Vernieuwde route de Graafschap (Lochem en omstreken)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Is de verbindingsroute Ruurlo - Lochem al voorzien van bordjes?
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

Nee, nog niet. Je kunt tussen Barchem en Ruurlo wel een halve lus van route Borculo rijden. Dan kom je dicht bij Ruurlo uit en dan door het centrum fietsen om aan de andere kant van Ruurlo de route te pakken.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Je kunt heel simpel eerste deel van Borculo volgen en dan via de Vrochterdijk en Zuivelweg ben je bij de N317. Thv van het spoor kun je de route op. Zo leg je geen onnodige km af.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Vandaag 2 rondjes Lochem gedaan. Was weer afzien. Conditioneel gezien ligt Lochem mij nog steeds niet zo, de interval is weleens beter geweest :-{ Ook de onderrug blijft wat moeite houden met dit type parcours met veel kleine hobbels. Een fully zou wat dat betreft uitkomst bieden, core stability is goedkoper en helpt op nog meer vlakken. :lol:

Route lag er ondanks de vele regen van gisteren goed bij. De afwaterputten doen uitstekend hun werk. Op de lagere gedeelten af en toe wat modder en wat plassen water. Erg rustig ondanks de kerstvakantie.

In het gedeelte.van het waterwingebied dacht ik dat ik af en toe op nieuwe stukken reed. Waarschijnlijk niet maar de omgeving was compleet anders tov augustus, was gewoon gedesoriënteerd.
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

Op de Paaschberg is groot bosonderhoud geweest. Oftewel veel bomen gekapt.
De track had daarna ook het nodige herstel nodig, vanwege de machines en bomen die er overheen zijn gegaan. Daardoor voelen sommige stukken ook nieuw aan.
VMA
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 21 december 2020, 08:16
Mijn mountainbike: 2020 Karate Monkey

Wel tijd voor lochem, geen tijd om de hele rode route er bij aan te plakken? Dit lusje pak ik zelf vaak even mee.
het hier al genoemde LOTR pumptrackje zit er in (stukje bij de 6 en 10 km markering)
Tevens de 2 km lange singletrack rondom de motorcrossbaan.

Hoop dat het duidelijk is, voor vragen quote maar of stuur een PB.
Afbeelding
Afbeelding
https://ibb.co/NYvhVjq
:bier:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Impressie van de tracks op 30-12 https://youtu.be/fJZEdbrd0-g

Weer genoten van de route die helemaal open was. Heerlijk toch die klimmetjes rond de Paaschberg. En wat is de Achterhoek toch rustgevend. :-q :kiss:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

VMA schreef: do 31 december 2020, 20:28 Wel tijd voor lochem, geen tijd om de hele rode route er bij aan te plakken? Dit lusje pak ik zelf vaak even mee.
het hier al genoemde LOTR pumptrackje zit er in (stukje bij de 6 en 10 km markering)
Tevens de 2 km lange singletrack rondom de motorcrossbaan.
Pumptrack Orkenbos, heerlijk idd en er ligt aan het eind nog een hele bmx speeltuin ook in het bos.
Rondom die MX-baan (hoort al bij route Vorden) zeker een aanrader, lekker rondje om op de limiet te pakken. :-q
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Vanmiddag na een tip van medeforummer 'Dutch' voor het eerst Lochem gereden en genoten. :-q

Heb ff (bijna) alle 'downhill' secties achter elkaar gezet https://www.youtube.com/watch?v=oatHPb6AjbQ :bier:
VMA
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 21 december 2020, 08:16
Mijn mountainbike: 2020 Karate Monkey

https://www.facebook.com/mtbachterhoek/ ... 5663846509

Grappig, Orkenbos en Crossbaan word van de vorden route aan de lochemroute toegevoegd.
:bier:
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

Rsw85 schreef: do 24 december 2020, 08:24 Is de verbindingsroute Ruurlo - Lochem al voorzien van bordjes?
.....en vanaf vanmiddag is er voorzien in bordjes Ruurlo - Barchem (route Lochem) en vice versa.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Hoe is Lochem met vochtig weer? Ik zou morgen wel de combi Lochem/Vorden willen maken maar ik vrees een beetje voor de sneeuw en regen van vanavond en vanacht.
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Same here.. :lol:
TenZNL schreef: za 16 januari 2021, 20:11 Hoe is Lochem met vochtig weer? Ik zou morgen wel de combi Lochem/Vorden willen maken maar ik vrees een beetje voor de sneeuw en regen van vanavond en vanacht.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

TenZNL schreef: za 16 januari 2021, 20:11 Hoe is Lochem met vochtig weer?
Risicovol. Althans, het is zeker 1,5 uur rijden (enkele reis), dus 3 uur in de auto voor een semi-drassig ritje is een goede overweging waard. Misschien valt 't mee, maar ik zou voor nu kiezen voor bijv Westerschouwen, LDD, of VCD.

Ik zou persoonlijk in het voorjaar gaan, dan is de route top!

(Dan wil ik je wel de weg wijzen, ga er graag weer eens rijden)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Giant-E schreef: za 16 januari 2021, 21:34
TenZNL schreef: za 16 januari 2021, 20:11 Hoe is Lochem met vochtig weer?
Risicovol. Althans, het is zeker 1,5 uur rijden (enkele reis), dus 3 uur in de auto voor een semi-drassig ritje is een goede overweging waard.

Ik zou persoonlijk in het voorjaar gaan, dan is de route top!

(Dan wil ik je wel de weg wijzen, ga er graag weer eens rijden)
Dat aanbod hou ik je graag aan maar ik wil dit al een poosje rijden en, no offence, jij hebt zelfs aan het kleinste spatje modder een broertje dood dus ik hoor het graag van een local.
Plaats reactie