deer_hunter schreef:Net als Gebetje verbaas ik me er wel over als ik soms zie hoe sommige organisaties als SBB en Natuurmonumenten hun eigen regels schenden. Zoals die keer dat ze een pick-up volladen met BN'ers gewapend met zoeklichten en daarmee 's nachts over de veluwe rijdend op zoek naar grofwild. Die gingen er, nadat de BN'ers de schijnwerper erop zetten, dan ook als een haas vandoor. Tussendoor ook nog even een nachtelijk interview middenop een ecoduct om te vertellen hoe belangrijk die oversteekplaatsen en rustgebieden zijn. Zo zijn er nog legio voorbeelden. Kan je die mensen dan nog serieus nemen? Het zijn duidelijk niet de dieren in het bos die de vergunningen uitschrijven.
Voor €200,- kan je inderdaad een heuse VIP-safari boeken:
Ga mee op VIP-safari met de boswachter
Wil jij imposante edelherten en ander wild van dichtbij zien? Ga dan mee op VIP-safari met de boswachter. Boek zo'n privé-excursie voor maximaal 4 personen.
met de boswachter
per auto
duur ca. 2 uur
bezoek rustgebied
natuurgebied Deelerwoud
grote kans op wild
wandelen kan ook, maar de kans op wild is dan kleiner
aanpassingen naar individuele wensen in overleg
€ 200 voor leden, € 225 voor niet-leden per excursie voor max. 4 personen
datum en tijdstip in overleg, niet op zondag
RalfHorst schreef:
1. Het is verboden binnen voor publiek toegankelijke natuurgebieden, parken, plantsoenen of voor recreatief gebruik beschikbare terreinen te rijden of zich te bevinden met een motorvoertuig als bedoeld in artikel 1, onder z, Reglement Verkeersregels en verkeerstekens 1990, een bromfiets als bedoeld in artikel 1, onder i, Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 of met een fiets of een paard.
.......
3. Het verbod in het eerst lid geldt niet voor bestuurders van motorvoertuigen en bromfietsen en voor fietsers of berijders van paarden:
......
b. die worden gebruikt in verband met beheer, onderhoud of exploitatie van de terreinen als in het eerste lid bedoeld;
Is dit nu de ruimte die je krijgt voor een inspectierondje?
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt.
Laten we nou niet teveel op de man (organisatie) spelen.
Check gewoon even waar het wel mag en zoek je heil daar.
Ik maak s'avonds ook vaak gebruik van een vervallen paadje wat bovenlangs een snelwegwal loopt.
Eigenlijk gewoon urban dus maar wel toegestaan en voor mijn veiligheid ook maar 100 meter van bewoning af.
Wat nightbiken betreft mag ik dan weer van geluk spreken, twee routes binnen 15 km afstand van mijn huis
(eentje zelfs binnen anderhalve kilometer)
Dat kunnen er niet veel zeggen
Sommige mensen denken dat er niemand behalve zij rondrijden in de nacht. Zo ver als ik gezien heb valt dat tegen. Ik heb wel wat illegale fietsactiviteiten gezien in de nacht.
Als je dan ook nog eens ziet waarmee sommigen rijden... een bak licht waar je gek van wordt, ogen van rijder stellen zich dan niet in op donker, kan je net zo goed overdag rijden.
Sommige boswachters verbieden echt bijna alles, zijn de scouting groepen etc zat.
De ene die ik ken moet dan weer vechten tegen homobos die steeds uitgebreider en viezer wordt.
Maar ook jammer dat de beesjes zich graag aan de randen van het bos begeven, de biodiversiteit neemt toe naar de randen. Waar wij weer vaak fietsen.
all in all, als je in een zeer rustig fietsgebied woon, klein bosje, ach..
Maar als je dichter bij drukkere fietsgebieden komt..
Probeer maar een nightride te organiseren met vergunning, hebben wij ook gedaan.
Kan je ook heel klein houden.
MacReal schreef: ↑di 6 december 2016, 18:07
Wat nightbiken betreft mag ik dan weer van geluk spreken, twee routes binnen 15 km afstand van mijn huis
(eentje zelfs binnen anderhalve kilometer)
Dat kunnen er niet veel zeggen
MacReal schreef: ↑di 6 december 2016, 18:07
Wat nightbiken betreft mag ik dan weer van geluk spreken, twee routes binnen 15 km afstand van mijn huis
(eentje zelfs binnen anderhalve kilometer)
Dat kunnen er niet veel zeggen