreef: do 16 juli 2020, 20:35
SFrits schreef: do 9 juli 2020, 18:25 Ter info.

Staatsbosbeheer gaat vanaf volgende week houtoogstwerkzaamheden uitvoeren in percelen nabij de Sanatoriumlaan en Noord Esweg.
Door een aantal van deze percelen lopen singletracks van de paarse en groene route. Ter plaatse worden omleidingen aangegeven. Deze zijn uitgezet door het routenetwerk Twente.
Naar verwachting duren de werkzaamheden ( velling en uitrijden van het hout) tot uiterlijk eind september.
Enig idee of er ook grotere delen van de route omgeleid worden? Deze week 2 keer de route gereden. Maandag slechts een kleine omleiding van een deel van een singletrack. Gisteren helemaal geen omleidingen meer gehad.
Gisteren was er nog wel een omleiding (single track na afdaling Sanatorium)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Sabai schreef: ma 20 juli 2020, 09:24 https://m.youtube.com/watch?v=hLl7u3XA84o

Ik kwam bovenstaande filmpje tegen en vroeg mij af is dit onderdeel van de route Hellendoorn? Ik ben hier over een week op vakantie en lijkt mij wel leuk om ook even dit stukje mee te pakken :-D
Geen onderdeel van de route, maar wel vrij te rijden. Zijn de pre-ride mtb trails.
⛧⛧⛧
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

xRemcox schreef: ma 20 juli 2020, 10:56
Sabai schreef: ma 20 juli 2020, 09:24 https://m.youtube.com/watch?v=hLl7u3XA84o

Ik kwam bovenstaande filmpje tegen en vroeg mij af is dit onderdeel van de route Hellendoorn? Ik ben hier over een week op vakantie en lijkt mij wel leuk om ook even dit stukje mee te pakken :-D
Geen onderdeel van de route, maar wel vrij te rijden. Zijn de pre-ride mtb trails.
Achter de Leemkuil te vinden vermoed ik?
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Plaats reactie