Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

Ermelo vandaag 2x gefietst, harderwijk maar 1x..

Natuur is wel echt meer dan prachtig en nog even bij de jongens gekeken die aan het trainen waren op de crossbaan! Prachtig gezicht en heerlijk geluid.

Ermelo is goed te doen, mul valt wel mee. Alleen het is echt een hobbelpad eersteklas 😅. Eerste en laatste stuk is bijna alleen maar staand te doen.

Harderwijk had ik beter over kunnen slaan vandaag.. 1 grote zandbak.. er zaten echt een paar prachtige drops in, maar daar was het zo ongekend mul. zelfde geld voor alle afdalingen.. wel zag ik offtrack nog echt een paar mooie dalingen en klimmen. Dus na een regenseizoen kom ik nog eens buurten!
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag een stuk van de Harderwijk route meegepakt.
Mooie route zo, heerlijk natuurlijke paden met wortels en prachtige natuur.
Alleen is het net iets te mul om lekker te rijden.
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Gisteren 2x Harderwijk en 1x Ermelo gereden... Was er al een bijna een half jaartje niet meer geweest en de laatste keer was het op veel plekken wel één grote blubberbak, dat was nu wel anders.

Al lijkt het wel of het eerste deel van Ermelo vanaf de Watertorenweg in Harderwijk echt niet veel regen nodig heeft om er al plassen en blubberstukjes te laten ontstaan. De crossbaan was ook weer open, want het geluid droeg echt wel een eind weg van de mannen op de baan... Echter weinig aandacht aan geschonken verder, had net lekker de gang er in op dat stuk van de route. :wink:
Harderwijk nog wel vrij droog en vrij zwaar te rijden met het losse zand. Die mag echt nog wel een paar buitjes hebben, maar over het algemeen nog wel goed te rijden als je een beetje gang blijft houden.
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Pfffffff, ik ben na alleen harderwijk op stevig tempo al moe :roll:
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Eerlijk gezegd was ik ook wel aardig leeg gereden na afloop... En voelde mijn benen vanavond nog wel even op de rondjes hier in Ede. :winkie:

Ging verder wel lekker, ondanks de wat zwaar lopende ondergrond van Harderwijk; op zowel het hele rondje Harderwijk en Ermelo had ik de derde tijd van de dag.
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Kan iemand vertellen hoe de route van Harderwijk er op moment bijligt?

Weet iemand daarnaast in harderwijk (of dichtbij) een goed verhuuradres voor Mtb’s?Met beetje fatsoenlijke kwaliteit fietsen zodat mijn zwagers hierover niet kunnen gaan zeuren😉.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

jensss schreef: wo 1 juli 2020, 12:31 Kan iemand vertellen hoe de route van Harderwijk er op moment bijligt?

Weet iemand daarnaast in harderwijk (of dichtbij) een goed verhuuradres voor Mtb’s?Met beetje fatsoenlijke kwaliteit fietsen zodat mijn zwagers hierover niet kunnen gaan zeuren😉.
Wat ik van de Harderwijk route(groen) heb gezien licht het er goed bij. Afgelopen vrijdag heb ik de Ermelo route(blauw) gefietst en die lag er zeker goed bij. Bij adventurepark Harderwijk(https://www.adventureparkharderwijk.nl/) kun je MTB's huren en is op kruip afstand van de routes. Of het goede fietsen zijn durf ik niet te zeggen ook al is Trek benelux min of meer hun overburen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Vandaag een deel van de groene route gedaan die ik -als thuisrijder- combineer met de blauwe. Ergens halverwege steek ik door van de groene naar de blauwe en vervolgens pak ik dan bij de Watertorenweg de groene weer op. Momenteel ligt het er redelijk bij met het (kleine) beetje regen wat we hebben. Laatste keer dat ik op de groene was viel het me op dat er toch wel veel van die knullige doorsteekjes :-{ komen en daar wat aan gedaan met wat takken en stammetjes. Nu drie weken later was het meeste daarvan nog intact. :-D
Was erg rustig voor de zaterdagmiddag.
"This species has amused itself to death"
juliska
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 15:26

Vandaag gedeelte van de blauwe route gereden, lag er mooi bij.
Maar wat ik mis zijn toch nog wel wat mooie kombochten, zou volgens mij
de baan zoveel sneller en mooier maken.
Zeker het stuk vanaf de crossbaan.
Voordat je het stukje hei op gaat is pas geleden wel een kombocht bij gemaakt, top, nu de rest nog.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ah, kombochten om de kombochten aanleggen. Zullen we het niet doen?
◼︎ Go round the outside.
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Nog maar weer een vraag :-D. Iemand een leuk eettentje in Nunspeet (dichtbij veluwetransferium) waar niet te moeilijk wordt gedaan over fietsers die komen eten voor een lunch? En je bijv. Je fiets ook enigszins in de gaten kan houden.
Laatst gewijzigd door jensss op za 11 juli 2020, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Jazeker,

Stationshuisje wordt over het algemeen niet moeilijk gedaan. Restaurant Joris ook niet als je op het terras blijft en ik denk het eiland aan de overkant van het spoor ook niet maar daar ben ik nog niet geweest in fietskledij.
Just do Ti, or did i die?
dverhaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 20 juni 2019, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2019

Weet niet of het hier thuis hoort, anders hoor ik het graag.

Gevonden: Pompje
Wanneer: Vanochtend, 21 juli
Waar: Blauwe route Ermelo t.h.v. Leuvenumseweg.

De rechtmatige eigenaar kan het o.v.v. merk bij mij ophalen in Ermelo.
Leef snel, sterf jong, dan ben je een mooi lijk.
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Big Deef schreef: za 11 juli 2020, 17:59 Jazeker,

Stationshuisje wordt over het algemeen niet moeilijk gedaan. Restaurant Joris ook niet als je op het terras blijft en ik denk het eiland aan de overkant van het spoor ook niet maar daar ben ik nog niet geweest in fietskledij.
Dank je wel! Afgelopen zondag halverwege rondje Harderwijk-Nunspeet bij Stationshuisje een prima lunch gehad!

Vond de route er goed bij liggen, weinig mul. Buiten de vaste route was het stukken muller op plekken, blijft pittig fietsen daardoor. Maar wel heerlijk rustig daar, helemaal voor een zondag.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Vandaag voor het eerst Ermelo/Harderwijk gefietst. Ik was blij dat ik op mijn fully was want er is weinig glad gestreken :-D . Ermelo was wel wat saai met veel brede paden en asfalt. Harderwijk was een mooi rondje met leuke hoogte verschillen en werken om het tempo erin te houden. Ik verbaas mij er wel over dat ondanks dat er flink wat regen is gevallen de laatste tijd. Dat het er op sommige stukken erg mul is.
Plaats reactie