Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik heb gisteren de route van Ermelo gereden en heb ook een video gemaakt voor de indruk. Het is geen top video maar de indruk hoe het erbij licht zie je wel, de video is te bekijken via https://youtu.be/RB0kOUlLJzc
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Wat is eigenlijk het protocol met betrekking tot tegen de route in fietsen op deze routes? Woensdag en vandaag geweest en bij elkaar 4 personen tegen gekomen die met vrij veel overtuiging tegen de route in aan het fietsen waren.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4703
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Wederkerend probleem op deze routes. Een aantal mensen kunnen het nog steeds niet goed accepteren dat bepaalde tracks die ze altijd de andere kant op reden nu in de route zitten. Bij aangelegde tracks hebben ze imo geen enkel recht van spreken ... :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

vibemaker schreef: zo 7 maart 2021, 20:10 Wat is eigenlijk het protocol met betrekking tot tegen de route in fietsen op deze routes? Woensdag en vandaag geweest en bij elkaar 4 personen tegen gekomen die met vrij veel overtuiging tegen de route in aan het fietsen waren.
Als mensen dat doen dan doe je daar niet veel tegen. Denk dat je dan ook een beetje pech gehad hebt want ik maak het niet vaak mee.
Komt wel een beetje voort uit het feit dat vrij fietsen hier toegestaan is en dus mensen af en toe een stukje tegen de richting mee pakken. Was meer een probleem in het begin waarvan ik de verwachting heb dat het nu minder is.
"This species has amused itself to death"
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

vibemaker schreef: zo 7 maart 2021, 20:10 Wat is eigenlijk het protocol met betrekking tot tegen de route in fietsen op deze routes? Woensdag en vandaag geweest en bij elkaar 4 personen tegen gekomen die met vrij veel overtuiging tegen de route in aan het fietsen waren.
Denk dat ik dat was samen met nog iemand! We moesten terug omdat er 1 gevallen was en moest geholpen worden is niet handig maar kon even niet anders normaal rijd ik netjes met de klok mee
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

mtbmorron schreef: zo 7 maart 2021, 22:04
vibemaker schreef: zo 7 maart 2021, 20:10 Wat is eigenlijk het protocol met betrekking tot tegen de route in fietsen op deze routes? Woensdag en vandaag geweest en bij elkaar 4 personen tegen gekomen die met vrij veel overtuiging tegen de route in aan het fietsen waren.
Denk dat ik dat was samen met nog iemand! We moesten terug omdat er 1 gevallen was en moest geholpen worden is niet handig maar kon even niet anders normaal rijd ik netjes met de klok mee
Als dat vandaag was dan waren jullie het niet. Twee keer een individu tegen gekomen met een paar kilometer er tussen. Het was op Harderwijk trouwens, zowel woensdag als vandaag.
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

vibemaker schreef: zo 7 maart 2021, 22:12
mtbmorron schreef: zo 7 maart 2021, 22:04

Denk dat ik dat was samen met nog iemand! We moesten terug omdat er 1 gevallen was en moest geholpen worden is niet handig maar kon even niet anders normaal rijd ik netjes met de klok mee
Als dat vandaag was dan waren jullie het niet. Twee keer een individu tegen gekomen met een paar kilometer er tussen. Het was op Harderwijk trouwens, zowel woensdag als vandaag.
Snap je irritatie de persoon die wij tegen kwamen was hier ook niet bepaald blij mee! Maar probeerde zo goed als mogelijk ruimte te geven! Snap de frustratie maar soms weet iemand niet de reden waarom dit gebeurt en word er vrij makkelijk op iemand negatief gereageerd!
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

mtbmorron schreef: zo 7 maart 2021, 22:21
vibemaker schreef: zo 7 maart 2021, 22:12

Als dat vandaag was dan waren jullie het niet. Twee keer een individu tegen gekomen met een paar kilometer er tussen. Het was op Harderwijk trouwens, zowel woensdag als vandaag.
Snap je irritatie de persoon die wij tegen kwamen was hier ook niet bepaald blij mee! Maar probeerde zo goed als mogelijk ruimte te geven! Snap de frustratie maar soms weet iemand niet de reden waarom dit gebeurt en word er vrij makkelijk op iemand negatief gereageerd!
Ik ben niet geïrriteerd hoor. Vroeg gewoon wat op deze routes het protocol is.

Ik vind wél dat het op sommige plekken, op smalle singletracks, potentieel levensgevaarlijk is. En op plekken waar ik weet wat de bedoeling is, informeer ik tegenliggers ook dat ze de verkeerde kant op gaan en dat dat uitermate onhandig is.
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Regelmatig fiets ik een klein stukje tegen de route in, maar bij tegenliggers (welke wel de route volgen) ga ik netjes aan de kant. Hoor alsnog regelmatig geklaag, ondanks dat ik niemand tot last ben. Heb gewoon niks met de routes als local trails, ik wil gewoon vrij rijden. Prima als mensen wat anders willen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4703
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Bij tracks die er lagen voor de route snap ik je punt. Maar bij tracks die later zijn aangelegd geldt je argument van vrij rijden niet. Zoek dan een alternatief.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

hanjovdberg schreef: zo 7 maart 2021, 23:37 Bij tracks die er lagen voor de route snap ik je punt. Maar bij tracks die later zijn aangelegd geldt je argument van vrij rijden niet. Zoek dan een alternatief.
Veel tracks lagen er al en zijn in de route opgenomen. Alternatief is ri Nunspeet gaan.
"This species has amused itself to death"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Eigenlijk was er geen enkele local die op die route zat te wachten. Was vooral een politiek (lees: toerisme georiënteerd) idee.
Waarom zou je een vaste route willen hebben terwijl dit onderhoud kost en je toch overal mag rijden?!?!?
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Gezien de hoeveelheid mensen die er gebruik van maken is het in ieder geval een geslaagd idee.
En ja, ik ben een Harderwijker en ja, ik maak ook regelmatig gebruik van de route maar nog vaker klooi ik maar een eind in het wilde weg, maar nooit tegen het parcours in.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Het komt zeker wel eens voor dat mensen tegen de route in fietsen en dit heeft vooral te maken dat sommige singletracks die niet in de route zitten wel onderbroken worden door de vaste route. Daarnaast worden hier en daar opties dichtgegooid die ervoor hadden kunnen zorgen dat je geen spookrijders krijgt op de routes. Ik snap dat ze de route hebben aangelegd maar ook ik denk dat de meeste 'ervaren' locals niet zaten te wachten op vaste route.
Just do Ti, or did i die?
boskees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 18:36

Het "overal mogen rijden" gaat nog een discussie puntje worden. De terrein eigenaren hebben kort voor en na de opening van de route hun bepalingen via borden kenbaar gemaakt (De daarvoor bestemde paden). Denk daarbij ook aan het natura 2000 geval, zit geen dikkebandenfietser op te wachten maar wordt wel zachtjes doorgezet.
Wat betreft tegen de richting rijden is in het weekeind niet handig. Alleen werden de smalle paadjes hier altijd van 2 kanten gereden daar heb ik nooit enig probleem mee gehad als men rekening met elkaar wil houden. Dat laatste is soms een dingetje.
Plaats reactie