Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bduits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: do 16 april 2009, 07:54
Mijn mountainbike: Lapierre XR SL 729, Orbea Terra Black Gravel, Ghost HTX 9000 Actinum 29, Empella CX'er

Ik lees hier in het forum dat de gaten bij Garderen ijskuilen of zandafgravingen voor de aanleg van A1 zouden zijn. Hier werd voornamelijk heel veel grind gewonnen. Zand of grind, het zal, maar het zijn zeker geen ijskuilen. Al deze gaten zijn door mensenhanden gegraven zo rond en na 1900. Rondom Speuld en Garderen is heel veel grind weggegraven in het verleden.
Bijvoorbeeld 't Sol, Bergsham, Tonnenberg, etc.

Mijn opa heeft mij vaak genoeg verteld over de grindwinning daar met de bijbehorende ongelukken (grindgraven was namelijk een gevaarlijke bezigheid, zeker toen het nog met de hand gedaan werd). Hij heeft er zelf ook nog gegraven en dat is na 1942.

En inderdaad heeft men mij ook wel eens verteld dat het gat aan de zuidzijde van de weg Uddel-Garderen afgegraven is voor de aanleg van de A1.

Het zijn mooie plekken geworden om rond te dwalen. Ik ben hier geboren, getogen en nog wonende en ik word nog altijd blij als ik hier rondfiets of wandel.
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

van de week een rondje harderwijk en een rondje Ermelo gedaan, Harderwijk was beter te doen met de omleiding, sommige stukken zijn nog wel behoorlijk zacht. Ermelo ligt er wat dat betreft beter bij, het stuk na de schaapskooi is dan ook echt super.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Iemand een idee hoe het er hier momenteel bij ligt?
Stamppot with weaksauce!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

ik heb zaterdag de route Harderwijk gereden en die lag er prima bij.
Geen plasje of modder gezien.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Mooi, dan weet ik waar ik even het leenbarrel uit ga laten morgen. Dankje!!
Stamppot with weaksauce!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Veel plezier! :-q
MTB DOC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: di 4 september 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Pro SRAM Eagle AXS/Racer: Specialized New Tarmac S-Works, SRAM 22 spd
Contacteer:

Door het recente onderhoud op zowel route Harderwijk als Ermelo, zijn de routes er flink op vooruit gegaan. Ik heb beide routes afgelopen zaterdag gefietst en zoals ze er bij lagen, waren ze record waardig! :-D

Tav de onderhoudsploegen: vriendelijk bedankt voor jullie inspanningen, mijn thuisroutes worden steeds mooier :-q
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Zaterdag ook Ermelo gefietst en lag er inderdaad mooi bij. Ben geen supersnelle fietser maar wel voor mezelf een persoonlijk snelle tijd gereden mede door het onderhoud :-q
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

@awinkel: dank!
Stamppot with weaksauce!
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik heb gisteren de route van Harderwijk gereden, het lag er prima bij. Momenteel zijn ze op de watertorenweg bezig met de waterleiding waardoor je auto parkeren lastig is.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

zwaantje schreef: di 25 januari 2022, 10:20 Ik heb gisteren de route van Harderwijk gereden, het lag er prima bij. Momenteel zijn ze op de watertorenweg bezig met de waterleiding waardoor je auto parkeren lastig is.
Tegenover de Watertorenweg i (Plaggenweg) s ook parkeergelegenheid. Dat is het hondenuitlaatbos maar daar heb je geen last van als je meteen de route op gaat.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

kan niet meer schreef: di 25 januari 2022, 13:17
zwaantje schreef: di 25 januari 2022, 10:20 Ik heb gisteren de route van Harderwijk gereden, het lag er prima bij. Momenteel zijn ze op de watertorenweg bezig met de waterleiding waardoor je auto parkeren lastig is.
Tegenover de Watertorenweg i (Plaggenweg) s ook parkeergelegenheid. Dat is het hondenuitlaatbos maar daar heb je geen last van als je meteen de route op gaat.
Ik woon gelukkig om de hoek maar wat ik zie is dat het ook daar vooral in het weekend soms ook goed vol staan. Nog een andere optie is de parkeerplaats bij de Kfc/BurgerKing als je daar doordeweeks parkeert kun je ook het rode lusje meenemen.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Zojuist Ermelo maar eens gereden(hometurf).

Het stuk naast de Leuvenemse weg lag er Piccolo bij.

Kwam langs de 4 (grijs)-koppige trackcrew en heb duimpje omhoog gestoken :-q
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vanmiddag Harderwijk gereden. Geen crew gezien maar wel een hoop plekken waar gewerkt was, m`n complimenten :-q
En ik kwam "Kan niet meer" tegen ergens in the middle of een maisveld :lol:
Leuk je ff gesproken te hebben.
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

bduits schreef: ma 3 januari 2022, 17:03 Ik lees hier in het forum dat de gaten bij Garderen ijskuilen of zandafgravingen voor de aanleg van A1 zouden zijn. Hier werd voornamelijk heel veel grind gewonnen. Zand of grind, het zal, maar het zijn zeker geen ijskuilen. Al deze gaten zijn door mensenhanden gegraven zo rond en na 1900. Rondom Speuld en Garderen is heel veel grind weggegraven in het verleden.
Bijvoorbeeld 't Sol, Bergsham, Tonnenberg, etc.

Mijn opa heeft mij vaak genoeg verteld over de grindwinning daar met de bijbehorende ongelukken (grindgraven was namelijk een gevaarlijke bezigheid, zeker toen het nog met de hand gedaan werd). Hij heeft er zelf ook nog gegraven en dat is na 1942.

En inderdaad heeft men mij ook wel eens verteld dat het gat aan de zuidzijde van de weg Uddel-Garderen afgegraven is voor de aanleg van de A1.

Het zijn mooie plekken geworden om rond te dwalen. Ik ben hier geboren, getogen en nog wonende en ik word nog altijd blij als ik hier rondfiets of wandel.
Nu ben ik nieuwgierig of jij een Gardereen bent 😛
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Plaats reactie