Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dan moet je zeker de singletrack richting Nunspeet eens rijden!
Als je bij de Watertorenweg de route oprijdt en deze volgt tot het beekje waar je normaal gesproken rechtsaf gaat, dan moet je nu niet rechtsaf slaan, maar oversteken en rechtdoor rijden. Je rijdt dan vanzelf de hei op. Dit paadje gewoon blijven volgen,
Ook aan de andere kant bij Nunspeet (snelweg over en dan rechtdoor) liggen mooie singletracks.
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Je bedoelt daar waar je rechts gaat om 2,5 km over fietspad te rijden? Daar moet ik rechtdoor gaan?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ik wil wel een keer voorrijden richting Nunspeet als je daar behoefte aan hebt? Woon in Hierden.
"This species has amused itself to death"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Goofyduck schreef: wo 14 april 2021, 20:41 Je bedoelt daar waar je rechts gaat om 2,5 km over fietspad te rijden? Daar moet ik rechtdoor gaan?
Exact daar inderdaad. Ik stuur je morgen wel wat GPX’jes.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

https://www.destentor.nl/harderwijk/wie ... ~a944073e/

We hebben hier een plaatselijke Jaap Dirkmaat.
Snap ook best dat niet iedereen staat te juichen bij de routes maar dit is bewust onzin verspreiden en dat is wel kwalijk.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

kan niet meer schreef: do 15 april 2021, 09:29 https://www.destentor.nl/harderwijk/wie ... ~a944073e/

We hebben hier een plaatselijke Jaap Dirkmaat.
Snap ook best dat niet iedereen staat te juichen bij de routes maar dit is bewust onzin verspreiden en dat is wel kwalijk.
Jeetje zeg, wat heb ik net een potje onzin zitten lezen. Neigt bijna tegen complotdenken aan. Bomen hebben de mtbers zelf op de route gelegd nadat ze die zelf hebben omgezaagd om de route te verbreden :~

Onbegrijpelijk dat de persgroep zo'n walgelijke ingezonden brief durft te publiceren. Dit is echt beneden niveau, pure stemmingmakerij. Dit hoor je niet eens te kunnen lezen. Belachelijk. Kom eerst met feiten
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

en hier de aantallen getelde broedparen van de tapuit(?) :

http://s1.sovon.nl/soorten.asp?euring=11460

Veluwe is duidelijk zichtbaar.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

kan niet meer schreef: do 15 april 2021, 09:29 https://www.destentor.nl/harderwijk/wie ... ~a944073e/

We hebben hier een plaatselijke Jaap Dirkmaat.
Snap ook best dat niet iedereen staat te juichen bij de routes maar dit is bewust onzin verspreiden en dat is wel kwalijk.
wtf, die gast heeft serieus een kutleven of is vroeger heel veel gepest. Heel slecht dat een krant dit plaatst zonder de feiten te checken
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Het doet me wel aan de koekkoek denken.
Precies dit soort dingen is de reden dat wij geen nieuws kijken of krant lezen.
Dat was 10 jaar terug nog vreemd, tegenwoordig wordt dat steeds minder vreemd.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
boskees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 18:36

Kees is een beetje van het padje. Geeft niet, daar kan je voor behandeld worden. :bier:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

De laatste tijd worden er ook naast de route veel versperringen gemaakt. De Harderwijkse wielervereniging roept op om hiervan foto's te maken en dit te melden.
"This species has amused itself to death"
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

Die man is echt niet helemaal lekker ofzo! Het hele land komt naar h'wijk toe om de route te rijden wat een giller!!! Op een drukke dag rijdt er zo'n beetje 150a200man ongeveer wat te zien is op strava en dan nog een x aantal die geen Strava gebruiken als je dat dan omschrijft als het hele MTB publiek dan snap je het niet helemaal !
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Horsthil schreef: do 15 april 2021, 10:24
kan niet meer schreef: do 15 april 2021, 09:29 https://www.destentor.nl/harderwijk/wie ... ~a944073e/

We hebben hier een plaatselijke Jaap Dirkmaat.
Snap ook best dat niet iedereen staat te juichen bij de routes maar dit is bewust onzin verspreiden en dat is wel kwalijk.
Jeetje zeg, wat heb ik net een potje onzin zitten lezen. Neigt bijna tegen complotdenken aan. Bomen hebben de mtbers zelf op de route gelegd nadat ze die zelf hebben omgezaagd om de route te verbreden :~

Onbegrijpelijk dat de persgroep zo'n walgelijke ingezonden brief durft te publiceren. Dit is echt beneden niveau, pure stemmingmakerij. Dit hoor je niet eens te kunnen lezen. Belachelijk. Kom eerst met feiten
Het is zeker onzin wat er staat. Ik heb nog een twitter berichtje van de gemeente Harderwijk terug gezocht, er werd gekapt om jonge bomen de ruimte te geven en de paden veilig begaanbaar te houden. https://twitter.com/gemharderwijk/statu ... 3110788101 Toevallig gaat over een klein deel van die paden 1 MTB route maar ook 2 wandel routes en 1 Cooper baan.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Vorige week Ermelo (en Trek-trail) gefietst:
Route met mijns inziens 2 gezichten. Vanaf de start (ik had bij de vdValk toren geparkeerd) een slingerende singletrack met redelijk wat wortels. Vond die wortels an sich wel prima, maar door ook wat kuilen en modderplekken had ik het gevoel niet vooruit te komen. Na de kazerne een mooi stuk over de heide. Vanaf de MX-baan begon een erge leuke track, met veel stukken omlaag, goed lopende bochten, wat met wat onderbrekingen eigenlijk doorging tot het stukje route in twee richtingen. Dit was gewoon een mooi stuk!
Helaas daarna weer wat gehotsknots- en geblub-mountainbiken.
Kortom: Noordlus: niet mijn ding. Zuidlus: erg mooie stukken qua singletrack, sturen en natuur.

Daarna nog de Trek-trail. Fijn dat hierin die 2 drops zaten aan het begin, en dat stukje north shore. Is een leuk rondje, alleen jammer dat er op het einde een omleiding was. Maar leuk rondje om even mee te nemen.
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Hoe neem je bij de route Harderwijk eigenlijk die stijle beklimming (beetje in de laatste fase van de route)? Is mul zand, en laatste stukje moet je ook nog je wiel optrekken om erop te komen.

Is hier nou een slimme manier voor? Of is deze bijna niet te halen?
Plaats reactie