Mtb dronten roggebot

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

En misschien nog wel belangrijker: Is er een legale shortcut terug naar het begin van deze trail (zie UHR Amerongen :tong )???
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

drpaul schreef: di 3 november 2020, 13:58 En misschien nog wel belangrijker: Is er een legale shortcut terug naar het begin van deze trail (zie UHR Amerongen :tong )???
En daarmee bedoel je niet zwart heen en blauw terug :wink:
( Zie discussies op het forum over het al dan niet legaal zijn van het tegen de track inrijden.)
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Willem Altes schreef: di 3 november 2020, 14:13
drpaul schreef: di 3 november 2020, 13:58 En misschien nog wel belangrijker: Is er een legale shortcut terug naar het begin van deze trail (zie UHR Amerongen :tong )???
En daarmee bedoel je niet zwart heen en blauw terug :wink:
( Zie discussies op het forum over het al dan niet legaal zijn van het tegen de track inrijden.)
Daarvoor zien de tracks er echt te smal uit :lol:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Toevallig deze route laatst gereden en ik werd er niet blij van.
Mijn verwachtingen waren ook te hoog, dat helpt ook niet (mooie foto's van een rockgarden)
Had ik van tevoren rekening met een simpele route gehouden en de gravelracer gepakt, had ik het al een stuk leuker gevonden.

Dan liever 5 km actieve route en een aparte lus met de rechte paden.
Maar veel van het leuke spul kon ik niet genoeg snelheid maken om het echt leuk te maken.

Een vrij saaie route en dan opeens een afstapje, gebeuren daar niet juist veel ongelukken ? Of is ie daar net niet erg genoeg voor ?

Het lusje wat je nog een keer kon pakken was leuk, vooral het klimmetje met stepups daarin.

Route lag er ondanks veel regen goed bij en is goed aangegeven.

Er lijkt veel moois te gebeuren, ik moet dus gewoon nog eens terug komen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
bmwf1
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 29 april 2007, 07:04
Mijn mountainbike: Giant XTC-0 (xtr afmontage), Telutci XC9R 650b/27,5"
Contacteer:

drpaul schreef: di 3 november 2020, 13:58 En misschien nog wel belangrijker: Is er een legale shortcut terug naar het begin van deze trail (zie UHR Amerongen :tong )???
Jazeker, aan het eind van de groene en rode route kun je via de zijkant gelijk weer terugrijden om de track nogmaals te rijden
kijk anders even dit filmpje welke gemaakt is door RE-Ride mtb
https://youtu.be/qxcfpb4Zf9w dan zie je ze op 1.05 min. terugrijden
Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog
Gebruikersavatar
PII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: ma 21 maart 2011, 09:33

Roggebot is super hoor!
Er is echt veel werk verzet en het resultaat mag er zijn! Dank aan de vrijwilligers. 👍
Aan het weer ligt het niet...
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

vandaag eens een rondje op mijn geboortegrond gereden. Wat een leuke route is dit al geworden zeg! De laatste tijd zijn er veel technische leuke stukken bij gekomen, complimenten! De eerste rockgarden was nog een beetje te ruig omhoog voor me, maar verder dikke prima. :-q
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Gezellig met Mrs Vibe een rondje gedaan. Jullie zijn daar echt leuke dingen aan het doen met de route :-q
bmwf1
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 29 april 2007, 07:04
Mijn mountainbike: Giant XTC-0 (xtr afmontage), Telutci XC9R 650b/27,5"
Contacteer:

Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de route weer eens gereden de vorige keer was toch alweer zes jaar geleden. Was blij verrast ze hebben niet stil gezeten :-D
De route ligt er mooi bij en ze hebben leuke verassingen in de route gemaakt met genoeg stenen :lol:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vandaag voor het eerst dit rondje (olv Big Deef) gereden. En eerlijk is eerlijk, ik vond het een leuk rondje. Een prima mix van rechte paden en bochtige singletracks aangevuld met een behoorlijke hoop TTF`s. Ook het concept met de aparte rode lusjes was leuk en uitdagend genoeg uitgevoerd om het ook echt interessant te houden.

