Vernieuwde route de Graafschap (Lochem en omstreken)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

:-q
Top, doen we dat.

Bedankt voor de info en we gaan het meemaken.
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Gisterenochtend Lochem gereden nadat mijn vrijdagmiddag sessie in Zeist helaas gecanceld werd door werkverplichtingen. Het was wederom genieten in Lochem maar wel enorm afzien. Mijn diesel heeft heel wat kilometers nodig om warm te worden en dat was te merken. De eerste klimmen was het kruipen naar boven om daarna te racen naar beneden maar ja dan ben je dus ook weer eerder bij de volgende klim :lol:

Paar weken geleden reed ik op maandag en ben ik geen enkele biker tegengekomen gisteren leek het wel alsof ik aan een toertocht meedeed. Desondanks geen opstoppingen of dergelijk ongemak, iedereen vriendelijk en heerlijk gereden, top route!

Ook nu weer gestart van de parkeerplaats bij Hotel Woodbrooke, genoeg ruimte en direct een routebordje :-q ik zag dat er ook ontzettend veel auto's met fietsendrager geparkeerd stonden bij eethuis de kale berg.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Afgelopen dinsdag er geweest. Alleen Vorden gereden. Erg leuke route ook in de regen.

Volgende keer komen we terug voor meer 😎
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Eergisteren Lochem, Borculo en Vorden gereden. En ook in die volgorde:Fantastisch, dat was geen mtb route en leuk.

Erg onder de indruk van Lochem. Complimenten. Ben erg verwend met de thuis trails en Lochem steekt ze naar de kroon. Ik ga er vaker komen.

Als trailcrew kan ik het niet laten om op het onderhoud en eventuele rare situaties te letten: 1 ding viel me echt op, bij de afdaling van de kale berg zit er op een gegeven moment als je het “huis/schuur met rode luiken” bent gepasseerd een diepe geul, watergat? aan de rechterkant en in de smalle trail een plasje/gladde plek. Very tricky.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

MTBarc schreef: do 9 juli 2020, 22:13

Als trailcrew kan ik het niet laten om op het onderhoud en eventuele rare situaties te letten: 1 ding viel me echt op, bij de afdaling van de kale berg zit er op een gegeven moment als je het “huis/schuur met rode luiken” bent gepasseerd een diepe geul, watergat? aan de rechterkant en in de smalle trail een plasje/gladde plek. Very tricky.
Bij je opmerking over de Kale Berg, hoor ik deze onheilspellende klassieker: https://youtu.be/hmZqxgpaDrI
Daar past een tricky track bij.
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Nou zou spannend nou ook weer niet :D
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
con66
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 12:57
Mijn mountainbike: Salsa spearfish
Contacteer:

Rsw85 schreef: za 13 juni 2020, 12:41
hanjovdberg schreef: vr 12 juni 2020, 22:10 Oh en nog een nabrander; 'een van de mooiste stukjes natuurlijke trail, zat tussen Vorden en Lochem door een beukenbosje' dit is dan een verbindingsroute. Nou doe maar meer van dat soort natuurlijke verbindingsstukken.
Exact, wat een prachtig stukje is dat op.die verbindingsroute! Lijkt wel of je op een soort Lord of the Rings filmset rijdt. Direct aan het begin lijkt het wel of dat als een soort pumptrack gebruikt wordt.
Onlangs Lochem gefietst en net als enkele van mijn voorgangers genoten van de sfeer van de verbindingsstrook tussen Vorden en Lochem. Qua sfeer heel bijzonder; een natuurlijke pumptrack tussen oude beuken door, regelrecht uit een film met orks, ridders en magiërs.

Ik had de GoPro aanstaan, dus kijk maar mee:
https://youtu.be/dE8tobmgRig
"Mountain Biking, It's not about the miles, it's about the smiles"
Rij met mij mee op
Instagram @mtb_con of YouTube https://www.youtube.com/channel/UC4eOTt ... WmezjjBHDA
Gebruikersavatar
con66
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 12:57
Mijn mountainbike: Salsa spearfish
Contacteer:

Ik werd wel blij van deze route, zat vandaag mijn MTB-video te monteren en bedacht waar ik het meeste lol aan heb gehad... De achtbaan, of hoe deze (bijna) Downhill zou kunnen heten. Geweldige afdaling, mooie bochten, FLOW. !

https://youtu.be/HWNfreYQSQM

Natuurlijk waren er andere hoogtepunten, volgens mij geeft mijn filmpje alleen een globaal idee en kan ik alleen maar zeggen: "ervaar het zelf"

Complimenten voor bouwers, onderhouders, beheerders en allen.. !
"Mountain Biking, It's not about the miles, it's about the smiles"
Rij met mij mee op
Instagram @mtb_con of YouTube https://www.youtube.com/channel/UC4eOTt ... WmezjjBHDA
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Tijdens de fietsvakantie op de avond route Vorden alleen gereden. Als onderdeel van alle routes (ergens in juni dacht ik) was de route een hele positieve uitschieter met Lochem als hoogtepunt. Stand alone is het vooral een snelheidsrondje met regelmatig leuke singletracks. Per ongeluk deed ik het lusje rond de motorcrossbaan 2x wat het singletrack gehalte weer wat opschroefde. Het is nu precies okay om net niet te saai te worden. Een aantal maal zit je wel een beetje te wachten op een nieuwe singletrack en die komt dan net op het moment dat de verveling toe dreigt te slaan. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van je snelheid. Ga je cruisen dan duren die delen natuurlijk langer .. de combi met Lochem is de beste aanrader. Helaas geen tijd voor Lochem want we gingen lekker uit eten die avond :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Na alle lovende reacties wil ik deze eigenlijk ook wel een keer rijden. Het is wel een eindje met de auto dus ik wou er maar gelijk een flinke duurrit van maken.

Is de combi Lochem-Markelo-Rijssen een beetje te doen? Komt denk ik op zo’n 95 tot 100km uit. Heeft iemand dit toevallig al eens gedaan en een gpx of strava linkje beschikbaar?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Lochem en Vorden samen is al zo’n 50km. De routes Rijssen en Markelo 17&35 maken al dat je idd rond de 100 zit. Dat is exclusief alle verbindingen die bij elkaar zeker nog 30-40km zijn.

Beter rijd je alle Achterhoekse routes; Gorssel-N&Z, deel Zutphen, Vorden en Lochem en evt Borculo maar dat is vnl gravel of asfalt. Dan heb je ook al 85-90km.

De verbinding Markelo-Rijssen is saai en lang (7km). Zou ik eerder Rijssen-Holten-Hellendoorn-Lemele combineren als andere optie.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Vorden zou ik dan overslaan. Lemele-Hellendoorn-Holten heb ik al veel vaker gedaan, met en zonder Rijssen. Ik wil sowieso weer een keer Rijssen doen binnenkort en wilde die eens een keer combineren met andere routes dan Holten en Hellendoorn. Gorssel en Zutphen routes lijken me op basis van de MTBroutes.nl beoordelingen niet erg interessant.

Zal sowieso nog even duren voordat ik hier naartoe ga. Met 34 graden begin ik niet aan zo’n tocht :o
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Gorssel Zuid gaat best wel. Zeker als onderdeel van 5 routes. Zutphen heeft een paar nieuwe single tracks. Er komen bij deze routes steeds meer bij. Nu rijd je hele stukken asfalt om bij de andere routes te komen. Dus het is maar waar je voorkeur naar uitgaat. Vorden is trouwens wel echt een snelle route. Kan je op je gemakje in 1,5 uur even erbij doen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Ja die lange stukken asfalt zit ik ook niet op te wachten idd. Beetje lastig inschatten soms op de kaart als je de omgeving niet kent.

Dan ga ik een andere keer naar Lochem. Pak ik dan de andere routes in de buurt mee en misschien een 2e keer Lochem. Beter 2x een toffe route dan veel asfalt. Het is alleen niet zo makkelijk aan te rijden, in het najaar maar een keer een dagje voor uittrekken ivm de reistijd.

Dank voor de tips iig! :-q
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

https://www.judise.nl?opdracht=toongpx&nummer=7772
De 5 routes aan elkaar gereden. Was ca. 100km.
Start/finish net buiten Gorssel . Auto had ik (gratis) geparkeerd tegenover de Jumbo supermarkt in Gorssel.
Begin veel gravelpaden met af en toe wat asfalt.
Plaats reactie