Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

tiewrap schreef: ma 15 februari 2021, 00:27 Op de kaart zie je 2 meertjes bijna aan elkaar, vlakbij de watertorenweg net onder het noordelijke heideveld.
Ik houdt me in de regel redelijk aan de regels hoor :wink:
Ik zit fout idd. Dit is in het waterwingebied en ik herken het nu. :oops:
"This species has amused itself to death"
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Rondje Harderwijk vanmorgen gedaan. Route lag er (met uitzondering van een paar plekken die toch nog echt heel erg modderig waren) bijzonder goed bij. Ik was echt blij verrast na een aantal weken niet in het bos te zijn geweest.

Halverwege brak m’n zadel helaas, dan wordt de rest van de route best zwaar voor de beentjes :D

Gelukkig komt er een nieuwe mountainbike in april, deze begint nu op meerdere plekken de geest te geven :)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Iemand een idee hoe het rondje Harderwijk er momenteel bij ligt? Is het al weer door de Sahara ploeteren?
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Ik heb gister van net na de watertoren tot het fietspad (verbindingsstuk) gefietst en dit droogt al hard op. Was natuurlijk niet het natste gedeelte van de route maar keek er wel van op.
Dit stuk lag er nog wel goed bij maar schrok er een beetje van hoe droog het al was
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Het stuk na het fietspad is vaak een heel stuk natter. Maar ach, als je het stuk van de Watertorenweg naar het fietspad hebt gehad kan je daarna zo de singletrack langs de A28 opschieten. :-D
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Dat is precies wat ik gedaan heb. Woon-werk verkeer van Harderwijk naar Heerde.
Voorbij de zandenplas was de zon onder en ben ik verhard verder gereden
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat is nog eens een leuk stuk woon-werkverkeer! :-q
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Dit zegt me natuurlijk allemaal helemaal niets als niet local :D
Maar ik denk dat ik er uit op heb kunnen maken dat ik gerust vanmiddag ff jullie kant op kan komen om een rondje te doen :bier: :-q
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

lag er afgelopen weekend prima bij moet ik zeggen, ermelo was nog wat nat her en der maar dat is niet vreemd :)
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

awinkel schreef: wo 3 maart 2021, 12:06 Dat is nog eens een leuk stuk woon-werkverkeer! :-q
Ja toch? Ik denk dat als ik wat meer daglicht heb dat ik bijna volledig door het bos / onverhard en ook grotendeels nog over leuke singletracks /paadjes naar huis kan fietsen.

Ik moet nog even kijken hoe ik 's morgens naar m'n werk kom als ik terug wil fietsen. Ik vind heen fietsen niet ideaal en het ov is dat ook niet maar als ik die puzzel gelegd heb wil ik er wel een gewoonte van maken om terug te fietsen.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik heb afgelopen woensdag de routes van Harderwijk en Ermelo gereden, toen lagen beide routes goed erbij. Ik las dat sinds afgelopen donderdag met een kleine graafmachine een stukje van de blauwe route aan het onderhouden zijn/waren.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

vibemaker schreef: wo 3 maart 2021, 10:18 Iemand een idee hoe het rondje Harderwijk er momenteel bij ligt? Is het al weer door de Sahara ploeteren?
Zaterdag gereden en lag er helemaal droog bij.
Sommige stukken al wat mul zelfs.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: wo 3 maart 2021, 20:41
vibemaker schreef: wo 3 maart 2021, 10:18 Iemand een idee hoe het rondje Harderwijk er momenteel bij ligt? Is het al weer door de Sahara ploeteren?
Zaterdag gereden en lag er helemaal droog bij.
Sommige stukken al wat mul zelfs.
Ik vond het er, met m’n vorige ervaring van vorig jaar april in m’n achterhoofd (één grote zandbak toen), buitengewoon goed bij liggen. Paar al wat muller wordende stukjes inderdaad. Lekker gefietst. :-q
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Afgelopen zaterdag lag Harderwijk er top bij, zelfs wat mul al hier en daar. Op sommige stukken is het wel even doorzetten, daar heeft het hobbelig gesneeuwd leek het wel haha
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Vandaag rondje Ermelo gedaan. Lag er ook weer goed bij, begin stuk is wel erg hobbelig met een hoop wortels (lastig om snelheid te maken/houden).
Stuk dat vorig weekend was afgesloten voor onderhoud, was nu weer open. Dat stuk was afgelopen winter echt een modderpoel, lag er nu weer erg netjes bij, mooi single track geworden.

Applaus voor het onderhoud!
Plaats reactie