Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Er staat bij de watertorenweg een bord dat er komende zaterdag een trailrun is en er een hinder kan zijn op de MTB route van Harderwijk. Wat voor een hinder het is weet ik niet.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
ManfredM
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 11:19

En 13-11 toertocht Ermelo zag ik. Weet echter niet of deze ook over de routes gaat.
(Hoop stiekem van niet, Ermelo is net sinds een paar weekjes weer flink opgeknapt nadat de toertocht van 2019 er met natte omstandigheden overheen gegaan is)
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

NaMo kennende mag de toertocht alleen maar over de vaste route met de toertocht. Op grond van andere eigenaren is er meer mogelijk.
Just do Ti, or did i die?
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Ze (organisatie) proberen zich hard te maken om vrijdheid te behouden buiten de vaste routes te kunnen uitzetten.

In oktober was dit daadwerkelijk het geval:

https://www.fietssport.nl/toertochten/50373
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

ManfredM schreef: ma 1 november 2021, 17:26 En 13-11 toertocht Ermelo zag ik. Weet echter niet of deze ook over de routes gaat.
(Hoop stiekem van niet, Ermelo is net sinds een paar weekjes weer flink opgeknapt nadat de toertocht van 2019 er met natte omstandigheden overheen gegaan is)
De tocht gaat niet over de routes van Harderwijk en Ermelo. Er zal wel hier en daar de routes gekruist worden maar verder niet.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

zwaantje schreef: di 2 november 2021, 08:47
ManfredM schreef: ma 1 november 2021, 17:26 En 13-11 toertocht Ermelo zag ik. Weet echter niet of deze ook over de routes gaat.
(Hoop stiekem van niet, Ermelo is net sinds een paar weekjes weer flink opgeknapt nadat de toertocht van 2019 er met natte omstandigheden overheen gegaan is)
De tocht gaat niet over de routes van Harderwijk en Ermelo. Er zal wel hier en daar de routes gekruist worden maar verder niet.
de 100 km had wel een klein stukje vaste route Harderwijk. Naast Sonnevanck over die 'heuvelrug'. Geen idee of dat stuk ook in de 60km zit?
maar lijkt me overigens sterk dat een toertocht uit 2019 voor dusdanige beschadiging gezorgd heeft dat we daar nu nog altijd last van hebben??
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

Thierry le Brun schreef: di 2 november 2021, 10:39
zwaantje schreef: di 2 november 2021, 08:47

De tocht gaat niet over de routes van Harderwijk en Ermelo. Er zal wel hier en daar de routes gekruist worden maar verder niet.
de 100 km had wel een klein stukje vaste route Harderwijk. Naast Sonnevanck over die 'heuvelrug'. Geen idee of dat stuk ook in de 60km zit?
maar lijkt me overigens sterk dat een toertocht uit 2019 voor dusdanige beschadiging gezorgd heeft dat we daar nu nog altijd last van hebben??
De single track langs de haspel was toen echt een veldslag! Die heeft zwaar geleden en is nu eindelijk aangepakt!
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

mtbmorron schreef: di 2 november 2021, 13:23
Thierry le Brun schreef: di 2 november 2021, 10:39

de 100 km had wel een klein stukje vaste route Harderwijk. Naast Sonnevanck over die 'heuvelrug'. Geen idee of dat stuk ook in de 60km zit?
maar lijkt me overigens sterk dat een toertocht uit 2019 voor dusdanige beschadiging gezorgd heeft dat we daar nu nog altijd last van hebben??
De single track langs de haspel was toen echt een veldslag! Die heeft zwaar geleden en is nu eindelijk aangepakt!
dat (eerste) stuk was voor de aanleg van de route al een drama.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Thierry le Brun schreef: di 2 november 2021, 10:39
zwaantje schreef: di 2 november 2021, 08:47

De tocht gaat niet over de routes van Harderwijk en Ermelo. Er zal wel hier en daar de routes gekruist worden maar verder niet.
de 100 km had wel een klein stukje vaste route Harderwijk. Naast Sonnevanck over die 'heuvelrug'. Geen idee of dat stuk ook in de 60km zit?
maar lijkt me overigens sterk dat een toertocht uit 2019 voor dusdanige beschadiging gezorgd heeft dat we daar nu nog altijd last van hebben??
Het zou best kunnen dat het in de 60 KM, je praat wel over een stukje van 1 KM. Het pad naast de Muzenhof zit er ook in de tocht wat ook maar een stukje is.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

zwaantje schreef: di 2 november 2021, 16:56
Thierry le Brun schreef: di 2 november 2021, 10:39

de 100 km had wel een klein stukje vaste route Harderwijk. Naast Sonnevanck over die 'heuvelrug'. Geen idee of dat stuk ook in de 60km zit?
maar lijkt me overigens sterk dat een toertocht uit 2019 voor dusdanige beschadiging gezorgd heeft dat we daar nu nog altijd last van hebben??
Het zou best kunnen dat het in de 60 KM, je praat wel over een stukje van 1 KM. Het pad naast de Muzenhof zit er ook in de tocht wat ook maar een stukje is.
daarom, ik zie hier geen problemen
ManfredM
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 11:19

Thierry le Brun schreef: di 2 november 2021, 14:12
mtbmorron schreef: di 2 november 2021, 13:23

De single track langs de haspel was toen echt een veldslag! Die heeft zwaar geleden en is nu eindelijk aangepakt!
dat (eerste) stuk was voor de aanleg van de route al een drama.
Mwah, ik ben dat jaar in juni begonnen met mountainbiken en fietste de blauwe ronde toen meerdere keren per week. Was prima te rijden tot die dag. Zou heel zonde zijn geweest als het nét nu alles weer opgeknapt is het meteen weer stukgereden zou worden, vandaar mijn zorg.
Gelukkig blijkt dit niet het geval te zijn, top! :-q
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Voor het eerst Ermelo vandaag gedaan in combinatie met Harderwijk en gestart vanuit Nunspeet. Ik vond het eerste stuk wat tegenvallen, lastig om de vaart er in te houden. Daarna beetje asfalt en de mooie heide over. Uniek dat je hier dwars doorheen mag fietsen overigens, wel erg mooi. Daarna werd het feest met enorm mooi lopende stukken, echt genieten.
Wat een geweldig gebied blijft dit toch om te fietsen! Routes lagen er overigens prima bij. Harderwijk op de bekende plekken wat plassen nog, maar niet vervelend.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik heb afgelopen zaterdag middag de route van Ermelo ook gereden. Het lag er goed bij, ik heb maar2 plasjes gezien waar je makkelijk langs kon. Het eerste stuk langs de N302 is inderdaad lastig om gang te maken. Qua drukte viel me mee op de route ondanks dat het zaterdag was, de meeste drukte was op de motorcrossbaan van MC vol gas te vinden.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kwam gisteren weer door de prachtige bossen onder Ermelo / Drie.
Bij het onderduikershol Drie mijn fiets even tegen een boom gezet.

Toen ik weer wilde opstappen kwamen er 2 oudere vrouwen mij tegemoet, of ik was verdwaald etc en dat de toertocht de andere kant op was, gewoon vriendelijk.
Toen de ene vrouw vroeg of ik hier overal mag fietsen antwoordde ik dat ik het niet zeker wist, maar ik dat ik van wel dacht.
Vervolgens haakte de andere vrouw daarop in: "ja nog wel, nog wel..."

Is er iets bekend dat het vrij rijden in deze bossen aan banden wordt gelegd, iets wat deze vrouw al weet?
Ik ben er verder ook niet op ingegaan.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Rayb81 schreef: zo 14 november 2021, 21:52 Kwam gisteren weer door de prachtige bossen onder Ermelo / Drie.
Ze zal iets over de zonering gehoord hebben maar niet weten waar de klepel precies hangt schat ik zo.
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie