Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Tijgerhaai mag graag iedere gelegenheid aangrijpen om eventjes over Schotland te vertellen.

In de praktijk kun je in erg veel landen gewoon echt mountainbiken.
De hele mindset is hier gewoon verkeerd.
Gelukkig gaan we langzaam de goede kant op.
Dankzij sommige trail builders, maar ook vooral instructeurs die snappen waar t om gaat.

Wat trouwens niet weg neemt dat xc ook erg leuk is, en hier volop kan.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

tiewrap schreef: zo 9 december 2018, 16:12 Tijgerhaai mag graag iedere gelegenheid aangrijpen om eventjes over Schotland te vertellen.
Valt het op? :D

Hoe dan ook wij zijn het eens dat het bij ons wat mattjes is. Nu weer even verder rijden op Schoorl in de regen. (Hebben wij ook mattjes)
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik denk dat de XC in Nederland gewoon gravelracen in het bos is itt andere landen.

Hoe dan ook, ik vermaak me er prima mee, of het nu mountainbiken heet of boswielrennen.
Uiteindelijk gaat het om het plezier.
Ghost Rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 21 november 2016, 22:05

Ik heb afgelopen maandag wat stukjes geprobeerd langs de leuvenumse weg en verderop bij Ermelo(achter de Muzenhof), ligt er nu wel mooi bij, hier en daar nog hobbelig.
Wat je natuurlijk ook hebt met een route is dat je een paadje maar 1 kant op pakt, wat nu nog niet uitmaakt,
ik ben bang dat ze inderdaad veel paadjes gaan versperren zodat je geen keus hebt dan de route te volgen als je een beetje uitdaging wil.
Wat ook jammer is voor de strava gebruikers, veel van deze nieuwe stukken liggen parallel aan een bestand pad, wat automatisch betekent dat er al een snelle tijd staat en als dat niet het geval is kan men makkelijk vals spelen!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Vandaag met Ghost Rider en Bart ook nog weer een groot stuk van de route gereden. Wat mooi is is dat bestaande paden afgewisseld worden met nieuwe stukken. De bestaande paden zijn ook niet onderhanden genomen. Wat opvalt is dat de nieuwe stukken makkelijker lopen door de breedte en de flow die er inzit maar ook wat minder wortels. Dit zorgt voor een leuke afwisseling.
"This species has amused itself to death"
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Inmiddels staan de eerste paaltjes van de vernieuwde route. Het betreft de stuk van de motorcrosbaan richting het klimbos. Er is ook een korte filmpje met de laatste update van de route. https://youtu.be/9P4HU1OECJQ
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ziet er mooi uit, ben benieuwd naar als alles klaar is.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

zwaantje schreef: di 15 januari 2019, 16:27 Inmiddels staan de eerste paaltjes van de vernieuwde route. Het betreft de stuk van de motorcrosbaan richting het klimbos. Er is ook een korte filmpje met de laatste update van de route. https://youtu.be/9P4HU1OECJQ
ziet er veel belovend uit. Ben benieuwd wanneer het parcours klaar is.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik hoor al berichten dat de (her)opening 15 maart is en dat de route voor het broedseizoen klaar moet zijn. Het zijn maar berichten of ze gaan redden weet ik niet, ik zag wel dat ze weer met een kleine graafmachine bezig waren.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

in de winter trainen we nog wel eens in Harderwijk e.o. het singletrackparadijs waar we leuke blokjes kunnen draaien, zo ook afgelopen zaterdag. Het viel me al op dat er een aantal nieuwe paden lagen maar nergens bordjes. Gelukkig zijn de meeste techniekblokjes nog in tact, maar een aantal aanrijdroutes daar naartoe zijn wel geplaveid, waar voorheen lekkere wortels lagen. Nu lees ik voor het eerst dit topic op het forum, maar dit is dus Patrick J flowtrail net als bij ons UHR begrijp ik. Er wordt hier en daar wel over eenheidsworst gesproken en dat snap ik eigenlijk ook wel. Mag je hier nog wel buiten de toekomstige vaste routes rijden en komt hier ook een vignet voor. De flowtrails zijn wel lekker, maar alleen maar is ook niet zaligmakend als alles vanzelf gaat. In Nederland wonen een hoop sterke kerels en dames maar qua sturen zijn we echt wel een stuk minder dan b.v. Belgen of zeker Fransen valt me op. Het ontbreken van de juiste ondergrond is hier natuurlijk deels debet aan, maar wat er al van nature ligt moet wel gekoesterd worden, het enige wat we hebben zijn namelijk wortels en boomstammen.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat....

Er liggen een hoop mooie natuurlijke singletracks waar eigenlijk niet aan gedaan 'hoeft' moet worden gedaan, een pluspunt is dat er misschien wel singletracks komen te liggen waar voorheen geen paadjes gereden konden worden waardoor je nog meer keuze hebt...

Maar of het vrije rijden blijft bestaan... Ik ben er bang voor evenals de toertochten die nu nog de moeite waard zijn om te bezoeken maar straks ook van minder waarde zijn door de vaste routes of ineens een verplichte rijrichting krijgen.... Is een deel inkomen voor de clubs maar daar lijkt niet helemaal rekening mee te zijn gehouden...
Just do Ti, or did i die?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Gisteren toch nog even wezen kijken op de vaste route, want ik had een bericht gelezen dat er paaltjes waren geplaats op een stuk waar ik er tot voorheen even niet uitkwam...

Grote delen van het nieuw aangelegde pad rijd echt wel goed, zit een redelijke flow in en af en toe ligt een bocht ook wel weer zo dat de snelheid er compleet uitgehaald wordt. Hoogteverschilletjes zitten er zeker in al beperkt het meeste zich tot korte scherpe pukkeltjes. De combinatie van nieuwe en oude paden is best redelijk geslaagd alleen vind ik dat er op de bestaande paden te ijverig wordt gewerkt aan het gladtrekken waardoor deze paadjes die voorheen heerlijk te rijden waren nu compleet niet meer zo lekker rijden, dit kan natuurlijk te maken hebben met het feit dat alles nog ingereden moet worden. (het stuk bij beekhuizerzand).

Afijn..... ze boeken wel heel wat progressie maar deze route gaat nu nog zeker niet kunnen concureren met de top 10 op mtbroutes.
Just do Ti, or did i die?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Big Deef schreef: zo 20 januari 2019, 14:34 Afijn..... ze boeken wel heel wat progressie maar deze route gaat nu nog zeker niet kunnen concureren met de top 10 op mtbroutes.
Als er iets is wat er niet toe doet is het dat wel.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik zeg niet dat het ertoe doet, alleen waren de bouwers ervan overtuigd dat hun dat zou lukken...

Gelukkig wel gewoon een echt MTB parcours, niks voor tsjibiti's
Just do Ti, or did i die?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Tsjibiti moet ook lekker onder het riool blijven. :winkie:
Is veel veiliger voor de rest van het land. :D
Plaats reactie