Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Die is niet meer te doen. Veel mtb’ers haalden de heuvel niet en hebben daarom de heuvel kapot gelopen. :(
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Ik vond hem laatst ook al tricky met enkel die 'step-up' en vorig jaar was dat klimmetje zo mul dat ie zo al lastig was. Kan me voorstellen dat de combinatie niet te fietsen is
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

awinkel schreef: wo 21 april 2021, 19:05 Die is niet meer te doen. Veel mtb’ers haalden de heuvel niet en hebben daarom de heuvel kapot gelopen. :(
Ik ben hem afgelopen zaterdag nog gewoon op gereden, maar was idd wel een leuke uitdaging. Kwestie van onderaan veel snelheid maken, niet teveel terug schakelen en op het einde je voorwiel optrekken en een klein bunnyhopje maken om over het laatste randje te komen.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Noin schreef: wo 21 april 2021, 19:42
awinkel schreef: wo 21 april 2021, 19:05 Die is niet meer te doen. Veel mtb’ers haalden de heuvel niet en hebben daarom de heuvel kapot gelopen. :(
Ik ben hem afgelopen zaterdag nog gewoon op gereden, maar was idd wel een leuke uitdaging. Kwestie van onderaan veel snelheid maken, niet teveel terug schakelen en op het einde je voorwiel optrekken en een klein bunnyhopje maken om over het laatste randje te komen.
Je kunt er ook gewoon links aanhouden dat deed Koen ook zaterdag of idd zoals jij t doet
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Noin schreef: wo 21 april 2021, 19:42
awinkel schreef: wo 21 april 2021, 19:05 Die is niet meer te doen. Veel mtb’ers haalden de heuvel niet en hebben daarom de heuvel kapot gelopen. :(
Ik ben hem afgelopen zaterdag nog gewoon op gereden, maar was idd wel een leuke uitdaging. Kwestie van onderaan veel snelheid maken, niet teveel terug schakelen en op het einde je voorwiel optrekken en een klein bunnyhopje maken om over het laatste randje te komen.
Maar als ik het wil proberen, wat is dan de goede techniek?
Zitten, staan, laag of hoog schakelen, dropper naar beneden of juist omhoog, etc?
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Wij hebben de afgelopen maanden ook frequent takken op de trails rondom de Hierdense/Leuvenemse beek verwijderd.

Lijkt erop dat hier een narcistische wandelaar of iets dergelijks aan de gang is: (wel eentje met doorzettingsvermogen, dat mag gezegd worden)

Afbeelding

Zag vanavond tijdens een rondje Blauw + dat er een hele fijne single track volledig dichtgegooid is. Ik wil nog wel eens wat takken aan de kant trekken, maar hier heb je echt een shovel voor nodig :((

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik baal hier flink van, want dit stukje rijd ik al meer dan 10 jaar frequent. Volgens mij is het ook een veel gebruikte oversteek route van bikers uit Harderwijk/Hierden naar de Ermelose heide en terug.

Was ff flink pis-link toen ik het zag. Vol onbegrip. Nu gaat het wel weer :roll:
Zal mogelijk te maken hebben met de vernieuwde lease van Defensie op dit stuk terrein? Was een oefening aan de gang, maar de (vriendelijke) militairen wisten van niks en vonden het geen probleem dat ik daar fietste
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Goofyduck schreef: wo 21 april 2021, 20:50
Noin schreef: wo 21 april 2021, 19:42

Ik ben hem afgelopen zaterdag nog gewoon op gereden, maar was idd wel een leuke uitdaging. Kwestie van onderaan veel snelheid maken, niet teveel terug schakelen en op het einde je voorwiel optrekken en een klein bunnyhopje maken om over het laatste randje te komen.
Maar als ik het wil proberen, wat is dan de goede techniek?
Zitten, staan, laag of hoog schakelen, dropper naar beneden of juist omhoog, etc?
Onderaan waar het hard is kun je nog wel uit het zadel komen, maar naarmate je verder naar boven komt kom je in het mullere stuk. Daar wil je zitten zodat je druk op je achterwiel houd. Je wil tot en met de laatste centimeters vollop kunnen blijven trappen, dus dropper omhoog.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

McLambo schreef: wo 21 april 2021, 21:59 Wij hebben de afgelopen maanden ook frequent takken op de trails rondom de Hierdense/Leuvenemse beek verwijderd.

