Nieuwe vaste route Lauwersoog (ATB de Marne)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Biker M
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: do 20 juni 2013, 11:08
Mijn mountainbike: Iets met carbon

Route lag er prima bij. Leuk dat je ook over het defensieterrein kan fietsen.
What goes around comes around.
TimoWH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 9 maart 2017, 21:32
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 4

Gisteren twee volle rondjes gereden, waarvan de tweede toch echt behoorlijk snel ging als ik Strava mag geloven. Baan ligt er ook gewoon heel goed bij! Een hoop mul zand op de single tracks, maar dat is logisch. Enkel wel inmiddels een hoop overhangende struiken. Maar ook een flinke tak thv hoge tafel aan de achterkant van de route. Als je flink hard de oprit op rijdt, kom je bij het neerkomen aan de andere kant van de tafel vol met je bakkes in die tak. Een bietje snoeien is wellicht een goed moment.


Is het wenselijk dat ik zelf een snoeischaar mee neem de volgende keer? Zal wel ff duren want ik kom uit Utrecht. Maar ik wil ook geen lokale plannen door de war schoppen.

groeten Timo
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6110
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

TimoWH schreef: zo 1 september 2019, 15:49 Gisteren twee volle rondjes gereden, waarvan de tweede toch echt behoorlijk snel ging als ik Strava mag geloven. Baan ligt er ook gewoon heel goed bij! Een hoop mul zand op de single tracks, maar dat is logisch. Enkel wel inmiddels een hoop overhangende struiken. Maar ook een flinke tak thv hoge tafel aan de achterkant van de route. Als je flink hard de oprit op rijdt, kom je bij het neerkomen aan de andere kant van de tafel vol met je bakkes in die tak. Een bietje snoeien is wellicht een goed moment.


Is het wenselijk dat ik zelf een snoeischaar mee neem de volgende keer? Zal wel ff duren want ik kom uit Utrecht. Maar ik wil ook geen lokale plannen door de war schoppen.

groeten Timo
Ik weet niet of "ze" meelezen. Meld je anders even hier: https://www.facebook.com/www.atbdemarne.eu/

Overigens zou ik die snoeischaar gewoon meenemen. Doe ik volgende keer ook.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:(( Doet mij denken aan die goede oude tijd op het verlaten LV 2016 :lol: :wink: ...bijna wekelijks altijd eerst een verkeningsronde :-D ...naar een aantal keer goed verrast te zijn :o ...wist ik inmiddels wel iets beter :D
Dus eerst even een snoei ronde en meestal ook wel gelijk hier en daar op de oude verlaten LV route, het nodige aan de kant te leggen :roll: en dan lekker ronde naar ronde rijden was altijd heerlijk rustig net zolang dat er nog net genoeg over bleef om nog 15 km naar huis te rijden :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Biker M
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: do 20 juni 2013, 11:08
Mijn mountainbike: Iets met carbon

Als ik op de route kijk via maps op dit forum dan lijkt het of de lus langs Marnehuizen eruit is gehaald. Klopt dit?
What goes around comes around.
Mrscott
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 15:35
Mijn mountainbike: Orbea OIZ H20

Vandaag eindelijk weer eens in het noorden en een rondje kunnen rijden, ik was aangenaam verrast! :-q
Er zit lekker veel flow in de singletracks, ik heb me prima vermaakt.

De bewegwijzering kan wel iets beter, ik heb regelmatig moeten stoppen omdat er een bordje was verdwenen door de begroeiing of pas na de kruising staan op de brede zandwegen. Er miste ook 1 bordje op een T-splitsing (links richting het oefenterrein en rechtdoor blijkt naar een ander deel) Gelukkig bracht de mtb-routes app uitkomst :D
Biker M
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: do 20 juni 2013, 11:08
Mijn mountainbike: Iets met carbon

Was vanmiddag weer eens in het noorden en toen weer een rondje Lauwersoog gedaan. De track lag er goed bij. Ondanks dat er geoefend werd in Marnehuizen kon je er gewoon langs fietsen. Erg tof!
Meestal rij ik op de UHR tracks dus dit was weer een leuke afwisseling. De track wordt goed onderhouden en er is flink gesnoeid om de paden vrij te houden. TOP!
What goes around comes around.
Plaats reactie