Ontwikkeling nieuwe MTB-route Hoek van Holland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
pve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 17 april 2014, 15:05

Mario070 schreef: wo 10 oktober 2018, 10:25 :(( heb geen fb.....
Maar wel internet toch :D Zonder een FB account is de pagina ook gewoon te bezoeken.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Ribbelbibbel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 8 december 2013, 11:56

Het maisveld parcours is helaas niet meer :cry: :cry: :cry: , hopelijk volgend seizoen weer een nieuwe. :lol: :lol: :lol:

Uiteraard is het nieuwe parcours wel al te fietsen, het begin is er :D

10 november 2018 is er voor de liefhebber een onderhoudsdag vanaf 9.00uur indien mogelijk eigen kruiwagen schep hark oid meenemen.
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Graag zouden we de route ook opnemen op www.mtbroutes.nl We hebben daarvoor wat nader info over het parcours, de officiële startplaats en een gpx track nodig. Wat is de handigste manier op contact met jullie op te nemen?
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Stuur een PB naar de TS (openingspost), dan heb je waarschijnlijk eerder antwoord.
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Afgelopen zondag de gehele route weer eens gefietst. T viel niet tegen hoe het geheel er, zonder onderhoud, bijlag.
Maar... ben wel benieuwd wat de verdere plannen zijn....

.... deel 1 gaat prima, maar zou wat beter gemaaid moeten worden om te zien wat de route is...
... einde deel 1 is een opslag gemaakt van het een of ander; staat een groot hek
.... deel 2 ligt er top bij 👍🏼
.... verbindingsstuk over de weg door t maisveld... slecht voor een auto, prima voor een mtb
.... maisveld... wordt er nog iets gepoot dit jaar? En jammer vd brexit parkeerplaats.
... eerste deel deel 3.... zondag met de droogte was t te doen, maar moet structureel opgehoogd worden.
.... rondje langs de dijk... blij dat ik wist waar de route ongeveer ligt.

Kortom, potentieel.... maar wat is t plan?
pve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 17 april 2014, 15:05

Like2Bike schreef: do 25 april 2019, 22:39 Afgelopen zondag de gehele route weer eens gefietst. T viel niet tegen hoe het geheel er, zonder onderhoud, bijlag.
Maar... ben wel benieuwd wat de verdere plannen zijn....

.... deel 1 gaat prima, maar zou wat beter gemaaid moeten worden om te zien wat de route is...
... einde deel 1 is een opslag gemaakt van het een of ander; staat een groot hek
.... deel 2 ligt er top bij 👍🏼
.... verbindingsstuk over de weg door t maisveld... slecht voor een auto, prima voor een mtb
.... maisveld... wordt er nog iets gepoot dit jaar? En jammer vd brexit parkeerplaats.
... eerste deel deel 3.... zondag met de droogte was t te doen, maar moet structureel opgehoogd worden.
.... rondje langs de dijk... blij dat ik wist waar de route ongeveer ligt.

Kortom, potentieel.... maar wat is t plan?
Ik kijk niet met regelmaat hier, dus vandaar de late reactie. Bedankt voor de positieve feedback!

We gaan zat as. onderhoud uitvoeren (maaien e.d.). We kunnen nog hulp gebruiken :-D .

We verwachten op zeer korte termijn eindelijk uitsluitsel over de locaties waar we verder mogen met bouwen en welke delen mogen blijven. Maisveld komt ook dit jaar weer, we gaan dit al wel alvast betrekken bij de gehele route, dus geen verbinding meer over het puinpad. We verwachten in het najaar een vernieuwde opening te kunnen plannen, waarbij we zeker weten dat er nog een paar hele dikke stukjes bijkomen.
Ribbelbibbel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 8 december 2013, 11:56

Afgelopen zondag (2juni) geprobeerd rondje te rijden :cry:
Het is voorlopig een grappig parcour als je er toevallig langs fietst.
Beginpunt is mij niet duidelijk, ben tussen het riet begonnen richting Maasdijk. Stond ineens voor een dicht hek, waar schapen achter bleken te lopen.
Daarna slinger pad richting nieuwe waterweg geprobeerd maar daar ligt de repac veel te los om er op te fietsen.
Daarna de zand bulten geprobeerd, dit was voor mij te los zand.
Het idee van een MTB parcour op deze plek juich ik zeker toe. Voorlopig staat het nog erg in de kinderschoenen.
Hopelijk komt het maisveld parcour weer terug, dit seizoen en komt er goed plan voor de rest.
Degene die hun vrije tijd hier in steken :-q
Ribbelbibbel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 8 december 2013, 11:56

Groot nieuws vanuit de hoekse bouwers:

Gekopieerd van facebook
"Vanaf maandag zullen de huidige delen van het parcours niet of nauwelijks meer te rijden zijn. We beginnen dan met het aanbrengen van grond op verschillende stukken. Begin april gaat de bouw van start en we verwachten begin mei het parcours te kunnen openen.

We gaan het maximale uit de beschikbare ruimte halen. Het belooft een heel technisch rondje te worden."
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Kijk als geboren en getogen Hoekenees kan ik dit enkel toejuichen, 3 werf hulde hiervoor!
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Nope maar ik zit liever op de fiets dan dat ik mij op social media begeef, en vanuit mijn huis rijd ik zo bos/duin/strand in/op met allemaal leuke single trails, klimmetjes etc. Ook heel veel leuke trappetjes om af te knallen, redelijke drops etc beetje urban biking maar zelfs met een fully verveel ik mij hier niet! En af en toe wijk ik uit naar Uithof, Broekpolder of Oostvoorne.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
pve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 17 april 2014, 15:05

Leuk om te zien dat het parcours gevonden wordt :) Je hoeft geen fb te "hebben" om de ontwikkelingen te kunnen volgen. We gebruik fb, omdat dit gratis is en een groot bereik heeft.

Op dit moment is er geen sprake van een echte route meer.....Medio mei moet de route 2.0 klaar zijn. Bij de opening plaatsen we de bordjes/route aanduiding en een info bord aan het begin van de route.

Voor nadere info zijn we via mtbhvh@gmail.com te bereiken.
Plaats reactie