Mtb dronten roggebot

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Cavalier
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 8 september 2012, 08:45
Mijn mountainbike: zelfbouw Xtrail Save 29-er

Sinds 2025 maak ik met veel plezier mijn rondjes in het Roggebot. Mooie route, kudo's voor de vrijwillgers!

Met krap 20 kilometer is het wel aan de korte kant. Nu heb ik begrepen dat er ooit nog een verbindingroute mt het abbert- of reevebos komt. Dit staat o.a. In het oorspronkelijke persbericht van de opening van de roggebotroute. Veel meer kan ik er niet over vinden. Weet iemand hier iets meer over en/ of is betrokken bij de aanleg of voorbereidingen?
Cavalier
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 8 september 2012, 08:45
Mijn mountainbike: zelfbouw Xtrail Save 29-er

Edit: sinds 2015 uiteraard
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Beetje laat, maar dat plan hebben ze afgeblazen. Ze hebben hun handen vol aan het onderhoud van de huidige route. En dan niet gewoon onderhouden, maar constant verbeteren ook. Route is inmiddels ruim 20 kilometer en ligt er ondanks de droogte heel goed bij. Ja ook wel wat mulle plekjes, maar geen grote zandbak zoals sommige (veel) routes nu zijn.

Is voor in de platte polder een zeer interessante route. Snel, maar ook technische uitdagingen. Ze hebben het laatste jaar bewust technische passages ingebouwd met o.a. een bonuslus met technische klimmetje.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

2 weken geleden voor het eerst gefietst en echt aangenaam verrast. Natuurlijk mis je de afdalingen, maar veel flowy stukken, hard, en lekker veel insecten. Dat laatste is dan weer iets minder 8)
Aanrader, vooral met deze droogte.
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Ik vind het een leuk baantje, heb em vanmorgen gereden. Ondanks de droogte is ie uitstekend te rijden, itt de routes die ik normaal rijd (UHR). Mooie lange stukken rammen met 30 km/u, maar ook hele leuke flows en technische stukjes en daarnaast de BONUSLUS! Die is lachen hoor en nog niet zo simpel. En dan kom je aan 22,5km totaal. Pakken jullie snel de KOM weer van me af?
rammen met die bak
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Ik ga morgen weer, maar ik denk dat ik de Qom maar even laat voor wat hij is met die warmte...
polderman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 22:29
Mijn mountainbike: Giant XTC

vorige week toevallig een stukje mee gepakt omdat ik daar in de buurt was . eerste 7.5 km gedaan . Zeker voor herhaling vatbaar . 30 min rijden van mijn huis , is te doen Kom zeker terug om de volledige route te rijden .
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

KarinMTB schreef:Ik ga morgen weer, maar ik denk dat ik de Qom maar even laat voor wat hij is met die warmte...
In dat geval probeer ik em morgen nog wat scherper te zetten :lol:
rammen met die bak
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Gister de route gedaan, maar ik denk dat ze moeten overwegen om dat lusje met het pumptrack (berenpoot op strava) te sluiten.
Die bultjes vallen letterlijk uit elkaar. Is echt zonde.
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Huggiedug schreef:
KarinMTB schreef:Ik ga morgen weer, maar ik denk dat ik de Qom maar even laat voor wat hij is met die warmte...
In dat geval probeer ik em morgen nog wat scherper te zetten :lol:
Het kon nog 5 min sneller.
https://www.strava.com/activities/1733088388" onclick="window.open(this.href);return false;

Karin weet jij waarom hij die kom niet registreert? 10 meter te vroeg uitgezet misschien?

Ik zag ook dat die kammetjes idd op de top wat mul werden, maar vergeleken met bv Hoge Vuurse zijn ze nog tip top 8)
rammen met die bak
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

zo te zien omdat je die kom hebt gereden vanaf een parkeerplaats.. daar was je gestart. en nu blijkbaar ergens anders gestart?? want dat segment staat er niet tussen nu bij je.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

ik kan het schijnbaar niet goed zien van de vakantie locatie. Maar kan zijn dat iemand hem daar tot aan de weg heeft doorgetrokken ipv op de parkeerplaats
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

RoySmit schreef:zo te zien omdat je die kom hebt gereden vanaf een parkeerplaats.. daar was je gestart. en nu blijkbaar ergens anders gestart?? want dat segment staat er niet tussen nu bij je.
Erg vreemd, ben echt op PRECIES dezelfde plek gestart. Volgende keer rijd ik nog een stukje door om t zeker te weten.

Baan ligt er fijn bij, alleen dat laatste stukje tot aan de parkeerplaats en martelen en harken... korte bochtjes en mul zand...

ik was op vakantie daar om de hoek, nu weer thuis, maar I will be back!
rammen met die bak
Gebruikersavatar
Jethro
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 23 februari 2013, 16:54
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 Pro 29 2019 Silver/Green

Gisteren voor het eerst weer eens geweest. Blijkbaar ben ik al langer niet geweest dan gedacht, want alle nieuwe stukken kende ik nog niet.
De hogere bulten direct aan het begin, het technische stuk in het noordwestelijke deel van de route en hier en daar wat extra lussen.

Ik vind dat de route er erg mooi bij ligt. Chapeau voor de vrijwilligers!
Ik merk alleen wel dat ik nodig eens op zoek moet naar een andere fiets, dan is het nog fijner fietsen denk ik.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Vanavond hier weer even kijken. Als het goed is staat er niet zoveel ruspenvoer en is het veilig te fietsen :tong :winkie:
Plaats reactie