Het laatste stukje voor de uitgang naar de P van het pannekoekenhuis was nog wel heel vers (lees zacht, droog en stoffig) maar gezien de rest, zal dat vast goed komen. Ik vermoed dat ik hier nog wel eens terugkom (als zomergast, denk dat het in de winter vrij nat/modderig is)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

TenZNL schreef: ma 18 april 2022, 20:32 Vandaag voor het eerst dit rondje (olv Big Deef) gereden. En eerlijk is eerlijk, ik vond het een leuk rondje. Een prima mix van rechte paden en bochtige singletracks aangevuld met een behoorlijke hoop TTF`s. Ook het concept met de aparte rode lusjes was leuk en uitdagend genoeg uitgevoerd om het ook echt interessant te houden.

Het laatste stukje voor de uitgang naar de P van het pannekoekenhuis was nog wel heel vers (lees zacht, droog en stoffig) maar gezien de rest, zal dat vast goed komen. Ik vermoed dat ik hier nog wel eens terugkom (als zomergast, denk dat het in de winter vrij nat/modderig is)
En het mooie van deze route is dat hij het in droge periodes wat langer uit houdt dan de routes op de UHR en bij Harderwijk :-q
Wijk er dan graag naar uit.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

TenZNL schreef: ma 18 april 2022, 20:32 En eerlijk is eerlijk, ik vond het een leuk rondje. Een prima mix van rechte paden en bochtige singletracks aangevuld met een behoorlijke hoop TTF`s....

TTF's :~ , in normaal Nederlands wordt bedoelt .....

( :-{ iets met ouderdom denk ik ,)

EDIT , Technisch Trail Feature's :roll:

IK heb hem ook een aantal keer gereden , waar ik , gaap, niet de lange rechte stukken kon waarderen , waren de overige stukken leuk , maar weer te kort ten opzichte van de totale lengte , waar denk ik wel meer mogelijkheden zijn gezien het terrein , zo zie je maar weer , bij iedereen wordt het anders ervaren ...... :-D
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Snelle Buffer schreef: di 19 april 2022, 08:08
TenZNL schreef: ma 18 april 2022, 20:32 En eerlijk is eerlijk, ik vond het een leuk rondje. Een prima mix van rechte paden en bochtige singletracks aangevuld met een behoorlijke hoop TTF`s....

TTF's :~ , in normaal Nederlands wordt bedoelt .....

( :-{ iets met ouderdom denk ik ,)

EDIT , Technisch Trail Feature's :roll:

IK heb hem ook een aantal keer gereden , waar ik , gaap, niet de lange rechte stukken kon waarderen , waren de overige stukken leuk , maar weer te kort ten opzichte van de totale lengte , waar denk ik wel meer mogelijkheden zijn gezien het terrein , zo zie je maar weer , bij iedereen wordt het anders ervaren ...... :-D
Geen idee hoe lang het geleden is dat je er hebt gereden, maar misschien moet je het weer eens proberen. De route is nogal aan verandering onderhevig. :bier:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

vibemaker schreef: di 19 april 2022, 10:01
Snelle Buffer schreef: di 19 april 2022, 08:08


TTF's :~ , in normaal Nederlands wordt bedoelt .....

( :-{ iets met ouderdom denk ik ,)

EDIT , Technisch Trail Feature's :roll:

IK heb hem ook een aantal keer gereden , waar ik , gaap, niet de lange rechte stukken kon waarderen , waren de overige stukken leuk , maar weer te kort ten opzichte van de totale lengte , waar denk ik wel meer mogelijkheden zijn gezien het terrein , zo zie je maar weer , bij iedereen wordt het anders ervaren ...... :-D
Geen idee hoe lang het geleden is dat je er hebt gereden, maar misschien moet je het weer eens proberen. De route is nogal aan verandering onderhevig. :bier:
februari 2022, oktober 2021, augustus 2021

Maar er staat een tripje gepland , mits het doorgaat , op woensdag as (20-4-2022) , morgen dus :D
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie