Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Boswachter heeft uiteindelijk geen contact opgenomen ondanks mijn verzoek om teruggebeld te worden. Vandaag een mail naar de wethouder van sport gedaan. Benieuwd of daar iets van een reactie uit voort komt.
"This species has amused itself to death"
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

awinkel schreef: vr 30 april 2021, 20:55 Tip; de singletrack langs de a28 richting Nunspeet is super om te rijden!
Nu fiets ik, vanuit A’foort, vaak de UHT en Ede/Lunteren, maar wil binnenkort meer Ermelo/H’wijk gaan verkennen.

Waar en hoe vind ik deze tip? Is er iets van een GPX? En is het 1 of 2 richtingsverkeer deze?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Stuur even een PB met je e-mailadres en dan mail ik je wat mooie routes.
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Kan iemand mij vertellen hoe de uitgepeilde routes erbij liggen na alle regen?
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Vandaag lag de grote lus van Ermelo er zeer goed bij. De kleine lus was (maar dat is bekend van dat stuk) nog natter.. maar geen noemenswaardige plassen, kon er prima omheen.

Heerlijk tochtje gehad weer vanochtend, fijn dat het zo lekker weer was. Ik vind dat er in het tweede deel van de kleine lus (geen idee hoe ik dat anders moet uitleggen :~ ) wel echt heel veel hobbels zitten. Erg moeilijk om daar lekker snelheid te houden..
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Om maar even door te gaan: vanochtend nog even rondje Harderwijk gepakt. Wat een heerlijke rust zeg om dat door de weeks te kunnen doen. Heb deze week voor het eerst in 15 jaar zelf vakantie terwijl mijn kinderen weer naar school moeten (zit zelf ook in het onderwijs, maar een andere regio). Wat een rust in het bos.

Werd nog bijna omver gekegeld door een groep van 7 herten. Die beesten zijn van dichtbij toch groter en forser dan ik dacht. Ze renden in volle vaart het parcours over. Dan toch maar even veilig in de remmen knijpen :D

Voor de rest lag alles er goed bij. Enkel het stukje na die 2,5 km over het fietspad was een beetje drassig met plassen. Maar nog steeds prima te fietsen. :-q
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Dat slechte stuk moet eigenlijk eerst machinaal onderhoud hebben want dat is met de schep te lastig vanwege wortels en machinaal worden dan ook de afwateringsgaten gemaakt. Zo zijn er nog een paar stukken in de groene route waar dit moet gebeuren.
"This species has amused itself to death"
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

kan niet meer schreef: ma 10 mei 2021, 15:45 Dat slechte stuk moet eigenlijk eerst machinaal onderhoud hebben want dat is met de schep te lastig vanwege wortels en machinaal worden dan ook de afwateringsgaten gemaakt. Zo zijn er nog een paar stukken in de groene route waar dit moet gebeuren.
Zondagmiddag een ronde gedaan,

Dat stuk na de 2.5 km is echt drama! En dan kan je wel zeggen dat hoord bij mtben wat wel eens de revue is gepasseerd is imho complete onzin!
Ik kan niet voor iedereen zijn mening spreken maar denk dat er weinig mensen zijn die dit echt leuk vinden!

En er zijn nog meer plekken die aandacht nodig hebben! Ik weet dat het enige lastige klimmetje met de opstap voorzien gaat worden van een houten vlonder omdat hij simpelweg kapot word gelopen!

Op rondje Ermelo word veel vaker onderhoud gepleegd! Ik zou best eens willen helpen maar er is nooit een vermelding van een onderhoudsdag!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Zaterdag gaat het vlonder gebouwd worden. Geen idee of er genoeg mensen zijn maar aanmelden kan via de Harderwijkse mtb-vereniging.
"This species has amused itself to death"
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

Tribux schreef: vr 7 mei 2021, 12:14 Kan iemand mij vertellen hoe de uitgepeilde routes erbij liggen na alle regen?
prima te doen:

Harderwijk
https://www.youtube.com/watch?v=K78iMGb4FkU

Harderwijk Trek
https://www.youtube.com/watch?v=CeLnuEDGRRY

Ermelo
https://www.youtube.com/watch?v=PrIG93a3zNM
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

ik vind juist die hobbelige stukjes een leuke afwisseling op alle flowtrails, juist een uitdaging daar toch een beetje ritme op te houden. Wat mij betreft blijft dat precies zoals het is, er lopen wandelpaden naast voor de mensen die het vervelend vinden :-q
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Goofyduck schreef: ma 10 mei 2021, 10:27 Om maar even door te gaan: vanochtend nog even rondje Harderwijk gepakt. Wat een heerlijke rust zeg om dat door de weeks te kunnen doen. Heb deze week voor het eerst in 15 jaar zelf vakantie terwijl mijn kinderen weer naar school moeten (zit zelf ook in het onderwijs, maar een andere regio). Wat een rust in het bos.

Werd nog bijna omver gekegeld door een groep van 7 herten. Die beesten zijn van dichtbij toch groter en forser dan ik dacht. Ze renden in volle vaart het parcours over. Dan toch maar even veilig in de remmen knijpen :D
Die rust is een reden dat ik meestal door de weeks ga en ja dan kom je nog wel eens wild tegen. Het zijn niet alleen herten die oversteken maar ook zwijnen en soms ook een vos als je geluk hebt.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

awinkel schreef: ma 3 mei 2021, 22:57 Stuur even een PB met je e-mailadres en dan mail ik je wat mooie routes.
Toevallig ook in de buurt van Drie? Ik ga daar binnenkort een weekje kamperen
Who needs roads when there's dirt
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Op nog geen 10km afstand van Drie. :-)
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

twowheeler schreef: di 11 mei 2021, 14:21
awinkel schreef: ma 3 mei 2021, 22:57 Stuur even een PB met je e-mailadres en dan mail ik je wat mooie routes.
Toevallig ook in de buurt van Drie? Ik ga daar binnenkort een weekje kamperen
Vanuit Drie fiets je richting de schaapskooi dan pak je direct al route Ermelo op (blauwe paaltjes).
Dan na een half rondje de N302 oversteken en bij de Watertorenweg route Harderwijk pakken.
Dan rest Ermelo afmaken en een koud pilsje pakken :wink:
Plaats reactie