Vernieuwde route de Graafschap (Lochem en omstreken)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Knakworstkweker

Vandaag naar Lochem geweest.

Goed nieuws

Ik ben verliefd!!

Man, wat een geweldige route, dit is leuker dan heel de UHR bij elkaar vind ik.

Gemene korte klimmen, geweldige afdalingen, fantastische flow!

Jammer dat er zoveel remkuilen inzitten, als deze enigzins gerepareerd/ bijgetrokken zijn, zeker nog eens rijden i.c.m. iets anders in de buurt daar want dit smaakt naar meer!

1e rondje was ook meteen een bekertje 8)

Statistieken:

16,87km
219hm
0:47:47 uur
21,2 km/u gem.
38,5 km/u max.

https://www.strava.com/activities/4086913799

Nogmaals, heerlijk! genoten!
Laatst gewijzigd door Knakworstkweker op zo 20 september 2020, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Gaaf rondje, hè? :-q Pak volgende keer de naastgelegen route Vorden mee, minder HM's maar zeker de moeite waard.
Knakworstkweker

Echt geweldig.

Zat vrijwel vanaf de parkeerplaats bij iemand in het wiel, na 10 minuten voorbij gegaan, na 20 minuten hij mij weer.

Uiteindelijk stond hij bovenaan een klim bij een of ander schuurtje uit te puffen en ben ik plankgas doorgesjeesd 8)

Als ik er nog eens tijd voor heb pak ik vorden ook mee en gorssel :winkie:

maar die 5 achter elkaar lijkt me wel mooi om te doen, om alles in de omgeving deventer in 1 dag te doen lijkt me iets teveel van het goede :lol:
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

Mooi om te lezen. De crew van Lochem is deze maand hard aan het werk aan de nieuwe track van Ruurlo. Vanwege de milieuvergunning moet in ieder geval het snoei- en graafwerk zo snel mogelijk klaar.
Daarna zal het gewone onderhoud en verbeteringen van Lochem weer worden opgepakt.
De werkzaamheden bij Ruurlo verlopen vlot met veel vrijwilligers en twee kranen. De track heeft echter dringend behoefte aan een bak water om verder te worden bewerkt en rijdbaar te worden.
Knakworstkweker

Allemaal een emmertje water meenemen :winkie:
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Vandaag voor de 1e keer Vorden en 2e keer Lochem gefietst. Begonnen bij Bon Aparte, en bij de hockeyvelden richting route Vorden gegaan. Er is op die route duidelijk veel werk verzet, behoorlijk wat singletracks, waarvan enkele erg leuk (stukje in de buurt van de Vitens bijvoorbeeld) maar ook een deel van het principe Eat-Sleep-Greppel in Greppel uit-Repeat. Ging me op een gegeven moment tegenstaan. In mijn ogen een prima route om 1x te rijden wanneer je van verder moet komen (in mijn geval 1 uur rijden), en wanneer je in de buurt woont om anderhalf uur tempo te rijden. Geen slechte route, zeker niet, prima aanwinst voor die regio, maar gewoon niet mijn ding.

Daarna door naar route Lochem, En na 33km was ik al bang voor de eerste klimmetjes bij de Paasberg, en terecht. De beentjes hadden even weinig bij te zetten. Na een halve ontbijtreep en een gelletje ging de rest wat beter, maar de steile klimmen vielen zwaar. Maar wat een mooie route! Geen technische hoogstandjes, maar mooie flow, leuke downhillstukken en lag er uitstekend bij. Echt top! En de volgende keer maar niet eerst Vorden :lol:
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

De nieuwe (voorlopige) route van Ruurlo is nu ook te fietsen.
Hier en daar nog een beetje hobbelig en op het moment van schrijven nog niet volledig bepijld.
Dit is de gps track
https://mtb.waymarkedtrails.org/?fbclid ... 746!6.4466

Voor de uiteindelijke route moeten er nog een aantal bruggetjes worden aangebracht.
Dan krijgt de route de volledige lengte.
Als je met de auto komt, kun je parkeren bij het doolhof bij Ruurlo. (hengeloseweg 2 Ruurlo) Anders is het ongeveer 8 kilometer fietsen vanaf Barchem naar het startpunt.
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Vandaag de volledige route Ruurlo gereden. Qua singletracks zeer vergelijkbaar met vorden maar minder achtbaan gevoel doordat je niet steeds door die greppels rijdt en dat is prettig.

Omgeving is en blijft gewoon prachtig en dat vinden meer mensen want het was flink druk.

De meeste stukken moeten nog flink ingereden worden want nog erg hobbelig. Ik rijd op een hardtail en ik kan niet elke singletrack vol gas met een zeer actieve houding aanvallen dus af en toe een stukje hots knots vandaag.

In de omschrijving op MTB routes staat dat er verrassend klimwerk in zit. Dat geldt eigenlijk alleen als je uit stilstand de hobbels neemt. Met een beetje snelheid en timing kun je dat geen klimwerk noemen.