Lijkt erop dat hier een narcistische wandelaar of iets dergelijks aan de gang is: (wel eentje met doorzettingsvermogen, dat mag gezegd worden)

Afbeelding

Zag vanavond tijdens een rondje Blauw + dat er een hele fijne single track volledig dichtgegooid is. Ik wil nog wel eens wat takken aan de kant trekken, maar hier heb je echt een shovel voor nodig :((

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik baal hier flink van, want dit stukje rijd ik al meer dan 10 jaar frequent. Volgens mij is het ook een veel gebruikte oversteek route van bikers uit Harderwijk/Hierden naar de Ermelose heide en terug.

Was ff flink pis-link toen ik het zag. Vol onbegrip. Nu gaat het wel weer :roll:
Zal mogelijk te maken hebben met de vernieuwde lease van Defensie op dit stuk terrein? Was een oefening aan de gang, maar de (vriendelijke) militairen wisten van niks en vonden het geen probleem dat ik daar fietste
Laatst geprobeerd de boswachter aan te spreken hierover maar beste man gaf met een gebaar aan dat hij zat te bellen en reed door.
Ik denk dat het jagers zijn maar heb geen zekerheid daarover. Hier ter hoogte van Hierden is het 2x in de week minstens.
Wel duidelijk dat het niet zomaar wandelaars zijn.
Goed dat jullie af en toe wat aan de kant gooien, doe ik ook.
"This species has amused itself to death"
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Er word kennelijk langs de routes van Ermelo en Harderwijk illegaal hout gekapt. Waar ze de stammen neer leggen is wel te raden. De boswachter zoekt in iedergeval getuigen. https://ermelo.nieuws.nl/nieuws/2021042 ... 6xFj7fgvAA
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

zwaantje schreef: do 22 april 2021, 09:06 Er word kennelijk langs de routes van Ermelo en Harderwijk illegaal hout gekapt. Waar ze de stammen neer leggen is wel te raden. De boswachter zoekt in iedergeval getuigen. https://ermelo.nieuws.nl/nieuws/2021042 ... 6xFj7fgvAA
of iemand heeft een hele familie bevers losgelaten?
maar droevige figuren die dit doen.
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

zwaantje schreef: do 22 april 2021, 09:06 Er word kennelijk langs de routes van Ermelo en Harderwijk illegaal hout gekapt. Waar ze de stammen neer leggen is wel te raden. De boswachter zoekt in iedergeval getuigen. https://ermelo.nieuws.nl/nieuws/2021042 ... 6xFj7fgvAA
Hey dat lijkt toevallig exact op de foto's die ik hierboven postte, is op het terrein van DEF
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

McLambo schreef: do 22 april 2021, 09:49
zwaantje schreef: do 22 april 2021, 09:06 Er word kennelijk langs de routes van Ermelo en Harderwijk illegaal hout gekapt. Waar ze de stammen neer leggen is wel te raden. De boswachter zoekt in iedergeval getuigen. https://ermelo.nieuws.nl/nieuws/2021042 ... 6xFj7fgvAA
Hey dat lijkt toevallig exact op de foto's die ik hierboven postte, is op het terrein van DEF
Het zou zomaar kunnen, bij de artikel zit ook een kort filmpje. De terrein eigenaar is er niet blij mee, het is niet alleen het in gevaar brengen van fietsers maar ook vernieling van de natuur.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
boskees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 18:36

Een trieste nutteloze actie. Het positieve ervan is dat dit is uit een andere hoek komt. Wellicht dat we er iets aan hebben. De hobby staat soms in een minder positief daglicht.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Bijzonder dat er zoveel hout omgezaagd is en dit niet opgemerkt is.....

Desalniettemin benieuwd of ze deze track weer open gaan gooien, is inderdaad een erg fijne oversteek en ik rijd hem ook al jaren. Feit is dat het in ieder geval iemand is die niet van mountainbikepaadjes houdt.
Just do Ti, or did i die?
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

Ik heb wel vaker gezien dat het bij de ingang van de kazerne links dichtgegooid was,maar dacht dat het hoorde bij het plan om meer dicht te gooien ivm bescherming van de natuur!

Vind het wel een mooi alternatief IPV het lange rechte stuk langs de kazerne te rijden en rijd het ook al jaren dus hopelijk blijft hij gewoon vrij van takken en ellende!
Plaats reactie