Genoten vandaag en straks in verbinding met route Lochem kun je mooi combineren en afwisselen.
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Rsw85 schreef: zo 8 november 2020, 16:09 Vandaag de volledige route Ruurlo gereden. Qua singletracks zeer vergelijkbaar met vorden maar minder achtbaan gevoel doordat je niet steeds door die greppels rijdt en dat is prettig.

Omgeving is en blijft gewoon prachtig en dat vinden meer mensen want het was flink druk.

De meeste stukken moeten nog flink ingereden worden want nog erg hobbelig. Ik rijd op een hardtail en ik kan niet elke singletrack vol gas met een zeer actieve houding aanvallen dus af en toe een stukje hots knots vandaag.

In de omschrijving op MTB routes staat dat er verrassend klimwerk in zit. Dat geldt eigenlijk alleen als je uit stilstand de hobbels neemt. Met een beetje snelheid en timing kun je dat geen klimwerk noemen.

Genoten vandaag en straks in verbinding met route Lochem kun je mooi combineren en afwisselen.
De route is dus volledig uitgepijld? Ik zit nu een paar maanden in Geesteren en wilde de routes bij Borculo proberen. Hoever van 't startpunt? Morgen weer de MTB op nl...
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

Aron B schreef: zo 22 november 2020, 18:10
Rsw85 schreef: zo 8 november 2020, 16:09 Vandaag de volledige route Ruurlo gereden. Qua singletracks zeer vergelijkbaar met vorden maar minder achtbaan gevoel doordat je niet steeds door die greppels rijdt en dat is prettig.

Omgeving is en blijft gewoon prachtig en dat vinden meer mensen want het was flink druk.

De meeste stukken moeten nog flink ingereden worden want nog erg hobbelig. Ik rijd op een hardtail en ik kan niet elke singletrack vol gas met een zeer actieve houding aanvallen dus af en toe een stukje hots knots vandaag.

In de omschrijving op MTB routes staat dat er verrassend klimwerk in zit. Dat geldt eigenlijk alleen als je uit stilstand de hobbels neemt. Met een beetje snelheid en timing kun je dat geen klimwerk noemen.

Genoten vandaag en straks in verbinding met route Lochem kun je mooi combineren en afwisselen.
De route is dus volledig uitgepijld? Ik zit nu een paar maanden in Geesteren en wilde de routes bij Borculo proberen. Hoever van 't startpunt? Morgen weer de MTB op nl...
Ja de route is volledig uitgepijld, Borculo sinds gisteren opnieuw uitgepijld in de tegenovergestelde richting. Maar dit is wel de saaiste route van alle, tenzij je wilt gravellen. Je kan dus beter voor Vorden, Lochem-Barchem, Gorssel Zuid en Ruurlo kiezen als je wilt "Mountainbiken"
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

Welk startpunt bedoel je, Aron?
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Welke het dichtste bij is :)
Ik wil graag de route van Ruurlo eraan vast knuppen. Of een ander die makkelijk aansluit.
Ik ken t gebied enkel van toertochten.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Nee kende ik niet. Maar heb me wel aardig gered. Eerst stuk van Borculo gereden en aan de Zuidkant even gps op route van Ruurlo aangezet. Ben voorbij het kasteel en links bij de rotonde rechts het bos ingedoken en zo het rondje gereden. Erg leuk! Wat kort maar met Borculo al in de benen toch 50km toen ik weer thuis was. Nodigt wel uit om hard overheen te crossen. Route lag er perfect bij, ik had zelf wat last van laaghangende zon maar erg genoten.

Van de week maar eens 2x achter elkaar rijden. Kijken hoe dat bevalt. Hopelijk valt er niet veel regen bij want het ligt er echt heerlijk bij.
VMA
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 21 december 2020, 08:16
Mijn mountainbike: 2020 Karate Monkey

Aron B schreef: di 24 november 2020, 10:52 Nee kende ik niet. Maar heb me wel aardig gered. Eerst stuk van Borculo gereden en aan de Zuidkant even gps op route van Ruurlo aangezet. Ben voorbij het kasteel en links bij de rotonde rechts het bos ingedoken en zo het rondje gereden. Erg leuk! Wat kort maar met Borculo al in de benen toch 50km toen ik weer thuis was. Nodigt wel uit om hard overheen te crossen. Route lag er perfect bij, ik had zelf wat last van laaghangende zon maar erg genoten.

Van de week maar eens 2x achter elkaar rijden. Kijken hoe dat bevalt. Hopelijk valt er niet veel regen bij want het ligt er echt heerlijk bij.
Weet niet of je hier nog tijdelijk verblijft, heb wel een ritje van ca 40 km waarin de mtb route van Ruurlo verwerkt zit en een lus langs diverse andere slinger paadjes uit het pre-bobsleebaan perk inclusief een lus over 't hengelse zand met wat leuke kuitenbijtertjes.
:bier:
Plaats reactie